Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 52144 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Grattis!
Får lov att gratulera er till segern ikväll!
Vi har haft problem med en epidemi i form av svamp mellan tårna den här säsongen men det ska vara botat till efter OS-uppehållet.
Kommentera

Sv: LHC-dif
Sorry. Jag fortsätter diskussionen i LHC's GB istället. En diskussion som förövrig inte handlade om vem som har den bästa hemma/borta klacken, i alla fall inte från min sida.
Kommentera

Sv: Osten
Ja usch vad nervös jag blev när jag läste att han skulle stå......
Vi får se hur det går. Vi ska väl kunna ta Timrå ändå får man hoppas.
Kommentera

Osten
Då var det dags för comeback för vår store keeper. Han har inte lirat match på typ två månader och knappt kunnat träna under tiden... Ska bli spännande att se hur snabb han är i kväll.
Kommentera

Självklart kul att vi får besök i vår gästbok, ännu roligare att någon överhuvudtaget skriver i den. Trots det känns det kanske inte sådär tokrelevant att läsa om vilka av hv och linköping som har bästa hemma/bortaklacken just här...
Kommentera

"Enda gången ni hörts någorlunda "

Avd. Vem var arrogant?

Hv har en hyfsad hemmaklack. Men inget bortafölje. Varför slå på en trumma i 60 min?

"Vi" äger vart vi än kommer - "era" fans vara tom ense om att vi hördes betydligt bättre än dem vi våra möten.

Slå på trumman.
Kommentera

Jodå, jag har sett även dessa möten, men så arrogant kan du väl inte vara att du anser att ni ständigt vinner läktarkampen såväl hemma som borta?

Enda gången ni hörts någorlunda i Kinnarps var väl i 0-8 matchen från 0-5 och matchen ut...
Kommentera

Eftersom du varit i Linköping så antar jag att du även sett mötena i Jönköping. Inlägget var menat ur både hemma- och bortasynvinkel.
Kommentera

Jag förstår att ni i Linköping inte anser er förlora några läktarfighter. Klackarna står ju på samma långsida vilket gör att man knappt hör den andra klacken alls. Har stått på bortastå i stångebro några gånger, och har aldrig upplevt något tryck från hemmapublikens sida alls beroende på den här lösningen.
Kommentera

Sv: Go Lule...
Ja, oss är det synd om... Ibland vinner man, ibland torskar man. Oftast vinner vi. Och oftast torskar ni. Grattis till poängen igår dock, ni var tydligen värda dem.
Kommentera

Go Lule...
stackar ni 08:or... LHF-DIF 5-1 *hihi*
Kommentera

Kul. Som sagt, matchen på isen räknar jag inte på några poäng... men läktarfighten brukar aldrig WL förlora. Ang matchen så hoppas jag givetvis på hemmavinst och med vår positiva formkurva att det är möjligt med den rätta turen(samt lite dålig inställning från dif...;) Hur är skadeläget i dif?
Kommentera

Det tror vi inte heller,, tvärtom, det har ju blivit lite tradition att förlora mot er, men traditioner är ju till för att brytas eller....
Välkomna till Linköping och förhoppningsvis till en bra match !
Kommentera

Det kommer åtminstone en buss, förmodligen fler. Ska bli kul att se er på hemmaplan, där har ni ju faktiskt lite fart under rören. Målet är naturligtvis att se till att ni även i fortsättningen blir utan pinnar mot oss den här säsongen, men vi får se hur det går på lördag. Alltid jobbigt att möta lag som slåss för något viktigt så här i slutet av serien, men att vi viker ner oss, det kan ni glömma!
Kommentera

LHC-dif
Klarar JK med med ett par tusen medlemmar av att fylla en buss med supportrar till Linköping på lördag? Eller älskar ni bara dif i fotboll? Vore kul att någon gång få något sorts verbalt motstånd. Väl mött på lördag...

Never Mind the Bollocks!
Kommentera

Sv: Oinspirerat att spela i Globen!
oj då, här var det dött
Kommentera

Malmö mangla DIF? *asg*......glöm de.....kommer aldrig gå
Kommentera

KÄMPA DIF!!
"Rött som blodet genom hjärta och ven
Gult som solens värmande sken
Blått för himmel regn o hav
Stockholms stolthet vårat lag"

Vackert som stryk...
KÄMPA DIF!!
Kommentera

malmö väntar på er i slutspel ni kommer inte orka i längden de kommer mangla er
Kommentera

KentaK: Håller självklart Fbk som givna Smguld- vinnare. Men jag tror inte att det blir så lätt som serien visar. Djurgården är väl också det enda lag som möjligtvis kan ta upp kampen med Fbk!?

