carina: Liv ska ta med f-an inte nolla oss! vi klarar oss, vi tar igen på måndag som någon sa. hur sluatde matchen igentligen? vi klarar hv i kvarten det tror jag =)
Gone: Man hade den optimismen förra året ja. Jag har den inte i år. Dagens match påminde allt för mycket om kvartarna förra året. Ingen offervilja, oskärpa och en allmän förvirring var vad jag såg. Det ser mörkt ut för DIF.
Aj då, det där var ingen rolig historia... men än så länge är inget förändrat, de måste slå hos i Globen först (känner jag igen den optimismen sen förra året tro...)
RögleKrokodilen: Hur man nu kan tänka sig att lämna Mesta Mästarna och Stockholm för att bli tränare i Skåne är för mig en gåta ;) Dock får vi väl önska honom lycka till för det kan han behöva !
Frasse99: såklart att det é djurgårn som gäller för johansson, han é vår stolthet.. belv praktiskt taget förvånad att han fortsätter men det är bara kul =)
När han valde att sluta som sportchef i Djurgården, var det självklara valet att flytta till Ängelholm och ta hand om Rögle BK. Vad annars, finns inget som är så attraktiv i Sverige. eller hur.
SirPimme: "Klart han fortsätter ett par säsonger till den lill magikern...
...men inte i DIF, enligt uppgifter från säkra källor blir det med all säkerhet TIK för lill - Johansson inom en snar framtid dvs om stor - Johansson väljer att förlänga kontraktet, vilket han säkerligen gör...
fd skuggan: Regeln handlar om hur domaren skall agera om han blir tvungen att ta bort även tekare nr 2 vid ett nedsläpp. Den skall tolkas som att "om tekning inte kan ske vid försök 2 skall den tekare som orsakar denna förselse dömas till 2 min utvisning för avsiktligt fördröjande a spel" eller som regeln säger "felaktigt avslag".
Har sjölv sett den användas vid ett tillfälle men då inte i ES utan i NHL och där handlar det om inte bryta mot 5 sek regeln vid nedsläpp.
Nån som kan förklara utvisningen på Mathias Trattnig då han åkte ut för "felaktigt avslag" igår? Första gången det dömt i Elitseriens historia!!. Vad innebär det här regelbrottet?
Känns bra faktiskt. Det har varit kul matcher mellan dom båda lagen i år. Luleå hade känts tungrott. Som att ro en Ålandsbåt, ungefär. Det hade blivit bök & stökmatcher. Nu tror jag vi får se mer offensiv lirarhockey! Må bästa lag vinna!
Frasse99: Tjaa...HV i kvartsfinal, vet inte riktigt vad man ska tycka om det. Känns som laget inte berör riktigt men att dom gav mig dåliga minnen -95.
Arthur Dent: Skönt med en seger innan slutspelet. Dock börjar man ju undra om inte Ulf "gnagaren"Rådbjer ville ha en borta seger alternativt en oavgjord match. Han gjorde sitt bästa att hjälpa Timrå att ta en poäng, 4 raka utvisningar för hemmalaget säger ju allt. Särskilt den sita med 2.15 kvar på Trattnig för "felaktigt avsläpp" ???
Wikegård matchade alla som var ombytta och det var riktigt roligt att se 4:e kedjna med Rudslätt,Eckerblom och Rafner. De gjorde en riktigt bra match. Micke Johansson och Hichlas Falk spelade ytterforwards/torpeder i 2:a kedjan och gjorde en riktigt bra match.
Hoppas nu att lotten ger oss rätt motståndare i slutspelet....
carina: Måste blivit uppdaterad senare och bortglömd tidigare...för han fanns inte där tidigare! Men nu har han assisterat till 1-1 målet så med i matchen är han. :)
Dagens lag presenteras som följer på Difhockey ..(se länk).. Men vart är Rudslätt då?? Han som prickat formkurvan nu står varken som spelande eller icke spelande!? Har denne helt enkelt försvunnit efter en träning och söks fortfarande i Hovets hålrum? Hmm...
Portello: Det spelar faktiskt ingen roll. Av de tre lagen som är möjliga är jag inte särskilt "rädd" för något. Jag slipper gärna Luleå men av rent husfridstekniska skäl.
