Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 48261 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Malmö vinner
0-2
Kommentera

Malmö vinner
Malmö kommer ju spöa Djurgården. Erik Lewerström komer att göra ett mål. det slutar 1-3 till MIF.

FORZA MIF!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Souvenir shop
Tack det behövdes inte..
Kommentera

Souvenir shop
Våran lärare som är tokig i Djurgården ska sluta, derför har vi beslutat att köpa prylar , tex t-shirt och en halsduk, hur gör man för att beställa ? messa mig snarast
Kommentera

Sv: Sandlin
AIK har ju spelat här i våran lilla ishall för ett antal år sedan då AIK låg i division 1. Det var ganska skoj att se Skutskär-AIK i hockey. Blev 4-2 till Skutskär har jag för mej.....Inte illa va?
Kommentera

Sv: Låt i Globen
Nu vet jag vad låten heter. Gruppen heter Perfecto All Stars och låten reach up
Kommentera

:) Tack för förtroendet, men jag är rädd att du loosar din hundring... För det första har jag aldrig egentligen tänkt på vad det är för låtar de lirar över huvud taget och för det andra så brukar jag alltid komma när grabbarna redan äntrat planen och det står någon söt tös och sjunger nationalsången. Den vet jag i alla fall vad den heter...
Kommentera

KeiBee: Sätter 100 spänn på att Gone vet.
Kommentera

Låt i Globen
E de nån som vet vad låten som heter som spelas när DIF kommer ut från järnkaminen? (De e inte Let's get ready to rumble jag menar, de e den andra)
Kommentera

Sv: VF-DIF
Jo, det var HIV, säsongen 94/95.
Kommentera

Sv: Full fart framåt!
Hur det än körs, krångligt som fan är det.

Men det var kul att gå på FBK-fajten, hade nästan hunnit glömma hur KUL det är med hockey!

Men VEM hade släppt in de där förbannade kycklingarna!!!! Seriöst, skulle aldrig, aldrig, aldrig gå med på vare sig en kick-off eller konferens eller vad fasiken de nu var där för och utsätta mig för dylik förnedring. Aldrig, då skulle jag hellre byta jobb. De satt verkligen med HÄFTEN och läste ramsor innantill! Hur svårt är det med "hejsan Globen"??? Och mössorna... och tröjorna... och hopp, hopp, hopp!!! För att inte tala om vågen. det enda positiva med spektaklet var väl att de aldrig fick med några på sina upptåg. För första gången var jag stolt över att Globen var tyst. :-)
Kommentera

Sv: Sandlin
Ja det är märkligt det där, Leksand sparkade Sandlin för att slippa allsvenskan, AIK anställer honom av samma orsak! Only in the world of sports, my friends...

Fast det vore faktiskt lite coolt om AIK fick lira derbyn mot Huddinge och Hammarby ett år, det vore lite småcoolt....
Kommentera

Isåfall undrar jag när det var MIF kom till slutspel som åttonde och sista lag och sedan gick till final, eller var det verkligen HV? Fan, det är ju tio år sedan, klart minnet sviktar... ;-)
Kommentera

I år körs slutspelet enligt följande, med bäst placerade lag först; b - h - b - h - h - b - h, b - h - h - b - h, b - h - h - b - h.
Kommentera

Ja, det var bara ironi i det hela. Men det kommer att bli mycket jämt mellan oss om vi möts i slutspelet, innan ni åker ut. Grattis till segern mot färjestad.
Kommentera

Jag tänkte att det var bäst att inte veckla in det för mycket så här sent på fredagskvällen... Men ok, 0-6, 6-0, 0-6, 6-0 (kvart) eller 0-6, 6-0, 6-0 om det skulle bli senare. Nu måste väl till och med du förstå..? ;)
Kommentera

Det är bara vad du tror. Om det nu blir det så vinner ju lagen varannan match. Du har ju skrivit 6-0 6-0, alltså hemmasegrar i varje match =)
Kommentera

Det blir nog tennissiffror... 6-0, 6-0, 6-0, (och 6-0, om det sker i kvarten förstås)... ;)
Kommentera

KeiBee
Är du hundra på det ?
Kommentera

Jag har också hört någon sådan efterkonstruktion... Alla vet ju ändå att det hänger ihop med antalet indianare... ;)
Kommentera

Indians kommer nog från 60-talet då VF hade
smeknamnet "Vilda Västern" med BLIXTEN Henriksson och
grabbarna....
Kommentera

Sandlin
Vad bra att Tommy Sandlin tog över AIK, då kommer ju han att ta AIK
till Allsvenskan, precis så som jag vill att de ska vaa =)
Kommentera

Frölunda kommer inte slå ut DIF i slutspelet, de e tvärtom
Kommentera

Gone
Så kommer du inte att uttala dej i slutspelet när vi slår yt er :)
Kommentera

Gone och mike66: ni skulle må då va....
Kommentera

Här måste jag försvara Different och säga att det var visst en finalförlust som sved. För oss Brynäsare... :)
Kommentera

Jag har ingen aning om vart uttrycket "indianare" kommer ifrån, men varför Frölunda har valt sitt efternamn, det måste ju vara självklart... ;)
Kommentera

Grattis till tre pinnar mot självaste FBK, stark insats hade det liksom på känn och tipset satt klockrent;)

Skalpis:
Det hör du väl var uttrycket kommer ifrån, vilka som uppfann Indianaren;)
Kommentera

Skönt att ha lite folk på läktarn för första gången eller?

