Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Jaja...

« · 105773 Till forumet

Jaja...
Jag måste trots allt säga att jag inte är det minsta orolig.

Så länge vi skapar chanser och får iväg skott på mål så kommer det nog att lossna snart. Dom måste lära sig att hitta varandra och det tar tid med så många nya spelare.

Ge dom lite mer tid, så reder det nog upp sig.

Se positivt på tillvaron! Det är om 3 veckor det gäller och det är då vi ska vara bra.
Den här tiden är till för att göra alla felen så vi slipper dom senare.
Kommentera

Sv: Jaja...
fd skuggan: Det är alltid bättre att vinna än förlora även fast det bara är träningsmatcher, eller?
Kommentera

fd skuggan: Så sant så sant, men faktum är att man inte ska tala om att det kommer nog att lossna när man ligger under med 5-1! Då ska nog prioriteten ligga på att täppa till där bak och ingenting annat!!
Kommentera

70 Rodrigues: Självklart! Men det spelar ju heller ingen roll om du hoppar 2.45 i höjd hemma? :-)
Kommentera

fd skuggan: Det jag menar är att om man dominerar matcher och vinner skotten match efter match att det då finns en risk att det sätter sig i skallen och man börjar tänka och fundera för mycket och att det låser sig ännu mer.Men som sagt, vi får väl se hur det ser ut efter 10 omgångar!
Kommentera

KentaK: Jodå, men med det manfall vi har just nu (med skador) och Falk som libero(!?), så är det svårt att spela "sitt" spel.
DIF går runt på 17 spelare ikväll! Tycker lite synd om dom.
Dom gör säkert sitt bästa.
Soling verkar för övrigt grym ikväll!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, man får verkligen hoppas att det inte sätter sig i skallen! Nu får den nya tränartrion verkligen visa vad dom går för.

Men utan Soling hade kanske läget varit annorlunda ikväll:-)
Kommentera

fd skuggan: Vi slog TPS igår utan varken Soling,Molin eller Luovi!
Kommentera

fd skuggan: Jaja o sen när det är 50matcher spelade i Elitserien så ska vi se vad ni skyller på då???Sorry BIF2 eller vad säger jag DIF vi ska dressera alla valpar till lag i Elitserien Fröken JÖNSSON o co och framför allt ni 08:or ska vi visa en gång för alla var Sveriges bästa hockeylir kommer ifrån.Lika överlägsna som CCCP var på 80-talet kommer BIF vara så nu vet ni det!!!!!!!!!! ;-)
Kommentera

observant: Mmm... du kanske ska vara lite halvförsiktig med att dra växlar av träningsmatchandet. Det lär du dig säkert när du blivit lite äldre. Bif2? Vad ska det larviga uttalandet tolkas som? Ta en titt i din egen trupp så får du säkert ihop ungefär exakt samma antal spelare med förflutet i kvällens motståndargäng för båda lagen. Annars bör du titta igen.
Kommentera

fd skuggan: Som Rodrigues skrev, vi spelade match i förrgår mot TPS Åbo.. Ett av europas bästa lag om man ska se efter den misslyckade europacupen. Vi vann matchen utan Ove Molin, Jonas Soling och Mikko Luovi! Det är som om ni skulle gå till match utan Falk, Micke Johansson och Kristoffer Ottosson ungefär.. Inte för att nån av dom visat nån mästarform än i år men...
Kommentera

« · 105773