Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 90481 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nordmark klar...
motorsson: Oja! Förstår precis vad du menar. Därav är jag lite orolig på vad som ska komma som nyförvärv...men men man lär väl märka det :)
Kommentera

Arthur Dent: Det blir kanon med Nordmark i båset, vilken spelare vågar inte göra 100% i varje byte med han i båset.
Kommentera

Sv: nytt från truppen
difzi: Självklart att du kan gå på årsmötet om du är medlem, tid och plats står på skategate.
Kommentera

Arthur Dent: Andrei Ignatovitch var ju också internationellt etablerad..
Kommentera

Nordmark klar...
Så nu var Robert Nordmark klar som ass. tränare för Djurgården då! En sak som jag tror blir kanon. Håller med alla dom som sagt att det kan bli en av Sveriges stora tränare framöver...

Tycker han har rätta bakgrunden (en vinnare helt enkelt) och det vore faan om inte spelare lyssnar på den gammla sjöbusen! :)

Sedan har Wikegård gått ut och sagt att 2st internationellt etablerade spelare ska bli klara för Dif senare i sommar....frågan är vad kriterierna är för att vara "internationellt etablerad" går och då vilka dessa blir!
Kommentera

tellan
Säsongen avslutad i St. John´s
May 8, 2002 [16:25]
Joakim Dahlberg

Men Tellan fortsätter säsongen med Toronto Maple Leafs

Nu när säsongen är över i St. John´s Maple Leafs, så har inte Mikael lagt skridskorna på hyllan, nej tvärt om! Han tränar varje dag och har plockats upp till Toronto Maple Leafs som 3:e målvakt, så han är med hela tiden nu under slutspelet med Mats Sundin, Mikael Renberg m.fl.

Nu när jag skriver detta så har jag Mikael på telefon från Ottawa, nyvaken, pigg och allert (på hotellet) för ett träningspass igen inför drabbningen mot Ottawa. Matcherna får han se från läktaren, men händer det något med "Cujjo" så är det till att vara snabb och byta om för "game".

Mikael hälsar till alla fans i Sverige så mycket! Mer info kommer inom kort.
Kommentera

27 Eriksson: kan man gå på deras års möte ?
om man é medlem ???
Kommentera

Och nu kan man då sluta hoppas på Mika Strömberg i DIF. Jag läste nämligen på en finsk sajt att han e klar för Jokerit.

Jag hoppades verkligen att han skulle komma till DIF

ajaa....vi får hoppas att Waltin värvar en annan rutinerad back, vilket ju inte verkar så troligt i nuläget.

FORZA DIF
Kommentera

difzi: Jag tycker truppen ser svag ut, det måste till några starka nyförvärv. Man kan väl hoppas att det dyker upp något på årsmötet. Jag kan ej gå på årsmötet, så det vore kul om någon kunde skriva ett litet kort referat från det.
Kommentera

nytt från truppen
Djurgårdens trupp i nuläget

Joaquin Gage senaste spelaren med nytt kontrakt

DIF Hockey trupp inför 2002/03.
På spelarsidan är i dagsläget följande spelare klara för spel under säsongen.

Ronnie Pettersson
Joakim Eriksson
Nichlas Falk
Mathias Tjärnqvist
Tomas Strandberg
Johan Forsander
Peter Lindelöf
Jörgen Rickmo
Mikael Johansson
Björn Nord
Mikael Magnusson
Christian Eklund
Daniel Fernholm
Daniel Rudslätt
Johan Lindström
Daniel Rafner
Joaquin Gage

Förändringar:

Thomas Östlund – slutar
Kyösti Karjalainen - ny klubb ej klar
Edwin Frylén – ny klubb ej klar
Sergei Naumov – ny klubb ej klar
Andrei Ignatovitch – ny klubb ej klar
Jan Pardavy – ny klubb ej klar
Leif Rohlin – Södertälje
David Longstaff – ny klubb ej klar
Mikael Håkanson – Linköping
Kent Johansson - Timrå

Skriven datum: 2002-05-14
Anders Antonsson

Fler nyheter från denna månad
Kommentera

Sv: truppen
KentaK: det vet jag...

men truppen 2000-2001 den var en suvären trupp..

men nu ska typ ottosson bort
Kommentera

difzi:
Jaja, du kan ju inte mygla med att truppen just nu är bra mycket sämre än förra årets Djurgården, på pappret vill säga.. Sen vet ju jag som Brynäsare vad både Lindström och Rudslätt kommer att tillföra...
Kommentera

Roger Melin till Rögle BK
Hur kunde AIK missa Roger Melin??.

Svar. Därför Roger insåg att AIK Hockey är ett stort skämt.

Eller hur alla Djurgårdare, håller ni inte med mig??