Och varför kallas det för indianare egentligen...?
Kommentera

Full fart framåt!
Ja, vad säger man? Elvaochetthalvt på läktarna, giftiga anfall, stabilt försvar, en hjälte i kassen, kastade handskar, motståndarstjärnor som bara kommer tvåa.

Såg riktigt riktigt bra ut. Kan vi bara få slippa se typ två-tre indianare i varje period i fortsättningen kanske det kan bli precis så skoj som vi kräver fram emot vårkanten.
Kommentera

ack så sant, Gone. detta år tror jag dock inte det inträffar ngn Hvare. Dif kan däremot nog ha chansen när det drar ihop sig, garvade som de är.
Kommentera

Vi får nog ta och misstänka en viss förvirring hos vår käre DIFferent. Det kan ju drabba den bästa.
Kommentera

Jo, men det år då Mif slog Dif i finalen (säsongen 91/92) så dominerade inte Dif grundserien (som det står i DIFferents inlägg), de kom efter Mif som var tvåa, så därför trodde jag det var Hiv som DIFferent avsåg (och kvartsfinalförlusten för DIF-95).
Kommentera

Snarare mif... hv ligger inte i skåne och har inte spöat oss i någon final. Däremot i en kvartsfinal :( Men det var då det!
Kommentera

Du tänker nog på HIV, inte sant, DIFferent?
Kommentera

Sv: Tråkigt
Kolugnt skulle man kunna påstå. Men det rör på sig i motärvägsfart här om man skulle jämföra er gb med Bäckens.... för att ta ett exempel...

Men det känns tryggt här inne i alla fall.
Kommentera

Sover? Här är det väl fint?
Kommentera

Ohhh ja! Här behövs verkligen några till. En sån bra idé av Marcus och endast de två bästa skribenterna från dif.net har hittat hit?

Hmm, jag undrar om det hjälper om man skriver något riktigt kaxigt för att få sömngångarna att vakna ( undantaget då Gone förstås..) Men å andra sidan, skriver man tillräckligt uppkäftigt så blir man väl raderad.
..... undrar om alla moderatorer från Djugårn också sover?
Kanske har jag hittat en öppning....
Kommentera

Härligt! Du behövs.
Kommentera

Jag vill minnas ett visst årtal då ett visst sthlmslag var outstanding i serien och ett visst skånelag halkade till slutspel som åttonde och sista lag och... oops...gissa vilka som vann? Fortfarande den finalförlsut som svider mest i mig.

Slutsats: ta inget för givet.
Kommentera

Trodde att jag blivit utslängd - där är svaret varför åtminstone jag inte synts på ett tag. kom inte in hur jag än gjorde. Nu tror jag att jag lyckades blanda ihop mina lösenord.... det är fixat nu så I'm Back!
Kommentera

Tack ;)
Att det finns ett lag i serien som är helt outstanding i år, det är det definitivt inget snack om, och det tänker då verkligen inte jag säga emot. Men som vi alla vet så avgörs den här serien i ett slutspel och där ska man inte vara alltför säker på att vargnerverna hålls i styr om de får möta storebror i finalen...
Kommentera

Grattis Gone! Snart känner jag igen dig igen. Men visst håller du med att Dif inte räcker hela vägen fram igen!?
( Okej, du får messa om du inte vill berätta sanningen för alla...)
:o)
Kommentera

Grymt skönt. Ett par kassar i numerärt underläge också, det borde bygga på självförtroendet ett gäng. Vad som än händer, räkna aldrig bort DIF!
Kommentera

Jag sa ju att DIF skulle vinna över VF, de KROSSADE indianerna. Dom e på gång nu.
Kommentera

Grattis till seger... nån mer som inte är förvånad? :(
Kommentera

0-6 bara att gratta till 3 poäng dårå..Kanske svackan vänder nu??..FBK på torsdag blir en match att se fram mot...
Kommentera

DIF kommer vinna mot VF. Dom e på gång nu efter segern över SSK
Kommentera

Jokkmokk ska det va!
Kommentera

det känns som det är bäst så, oavsett om djurgårn spelar i division 5 i Kokkmokk så nog fan kommer djurgån att vinna. Så är det bara, och så har det alltid varit. Fan, att det inte kan vara tvärt om... Får väl nöja mig med att vi alltid vinner över HV, hur bra de än är...
Kommentera

« · 48261 · »