Det vore skam om inte Färjestad skulle vinna med tanke på det lag och ledare man har.
Men en "dark horse" har visat sig. Det känns jäkligt bra så att man kanske får se lite fight i slutspelet...
Kommentera

Vet inte om 250kg kärlek har något emot FBK.. Men jag tror nog tyvärr att det här bara kommer fungera som tändvätska för dom lila!!

Dom har ju faktiskt den bredaste truppen och den bästa målvakten, dessutom en av dom mest framgångsrika tränarna, Bengt-Åke som tydligen gjort underverk i Schweiz!??
Kommentera

UNERBART! Tack Djurgården för att ni skapar lite spänning i en övrigt förutsägbar serie. Tvåla dit Fbkkillarna två matceher i rad på kort tid bevisar hur osäkert det "säkra" Sm- guldet ändå är.

"Ingen idé att förta sig", "vi är redan klara segrare"... jovisst Fbk. Men man ska inte vagga in sig i ngn falsk tro. Dif tar upp kampen och mig förvånar det inte det minsta om Dif går segrande ur bataljen.
Kommentera

färjestad är sveriges bästa hockeylag och Jörgen Jönsson elitseriens bästa spelare... Gone, läs mitt svar på ditt svar till mig i MIFs gästbok. du får gå till föregående sida...
Kommentera

Gone: Jag menar förstås alla dom som skulle få plats i ladan.
Kommentera

Sv: Grattis
Oops, en lapsus, prepositionen ska naturligtvis vara för (jag tänkte initialt skriva pekar på).
Ursäkta.
Kommentera

Gone, FBK är väl inte helt på topp, samtidigt som Dif fått upp farten. Tyvärr talar det mesta på en repris av förra årets final. Då håller jag Dif för favorit.
Kommentera

Grattis till en fin seger. Grattis till publiken i Globen som fick se en bra match också. Själv såg jag den via Canal+ och det var möjligen det bästa jag har sett i år.
Kommentera

Ja, nu har de lite att grubbla över där borta... Är de inte bättre än så här? Jönsson who?
Kommentera

Grattis
till segern över FBK. Skönt att rödtotten fick på flabben igen. Nu darrar FBK inför finalen.
Kommentera

ja, det är inspirerande och spela även när man har publiken 100% emot sig, än ner det är knäpp tyst. jag behöver inte komma på något bättre för detta är sant. det instämmer på dem flesta, kanske inte just på er, stöckhölmare
Kommentera

Må så vara, men skulle publiken från finalserien tåga iväg till ladan i leksand så skulle tre fjärdedelar få stå utanför och sjunga. Och hur kul verkar det...
Kommentera

Om publiken i Globen skulle sjunga o skrika lika mycket som dom gjorde i finalserien ocj skulle gå o göra det i en mindre ishall, t.ex. Isladan i Leksand så skulle det bli mycket bättre stämning där än i Globen...
Kommentera

Jag menar inte att det inte går att få riktigt bra stämning, jag menar att det inte går att få en RIKTIGT bra stämning...
Kommentera

Går det för övrigt inte att få bra stämning i Globen på en hockeymatch? Det var det dummaste jag hört, just med tanke på att jag varit i Globen på hockeymatcher då det varit helt sjukt bra drag på läktarna. Det hänger helt enkelt på publiken, inte på arenan.
Kommentera

Det där jiddret är jag mest trött på att höra. Det ältas fram och tillbaka år ut och år in hur värdelös Globen är och att det är så mycket bättre på Hovet. Ett par matcher om året lirar vi på Hovet, och vad händer med klacken då? Jo, INGENTING! Många av er som förespråkar Hovet som en arena med stämning tror jag knappt ens har varit där när det faktiskt var drag på läktarna. Att det var drag då tror jag knappast berodde på den låga takhöjden, utan snarare på att hockeyn var het, och rivaliteten var stor.
Kommentera

E de nåra fler som tycker att DIF borde spela sina hemma matcher på Hovet? Man skulle kunna få mycket bättre stämning där för att Globen e inte byggd för att vara en hockey arena, de går inte att få en riktigt bra stämning där inne, som t.ex. i Isladan i Leksand
Kommentera

Låter lite lätt patetiskt att påstå att MIF inte spelar inspirerat för att MOTSTÅNDARpubliken är tysta. det ska de väl bara vara tacksamma för! Tvärtom borde Globen därför vara en drömarena, de kan skrika order till varandra hur de vill, de hör vad tränaren säger i båset, de slipper bli "störda" av häcklande och/eller högljudda ramsor osv osv. Ingen hemlighet att elitserielagen har större problem i arenor med en publik som för ett jäkla oväsen och där de har 100% av publiken EMOT sig. Globen måste ju kännas som neutral plan...

