gripen66: Kan inte påstå att jag kan se något positivt med en dom som slutar med att en spelare blir avstängd i 5 matcher. Nämnden har ännu en gång lyckats med bedriften att vara helt inkonsekventa även om jag håller med om att Eklund skulle ha en avstängning. Tycker dock att det hade räckt med 2 matcher......
Men att göra som du och gå ut och skriva "att det är en positiv signal" är för mig obegripligt. Är det så här vi skall föra debatten i fortsättningen ? Nej inte i denna gb om jag får styra ;)
Skit samma. Självklart trist att vara utan pigge Fimpen så länge, men vi sopade banan utan honom och torskade surt med honom... Det positiva med det här beskedet är att den som fortsättningsvis tar ordet DIFiplinnämnden i sin mun inte bara gör en total nolla av sig själv, han kan med enkelhet tystas med fakta.
bajenmattias: McSourley slog Brashear i huvudet bakifrån så att denna föll medvetslös till isen ..... inte riktigt jämförbart med vad Eklund gjorde. Per Gustavsson spelade matchen i söndags helt utan skavanker.... Brashear blev borta ett tag.
Jag anser att 5 matcher är för lite med tanke på att Marty Mc sourley gjorde nåt liknande på Donald Brasher i NHL och fick om jag inte missminner mig helt typ hela säsongen avtängd...
Men om dif skulle bli utslaget nu i 3 raka får han stå över de 2 kommande matcherna i nästa säsong eller hur funkar det?
Men men man kan ju stillsamt undra varför han gjorde det??
Ditt namn på denna sajt talar sitt tydliga språk hockeygalning kan man bara vara om man tror att DIF skall vinna guld men men ni ligger ju bättre till än mitt Leksand i alla fall med frölunda kommer väl att spela final mot hv kanske :-)
Hockey-galning: hoppas det =) tro att vi tar hv i kvarten sen går vi videre till semi =)å vidare till final..=) Hoppas att vi sätter vår sjuttonde sm-guld skulle va härligt =)
fd skuggan: kan inte heller minas sånt ryckte. Det skulle va kul om han stannade, men i så fall är det ju bara att säga grattis till tälje, han é verkligen en toppen spelare.
Jag tror också det var ett olycksfall. Eklund verkar inte mena att slå Pelle i ansiktet med klubban. Däremot försöker han slå mot Pelle (han säger själv att han siktar på klubban) och råkar träffa honom i ansiktet. Detta gör handlingen vårdslös (grovt vårdslöst tycker jag) och kan likväl förtjäna ett straff. 10 matcher, som Wennerholm anser, tycker jag är att ta i. Men kanske några stycken i alla fall.
skalpjägaren: Jag , liksom domaren Patrik Sjöberg, liksom Fimpen, , liksom många anser att det var en olyckshändelse. Inget överfall. Om alla olyckshändelser ska gå till dicplinnämnden kommer hockeyn bli sämre, helt klart. Herregud, spelare sys ju dagligen i varenda match! Saker händer. OM jag hade ansett att det var ett överfall hade jag hållit med dig. I just detta fall så tror jag att det var en olyckshändelse. Nä, hockey är inte för mesar, det har du rätt i.
Come on boys, can anyone write down a realistic preview for tonights game against HV 71, ?? nay injuries?? some tactis maybe?? Can Djurgarden win this??, How come HV is playing so good lately when they sucked whole season???
fd skuggan: Ja, visst är det härligt att äntligen någon vill se mer överfall med klubbor i ansiktet. Hockey är ju en kampsport och inget för mesar, eller hur?
ååååh, vad jag gillar Wikegård efter AB's artikel i dag. Han är ju inte direkt blyg av sig. Hahaha...Tänk om spelarna hade haft samma jävlaranamma som honom´i matchen sist. Skärpning till i kväll. Annars blir det JOBBIGT att slå ett snyggt spelande lag som HV.
För mig är det skönt med Wikegård i båset istället för "Lill-Kenta" förra året. Han rör om och upprör mer eller mindre alla oavsett om man håller på Dif eller är supporter till ett motståndarlag. Säga vad man säga vill, men man känner ju alltid något. Förra året kändes det som att Dif inte engagerade på samma vis som Hardy-åren...Nu känns det som att Wikegård vill skapa slutspelsstämmning även om inte alla ord är väl valda. :)
lelle70: Håller med, man kan lätt bli cynisk åt endera hållet, men Fimpens 5min:are är helt riktig. Gustavsson tror jag bevisade med intervjun att han inte vet vilken klubba man ska hålla i överhuvudtaget.
