Jag måste bara få fråga om ni läst ottossons uttalande i Aftonbladet där han tycker det är helt ok att skita i landslaget i princip allt utom OS och VM, skulle alla gå på hans linje så skulle vi inte ha ett tre kronor idag. Vad tycker ni Djurgårdare om att spelare som Ottosson och Jörgen jönsson m.m skiter i de mindre turneringarna och bara spelar VM, borde hardy skita i dom då?
matsby: Nej jag skäms inte för vad en annan person gör bara för att jag håller på laget han spelar i. Det är ju knappast så att han förväntar sig att få spela VM och OS trots hans nej till tidigare turneringar. Han säger väl att han tackar ja om han blir tillfrågad om VM. Jag tycker personligen att ställer man inte upp i turneringarna under säsongen så ska man inte förvänta sig att bli uttagen till VM heller, men som sagt så tror jag inte att dessa spelare väntar sig det utan accepterar nog att få stanna hemma isf.
För att ge en annan vinkel på det hela så ställer jag en motfråga till dig. Hur mycket nytta gör omotiverade spelare i Tre Kronor egentligen? Vill vi verkligen ha med dem då?
carina: Jag tycker att man borde bli otroligt motiverad att bli utagen i det finaste vi har, är det inte därför de spelar hockey? de kanske helt enkelt har blivit för gammla för att orka med, antingen ställer man upp när man blir utagen eller också så kan man helt enkelt sluta att spela helt i landslaget, punkt slut.
matsby: Eller så har de svårt att motivera sig för en betydelselös turnering runt juletid i Ryssland. De som har familjer och har varit med ett tag kanske prioriterar andra saker än de yngre. Det behöver inte vara så att de är för gamla bara för att de inte vill vara med i en turnering även om de som tackar nej är runt 30. De orkar fint i sina klubblag så den förklaringen köper jag inte. Landslaget med alla dessa småturneringar har tappat sin glans genom åren och publikintresset dalar. Det måste även spegla sig på dem som är med och spelar.
matsby: Denna diskussion låter som om den bättre hör hemma i Tre Kronor's GB. Att Ottosson har tackat nej till andslagspel tycker jag personligen är helt ok då han in stället kan fokusera på Djurgården till 100 %.
Frasse99: Ja i dagsläget behövs all fokusering på DIF från spelarnas sida. Skönt att laget får vila från landslagsuppdrag i år hittills. Jag kunde personligen inte bry mig mindre om dessa dussinturneringar de får spela, Tre Kronor.
carina: Håller med...har svårt att själv finna något som helst intresse i dessa turneringar så vad ska då spelarna ha? Inte har väl någon gnällt på Ljungberg&Zlatan i sista träningskampen för fotbollslandslaget heller?? Jag menar att där finns färre landslagsturneringar och ändå finns plats för att säga nej.
Vi måste ju fråga oss om vi (eller landslagen) behöver all den hockey som turneringarna, serielunk m.m skapar. Kanske dra ner på dosen för att locka mer folk och få spelarna konstant sugna.
Jag kan hålla med om att det är juletider och spelare vill vara hemma. Men jag tycker inte att man ska svika sitt land så. Varför vi snackar om ottoson vet jag inte, han borde inte ens platsa i landslaget, han ligger inte ens med i poängligans högre delar (?). Jörgen Jönsson är bra nu och kan styra i landslaget m m. Han borde ställa upp för sitt land, man tjänar trots allt mycket pengar om man vinner denna turneringen!
HasseT: Hmm...orkar inte riktigt argumentera emot dig vad det gäller Jönsson/Ottosson, nöjer mig med att skicka med statestiken över vad dessa två uträttat i år:
HasseT: Nu är inte detta rätt GB att diskutera Jörgen "severiges mest överskattade spelare" Jönsson i men när du ändå har tagit upp ämnet så. Jörgen har i år endast visat vilken grinig spelare han är och att hans bästa år ligger bakom honom (2 matchstraff för prat !!!).
Jönsson har haft en rejäl svacka. Han har helt enkelt inte varit i balans men nu är det på väg att vända. Oavsett vad man tycker om hans agerande så gör han stor nytta på isen, ofta i situationer som det otränade ögat missar.
Ottossson är given i tre kronor. Enligt min mening är han en anledning till att dif inte totalfloppat i år.
matsby: Du har rätt, det var ganska dåligt, men ottsson sa nej till landkampen för att va mer me sin familj. men att skita i de små och bara va me i de stora tuneringarna, va lite dålig still,,,
Vad tycker ni Djurgårdare om att spelare som Ottosson och Jörgen jönsson m.m skiter i de mindre turneringarna och bara spelar VM, borde hardy skita i dom då?
ÄLSKA TIMRÅ