Ha det bra
Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

KentaK: truppen é bra... tror jag..
men det är ju ändå inte hela...

ottosson saknas..kronwall och någramer jag inte mins
Kommentera

Får man säga att truppen som Difzi klistrat in här, inte direkt är någon imponerande läsning.. Vi får väl hoppas att man värvar som man brukar göra i sommartider, annars har vi snart inget Sthlms-lag kvar i Elitserien..
Kommentera

difzi:Men du kunde ju alltid skriva in han..Men det spelar ingen roll direkt!
Kommentera

Nike89: det vet jag, men så stod det inte i artikeln jag skrev av
Kommentera

difzi:Får ja gissa på ctrl C ctrl V från nån ouppdaterad hemsida?
Björn Bjurling är med i truppen...
Kommentera

truppen
så här ser trupppen ut hittils:

målvakter:
Joaquin Gage

liberos:
Daniel Frenholm
Mikael Magnusson
Ronnie Pettersson

Halvor:
Joakim Eriksson
Nichlas Falk
Mikael Johansson
Björn Nord
Tomas Standberg

Torpeder:
Christian Eklund
Johan Forslander
Peter Lindlöf
Johan Lindström
Daniel Rafner
Jörgen Rickmo
Daniel Rudstätt
Mathias Tjärnqvist

hittat på www.skategate.com

2002-05-06
Kommentera

Sv: Sommarkontrakt
KentaK: det vet jag....
men han vacktede väl kanadas mål föra vm i tyskland ?
Kommentera

difzi:
Gage är en målvakt som vaktat målet efter Salo i några år, men senaste säsongen spelade han i england och blev årets spelare eller nåt..
Kommentera

Clabbe88: såg nyss en artikel där det står att han kommer från boden och har skrivit på för dif

kolla länken själva.
Kommentera

Clabbe88: han var ju väl ändå klar för dif...

men det är i alla fall Joaquin Gage..vemé det? jag tror jag vet men é osäker..nån som vet?
Kommentera

Clabbe88: Bjurling är väl helt enkelt löst från sitt kontrakt....
Kommentera

KentaK: men är Bjurling klar för boden
- tre spelare har kontrakt 2002/03, nämligen Björn Bjurling, Johan Tellström och B-O Karlsson. Inga dåliga namn... (står det på bodensik.com)..
Kommentera

OCH DIF gör samma misstag som förra säsongen, det vill säga att värva två skickliga målvakter från olika ställen inför en och samma säsong, det var enligt mig vad som fällde er förra säsongen, då man tog in Naumov och Östlund som båda blev helt enkelt dåliga av den press det blev utav att ha två högklassmålvakter, bättre då att ta en målvakt ur egna ungdomsleden..
Problemen minskar iofs om man gör klart att Bjurling är andra målvakt.. Det skulle ju minska pressen på båda målisarna..
Kommentera

Sommarkontrakt
22-årige Daniel Rafner får sommarkontrakt med DIF(Läs länk)
Kommentera

Sv: Joaquin Gage och Tommy Söderström
27 Eriksson: oK, Gage é klar, men nu skulle den dära Björn oxå komma men skulle inte söderström komma,,men jaja det bli bra med två unga målvkater.
Kommentera

Björn Bjurling klar för Djurgården!
Björn Bjurling är klar för Djurgården!(Kolla länk)Björn Bjurling stog den här säsongen i Boden och var mycket bra.Även MoDo hade visat intresse för Björn.
Kommentera

27 Eriksson:Då får man väl hoppas på att det är sant också,Om han nu är klar så blir Djurgården igen starka på Målvaktsidan.
Kommentera

difzi:
Gage klar för DIF enligt Hockeymagasinet.
Kommentera

KeiBee:
Tommy hade prövat två timmar en dag och tre timmar nästa på is, i förra veckan.. Men att han skulle vara intressant för Djurgården skulle jag inte tro, visst för oss Brynäsare får ni gärna plocka in en keeper som inte spelat seriös hockey på två år..
Kommentera

Asså, de här med Tommy Söderström, hur stor chans finns det egentligen att han gör comeback? Jag tror chansen är minimal.
Den här Joaquin Gage verkar ganska intressant. Jag skulle vilja veta mer om honom.

E de nån som har hört nått mer om Mika Strömberg?
Kommentera

difzi: Aldrig att DIF kommer vinna sm-guld 2003!Tss!
Forza frölunda!Västra Frölunda=Sm-Guld 2003!
Kommentera

Joaquin Gage och Tommy Söderström
Båda är duktiga i alla fall söderstöm, gage vet jag inte mycket om men som han beskrivs så é han duktig.
Gage som första keeper och söderström som andra eller tvärt om skulle inte vara så dumt för dif. men salo och tellan..bättre,, men vem vet djurgården tar väl sitt 17 sm-guld 2003 med gage och södersröm.
Kommentera

Sv: Tommy Söderström gör comeback?
SirLancelot:
Mats Waltin dementerade i Aftonbladet idag att Söderström skulle vara på väg tillbaka..