Dessutom helt riktigt att Sjöberg varit indragen i många tveksamma matcher detta år. Kan inte annat än att hålla med...
carina: Fimpens klubba satt fast i Gustavssons armhåla. När han försökte dra loss klubban så knep Gustavsson fast klubban än mer. Tittade bakåt mot Fimpen och vände huvudet framåt och drog till ordentligt innan han släppte taget om klubban. Wennerholm är ute & cyklar. Och Gustavsson som står i TV å ljuger för att alla ska tycka synd om honom är patetisk. Vad som hände när Gustavsson släppte taget var att Fimpen kom i obalans och tyvärr hjälpte till att förstärka situationen för att få Gustavsson utvisad för spelsabbotage eller nått. Att Fimpen sen fick en femminutare var odiskutabelt, men Gustavsson borde ha fått en tvåminutare för sitt uppträdande innan. (Kanske matchstraff på G:son för tilltaget efter matchen) Satt själv och följde HELA situationen 12-15 meter ifrån där det hände. Wennerholm borde ha en korg ruttna tomater för det han kastar ur sig. Han är varken domare eller bödel. SEN, kan man diskutera den usla standard som Sjöberg håller. Denna match var oerhört nära att spåra ur. Konstigt att Djurgårdens matcher spårar ur när det är han som dömmer. Varför är matcher som leds av t.ex. Rädbjer kanon???
carina: Jo, men det kommer väl nånstans ifrån? Dom kanske jagar honom i år också. Grattis Södertälje isåfall. Han har varit väldigt nyttig under säsongen.
carina: Inte vad jag minns, men jag kan ha fel. Den här listan är iallafall färsk eftersom jag tittade till den för ett par veckor sen. Då var den helt "nollad" för alla lag. Nä, detta är dagens rykten tror jag.
Wennerholm är inte den jag har störst förtroende för, men han har ju trots allt pratat med Pelle, och flera av uttalanden i artikeln kommer ju från honom.
Varför skulle Wennerholm vilja få skadan till värre än den är? Har du någon konspirationsteori på gång? :-)
Vi får väl vänta och se om samma uppgifter dyker upp någon anna stans då...:-)
OskarB: Måste bara flinka in angående ljugarbladets artikel: Eftersom Wennerholm har förvridit sanningen angående situationen som sådan, vad får dig att tro att något övrigt i artikeln är att lita på?
"Eklund klubba satt fast i armhålan på Gustafsson, som slet till och fick Eklund en aning. I samma rörelse tar han tag i klubban med båda händerna och drämmer den rakt i ansiktet på Gustafsson."
Eklunds klubba fast i Gustafssons armhåla? Neeeeej Mats. Tar tag i klubban md båda händerna? Neeeeej Mats.
Säger inte att den inte gick igenom kinden. Men bara för att Mats Wennerholm skriver det så tror jag inte på det.
Jo, så var det nog. Men det Eklund gör är väl ungefär lika IQ-befriat som när någon delar ut en käftsmäll till en helt okänd person på stan för att de råkade stöta emot varandra lätt axel mot axel...
OskarB: Det spelar ju ingen roll för matchstraffet och det faktum att Eklund såg ut att göra det med flit. har inga invändningar mot det. Det spelar väl egentligen bara roll för oss DIF:are som tycker att han blev hakad och bjuden på en fin piruett innan han blev sur och dummade sig.
OskarB: Går igenom kinden var väl också att ta i?? Så vitt jag såg i intevjuerna efter så var det inte ett hål genom kinden utan ett slag som tog mycket fult på munnen (hederlig fläskläpp).
Nu hör inte detta till saken heller, utan det var en ful sak att ta till...det håller jag med om också. Sedan hur reglerna ska tolkas efter det vet inte jag. I stridens hetta händer det sådana saker (Gerdéns klubba i bröstet på Challe, Rydmark gång på gång, Sjögren mfl...) men inget snack om att det var fult.
Spelar det någon roll vems klubba som satt fast var? Det är väl sekvensen efteråt när Eklund drämmer sin klubba i ansiktet på Pelle så att klubbspetsen går igenom kinden och in i munnen på honom som bör diskuteras...
carina: Hoppas tröjan torkat och att den hjälper på måndag, för det här var banne mig inte skoj! En annan sak som inte var skoj var att läsa AB idag...
"Eklunds klubba satt fast i armvecket på Per Gustafsson, som ryckte till för att få den att lossna." *hmm* var det inte vise versa kanske?? Men men...AB har väl altid rätt så jag måste sett fel.
Vill också ifrågasätta Falk´s roll som lagkapten i dagar som dessa, verkar inte vara manad att föregå med gott exempel alls. Ser mest trött och slö ut. *usch*
Ami: Nej, du har rätt. Jag är kanske överdrivet pessimistisk. Jag tycker jag har gjort vad jag har kunnat annars. Jag tvättade matchtröjan idag eftersom den aldrig är tvättad innan. När jag fick den så vann DIF guld. Förra året så funkade den inte alls så jag bestämde mig idag för att tvätta ur Frölunda-kvarten ur tröjan. Tyvärr var inte tröjan helt torr när matchen började och jag klänger mig fast vid den svaga förhoppningen om att det var därför vi förlorade. På måndag är tröjan naturligtvis torr och då blir det bättre.....kanske.
Kan inte påstå att jag kan se något positivt med en dom som slutar med att en spelare blir avstängd i 5 matcher.
Nämnden har ännu en gång lyckats med bedriften att vara helt inkonsekventa även om jag håller med om att Eklund skulle ha en avstängning.
Tycker dock att det hade räckt med 2 matcher......
Men att göra som du och gå ut och skriva "att det är en positiv signal" är för mig obegripligt.
Är det så här vi skall föra debatten i fortsättningen ?
Nej inte i denna gb om jag får styra ;)