Bofors backen Fredrik Ericsson har skrivit på ett 2-års kontrakt med Djurgården. Fredrik som är fostrad i solna aik är Mesta Mästarnas 5 nyförvärv inför nästa säsong.
Frella: Han rosade inte direkt marknaden under de få matcher han spelade. Ledningen hade nog betydligt högre förväntningar på honom och fattade i mina ögon ett helt korrekt beslut när man bestämde sig för att inte förlänga kontraktet.
Samtidigt somPär Bäcker blev klar så medelade klubben att 12 spelare lämnar det lag som missade slutspelet för första gången på 19 år. Av dessa 12 så var det endast Adam Andersson (MoDo) samt Daniel Rudslätt (Tyskland) som erbjöds nya kontrakt.
Tackar Daniel för det han har uträttat i Djurgården under de 4 säsonger han spelade i Stockholm. Samtidigt passar jag på att önska Adam Andersson lycka till i sin nya klubb.
Veteranen Nichlas Falk har kritat på för ytterliggare två år i Djurgårdes dressen. Vidare har målvakten Teemu Lassila skrivit på ett nytt 1-års kontrakt.
Jonas Liwing, Djurgården Klar för två nya säsonger i DIF. Offensiv back som inte märkts särskilt mycket under sin debutsäsong i Djurgården, men har framtiden för sig. Den 23-årige backen gjorde 2+3 på 44 matcher den här säsongen.
Jag hörde att Mika Strömberg var expertkommentator eller nåt för den finska kanalen. Undrar om han är i Helsingfors då....? Blev väldigt överraskad när jag hörde det.
Seabiscuit: Lojalitet stavas "pengar" nuförtiden. Linkan har haft en suverän säsong och hans agent lär inte vara sen att dra på alla växlar han har för att utnyttja läget.
Tyvärr kan det bli så att om dom inte kommer överens, så kommer han vara osugen, okoncentrerad och loj sista 4 matcherna (det blir nog inga fler i år).
I torsdagens Stockholm City förnekade Daniel Larsson med bestämdhet att han skulle ha skrivit på för DIF. I och för sig brukar det låta så med värvningar klara innan säsongslutet, Håkan Loobs kraftfulla dementier är väl det bästa exemplet på det? =)
Hockeymagasinet.se skriver idag att Djurgården har förlängt kontrakten med Jimmy Ölvestad 2år samt Alexander Ribbenstrand, ChristopherThörn och Christofer Löfberg med 1 år.
Fredrik som är fostrad i solna aik är Mesta Mästarnas 5 nyförvärv inför nästa säsong.