Frasse99: Att vi måste spöa alla motståndare, det håller jag med om. Men den gamla slitna klyschan att "för att vinna måste måste man slå alla" ger jag inte mycket för. Det är tre lag som ska besegras. Av sju. Fyra man slipper bry sig om överhuvudtaget.
Portello: Aarghh!!!! Du drar upp traumatiska händelser från det förflutna. Jag som jobbat så hårt för att förtränga den där Hurtig och hans fula ovana att avgöra. Får otäcka flash backs av jublande luleiter på näthinnan nu. Tack så mycket! :P
Arthur Dent: Jag skulle faktiskt hemskt gärna se att vi (luleå) får möta DIF. Brukar ofta bli bra matcher oss emellan. Tyvärr så brukar ni ha en ful ovana att slå ut oss ur slutspelet. Har bara hänt en gång att rätt lag :) stått som vinnare. Det var -93 då en viss Lars hurtig hade den roliga vanan att avgjöra i sudden death.
Arthur Dent: Ju starkare motståndare desto större utmaning ! För att nå målet så måste vi besegra alla motståndare så det spelar egentligen mindre roll vilket lag vi får möta i kvarten. Modo känns väl dock som lag som skulle kunna vara kul att möta om man nu måste välja ;)
Gone: Vad som helst utom Luleå, alltid luriga i ett slutspel och fruktansvärt hemmastarka, dessutom har Dif haft det tungt mot dessa norrlänningar under året...
Portello: Modo. Känns lättast av de tre. Trots fin form. HV tror jag är giftigare, Luleå kan vara sega, framför allt borta. Vilka det än blir kliver vi vidare. 4-1 eller på sin höjd 4-2 i matcher.
Portello: Hmmmm, jag tror alla blir tuffa, men HV eller Luleå om man måste välja. HV därför att dom visat att dom kan tappa formen helt oförklarligt och bli urusla. Luleå...nja, dom är nog tuffa precis som Modo. Norrlänningarna har alltid bra slutspelslag med en enorm kämpavilja. Det får bli HV som jag vill möta...
Att Jensa är på väg till Modo är taget ur luften. Snarare ett önskemål från Modos sida än ett rykte. Jens skall snart börja förhandla med VF igen. Jensa själv sa: "Vill VF ha mig kvar stannar jag". Med tanke på att de börjar förhandla snart så...
Det börjar närma sig slutspel och en långvarig apati börjar släppa sitt grepp. Man börjar liksom uppleva sin omvärld igen.
Kvällens höjdare var det evelutionistiska budskap som "kastratsångarna", "korgossarna", eller var det nu är för inriktning de har, hade släpat med sig från den kungliga huvudstaden.
Här sitter vi trögtänkta bonnläppar och fattar ingenting. Och helt plötsligt uppenbarar sig dessa högkulturens fanbärare. Och de är naturligtvis inte sämre än att de har en banderoll med tidens budskap med sig. Allt för att väcka oss insnöade, vi som bär attribut som storstövlar, väst och hängslen.
Dagens budskap var fantastiskt, "Vi kan sjunga utan trumma". Visst är det revulotionerande och nydanande? Ingen utanför 08-området har någonsin varit så djärva i sina antagande. Hur skall detta sluta? Möjligheten att vi stöter på DIF i kvartsfinalen är uppenbar och vilken uppsjö av övrig intellektuell information kommer vi inte att drabba av då? "Vi kan cykla utan stödhjul" eller "Vi kan skita utan lavemang" borde ligga nära till hands. Allt för att väcka oss lantisar ur våran koma.
Inskränkt som man är så har man ju lite svårt för att fatta så där på en gång. Men borde inte "Vi kan sjunga utan fotbollströja" vara en avancerad överkurs även i 08-området? Något att träna på?
Evelutions-wannabies? Äh, strunt i det. Jag har redan fått förklarat från Gone att wannabie är något som enbart förknippas med trummor...eller hur var det?
liepins: Var har du fått det ifrån, jag var på matchen och såg det. Det blev lite gruff men ingen föll. Hörde att Jens Karlsson är på väg till Modo, hört nåt om det?
liepins: haha ja det känns väl som vi är lite fel . Jo Jens kan nig bli nyttig absolut. Janutnen skapar ju trots allt inte så mycket som man kunde önska och hoppas på . Vinner ni SM-Guld i år då??
hur sluatde matchen igentligen?
vi klarar hv i kvarten det tror jag =)