Kom på nåt bättre, Sundis.
Kommentera

Ja, det är klart jag är bitter över det. det är varenda MIf.are. jag menade denna säsongen och varken detta eller förra året. Säsongen 2001/2002. klart vi vill plocka poäng av er, men det är mycket mer inspirerande att spela när det är stämning på läktarna, oavsett vilket lags supportrar det är som håller igång...
Kommentera

Vi har spöat fbk en gång i år, på ett försök. Var det förra året du egentligen menade så spöade vi dem en hel del gånger. Bland annat i SM-finalen. Att du börjar snacka om att mif skulle lira oinspirerat i Globen för att det är tyst på läktarna är bara pinsamt. Killarna i laget, tillika med er supportrar, gillar att spöa DIF, det är ingen hemlighet. Behöver de uppmuntras med motståndarlagets ramsor för att lyckas i sitt uppsåt så tycker jag synd om dem. Varför bryr du dig för övrigt om hur många gånger vi har spöat fbk? Låter nästan som du är lite bitter över att vi tagit tio av tolv pinnar av er den här säsongen...
Kommentera

Oinspirerat att spela i Globen!
det är inte så konstigt att en del lag spelar oinspirerat i Globen. det är tyst som en begravning när matcherna spelas och det ända som hörs är slutsinalen och domarens visselpipa. MIF-spelarna blev rätt så förundrande=)

vem bryr sig om en obetydlig match i grundserien. vad hade MIF att spela för? fortsätt att såga MIF ni, vi MIF.are skrattar bara.

och i slutspelet...

MAN FORTSÄTTER ATT SKRATTA ÅT ALL STOCKHOLMSVINKLAD MEDIA I SVERIGE!

Hur många gånger har ni besegrat Färjestad i år?
Vi har gjort det på betydligt färre försök än er...

STÖCKHÖLM HAHA!
Kommentera

pilutta er =)
hihih..! rätt år er att ni förlora.. skåningar ska man int ha me i leken =)))
Kommentera

Sv: MIF förlorade!
Det var ju en riktigt kul match! Ja, inte tekniskt och spelmässigt sådär va, men en fasligt massa roliga smådetaljer. Vi satt och ahde rätt skoj på läktaren. Naumovs superskickliga räddning där han kastade upp pucken i luften så den via ribban la sig platt på målet t ex. Jodå, det var visst skicklighet, ren skicklighet! ;-) Eller när pucken försvann och Rohlin lekte Joe Labero. Eller 2-0 målet! Biljardpassningen till 1-0 målet var också skoj. Hadelövs utbrott likaså.

Det enda som itne var skoj var väl att DIF som vanligt lägger av efter 2-0. De är väldigt snabba att dra sig tillbaka och bara bevaka sin ledning. Trist. Full fart framåt hade varit skoj.

Dessutom skoj att vi fick revansch för Ryhed. Det är det jag alltid trott, att domarna för/emot jämnar ut sig i långa loppet. Hade inte klagat om vi fått ut nån gubbe till...

Sist men inte minst... eller jo förresten - Kul att Dvärgen fick till det! Det verkar vara en trend, ketchupeffekten. Först Frylén, nu Ignatovics, kanske får Kronwall in sina kassar så småningom!
Kommentera

Sv: MIF förlorade!
mike: Har satt fem av sex hittills i den här omgången. Enda plumpen var att jag trodde att hv skulle få luft under vingarna och visa vem som bestämde mot lhc, men där sket man lök. Man ska aldrig lita på smålänningar... ;) Och nej, förstaplatsen hade jag inte tänkt lämna än på ett tag...
Kommentera

MIF förlorade!
En klockren tippning återigen från mig,grattis till 3:an....

Gone:
Hur gick det på Rinksite? Själv så tippar man återigen med hjärtat och det håller inte mot motståndare som er. Tappar nu säkerligen mark på andra platsen som jag hade inriktat mig på....För första platsen har du väl inte tänkt släppa ifrån dig eller??
Kommentera

Sv: Malmö vinner
formstarka? nja, formtoppen har varit. bara en vinst de senaste 3 matcherna. dessutom tunga skador på nyckelspelare...
... men seern verkar vara odiskutabel så det är bara att säga Grattis!
Kommentera

Nja, spelade ut och spelade ut... Efter första kändes det mest som bevakning, och det funkade riktigt bra. Skåningarna fick endast iväg 13 puckar mot Sigge... Roligast att se var tveklöst 2-0 kassen, trodde aldrig Andreas skulle hitta tillbaka till målgården efter den utflykten. ;)
Kommentera

Så DIF spelade ut Malmö....roligt o höra Gone
Kommentera

Tyvärr blev det aldrig ens spännande. Jag hade väntat mig mer av ett formstarkt malmö. Hoppas att det här säger mer om vår kvalité än om deras uselhet.
Kommentera

--- lund is
Hur gick de för MIF idaa, de var ju DIF som vann...med 3-0!!....du tippade nästan rätt =)
Kommentera

Vi får väl se... dags att sticka.
Kommentera

« · 52144 · »