Linda - EDiK: Glöm nu inte att Kösa är lite till åren och snabbheten avtar som bekant när man blir äldre.... så att han skulle lyckas med att åka sig fri känns inte helt troligt ;)
Lingonben86: Räknar kallt med att det inte blir någon förlängning med efter följande starffläggning i någon av matrcherna mellan DIF och BIF. Skulle nu BIF av någon anledning bli tilldelade ett straffslag så tror jag att den slås av Anger eller Molin.
Linda - EDiK: Och du tror att det känns roligt för oss att få en frispelad Rudslätt mot oss då? Eller en galen Lindström som redan under försäsongen tacklat sönder en gubbe för oss? *sakna* :)
Ford Prefect: Absolut inte, men skillnaden är att vi har räknat Kösa som pensionerad. Det var inte så att han gick spikrakt från DIF till Brynäs, eller hur? Personligen hade jag gärna sett att han stannat i Stockholm, men eftersom han ändå skulle sluta (eller spela i Skutskär) så köpte man att han lämnade "oss"...
Linda - EDiK: Rudslätt kan jag ta att han återvände till stockholm. Men jag trodde aldrig jag skulle få se Brynäs spela MOT Johan Lindström... Det kommer att kännas konstigt.
KentaK: De kan nog försvara sig på annat sätt. Sjödin har säkert ingenting emot att sätta "överlöparna" på plats och Djoos är rätt duktig på att dela ut tjuvnyp och sen åka därifrån och se oskyldig ut. ;)
Ford Prefect: Jo och Sjödin kan ju läs..läs..va fan...läspa ihjäl dom "stackarna" dom lär ska...ska...skaka av rädsla då! ;) Ok..ska vara Djoos som ska vara elak då, "but u got to catch them first"...*skrattar*
KentaK: Tror personligen att Soling kan göra ondare att möta, finns lite mer "pang-på" över honom. Lite tjuvnyp får man tåla...värre att bli överkörd. :)
Arthur Dent: Soling har möjligen lite mer fart än Lindström, men jag kommer fortfarande ihåg finalspelet mot Modo -99! Lindström var ju helt tokig, kommer ihåg en slashing på Alavaara, klubban böjde sig och gled som "igenom" Jan-Axel och flög in i plexit mot sekreteriatet så det tjongade i hela hallen.. detta var 3 eller 4 sekunder innan perioden var över...
Men det är väl just såna "blindgångare" Sjödin och Djoos är mästare på, Sjödin kan ju vara rent idiotisk ibland.. Medan Djoos allt som oftast kommer undan med sina tjuvnyp!
Soling är väl iaf den enda av dom som hittills iaf inte visat prov på att hålla på med riktigt fula grejer.. Det ska bli kul att se Sjöddas behandling av Rudslätt och Lindström när dom kommer upp till Gavlerinken igen, om den blir lite mildare än vanligt eller om den blir extra hård.. =) Något av det blir det, och jag tippar på det sista!!
KentaK: Jo, men vad jag har förstått så är då åtminstone inte Lindström helt försvarslös...så kanske den stammande bjässen får en lika god match som förra året. Herr N. Ekman & Sjödin lär ju inte brevväxla i fortsättningen heller :)
Arthur Dent: Ekman och Sjödin var väl inte direkt bundisar om man säger så nej... Beträffande Soling som KentaK är inne på så är jag imponerad av den mannen för att han visar att det även i dagens hockey går att spela hårt men schysst. Inga höga armar där, han kör över bara. :) Rudslätt har lite av den stilen också, han kan spela jävligt hårt och verkligen använda sin fart till att tackla. Sen får man väl, för djurgårdens och Lindströms skull, hoppas att herr Lindström har mognat något. Han kan ta mycket stryk, men han var lite för pubertal och hämndlysten i sitt agerande tidigare. :)