Däremot verkar det som om Joaquin Gage kommer att bli Djurgårdens nya målvakt, Edmontons gamle reserv som stått bakom Salo i många matcher, men som spelade i England den gångna säsongen..
Spännande med nytt folk från "over-seas"
Kommentera

Hur mycket sanning ligger de i att Söderström ska göra comeback på elitnivå?
Kommentera

NHL Målvakt till DIF
Enligt Aftonbladet är den förre NHL målvakten Joaquin Gage på väg till DIF. Han har varit andre keeper i Edmonton efter Salo.
Har den senaste säsongen spelat i England, där han blev utsedd till bäste spelare. Kan det vara något för DIF?
Kommentera

6 Lundström:Jag är tveksam till att det är rätt att satsa på Tommy Söderström som annars slutade för två år sedan och jag tror nog faktist att en av anledningarna till att han slutade var att Mikael Tellqvist tog över målet.
Kommentera

Tommy Söderström gör comeback?
Djurgården Hockey vill ha tillbaka sin förre stormålvakt Tommy Söderström, 32.Söderström har i hemlighet testats på is under förra veckan.Nu hänger det på om Tommy Söderström själv är intresserad av en comeback.Se länktips!
Kommentera

Tack för Anger!
Ville bara säga att vi Brynäsare är tacksamma över att ni inte knep Anger. Det var jag övertygad om att ni skulle göra. Han kommer att göra stor nytta i BIF. Förmodligen större nytta än vad Rudslätt och Johan Lindström kommer att göra tillsammans i DIF.
Kommentera

Sv: Orolig
27 Eriksson: Lugn hela sommaren är kvar, vi hinner få in finna spelare, typ som tellan men han kommer någ inte..kanske om 2 år.
Kommentera

Orolig
Är det bara jag som är orolig in för nästa säsong. Det är ingen vidare fart på diskusionen angående DIFs nuvarande trupp.
Okej, vi har en del intresanta namn på ryktes listan, men annars verkar det ganska dött på värvningsfronten. Var är MÅLVAKTERNA.
Kommentera

Sv: Vad händer med DIF
Kul och se att man fortfarande är den 4:e som skrivit mest här inne, fast än det var flera månader sen man var här...
Kommentera

kvasten:
Man kan undra om Waltin ska sköta Landslaget eller Djurgården.
Sköter han spelarköpen i pauserna? Jag tycker att han håller på att sälja ut själen i Djurgården. Både Otto och Musse hade en tung säsong men har mycket kvar att ge. Att dom vill ha betalt är väl inte konstigt, det vill nog herr Waltin också ha.
Kommentera

27 Eriksson:

Angående Mats Waltin:
År 1:
Skickar han i väg Nicklas Anger, poängkung i AIK i år.
I dålig omgivning blir Angers poängskörd 32 poäng (12mål, 20 assiat) räcker till topp 5 i Djurgården av årets uppsättning.

Skickar iväg Markus Matthiasson. I år 7.a i totala skytteligan samt skulle platsa i top 5 poängliga i Djurgården ( 18 mål, 12 assist). Också han spelar i bottenlag.

Anger och Matthiasson sdpelade tillsammans i den så omskruivna ungdomsdedjan i Djurgården säsongen 1997-98

Waltins framgångar sammanföll med Hardi Nilssons engagemang
i Djurgården, året innan och året efter Hardis uttåg.
Det är bara att summera och dra konsekvenser.
Kommentera

målvakterna
jaha...nu har dif ingen målvakt..
men hoppas att du får bra målvakter iaf
Kommentera

D.I.F. ÄR LÄTT BÄST!!!!!!
Jag vill att Edvin Frylén ska komma till Svanvägen odensala 83162 östersund för där bor hans tremmening Andreas Ljungqvist och Alexander snälla Edvin snälla snälla snälla snälla?????????? Det här mailet är till just Edvin Frylén!!!!!!!!!!! Hejdå
Kommentera

27 Eriksson:
Du kan ju inte säga att Djurgården inte till viss del har köpt till sig sina senaste SM-guld..
För ekonomin spelar stor roll just nu.. Färjestad ligger i topp med sin nya arena.. Medan lag som har det extremt knapert, tex Brynäs kämpar för att ens klara av slutspel..
Det är tråkigt men sant.. Djurgården kommer säkert att värva ihop ett lag likt det man hade i år närmare hösten..
Men face it, Håkansson och Ottosson har inte alls varit sig själva senaste säsongen, det är ju bara att kolla på vad de producerade i Karjala Cup, förstår absolut inte vad de har att göra i landslaget.. Likaså Falk.. Enligt min åsikt är det spelare som lever på gamla meriter, undantaget då kanske Håkansson, och till viss mån Ottosson som dock va kass i år!
Hardy måste förstå att när Djurgårdarna inte spelar bra hockey kan han inte bara fortsätta att ta ut dom i landslaget, bara för att han har tränat de tidigare!

Det kan vem som helst se att Falken inte bidrar med något som helst i landslaget som är i Göteborg för VM ikväll.. tur för Hardy att han inte har registrerat någon av spelarna jag nämde där uppe, för vilket NHL-tillskott som helst skulle bidra med mer till laget..
Kommentera

« · 90481 · »