Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 244619 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Djurgården - Färjestad
difzi: Vi SKA vinna =) ;)
eller ja, vi har kommit långt och kommer längre hoppas jag =)
Kommentera

..det ska INTE bli tredje gången gillt för FBK,,år 2000 vann vi i semi och 2001 vann vi i final, så alltså vinner vi den här semin *hoppas* annars så lossar vi typ 4-2 eller 4-3 i matchen men inget stort.
Kommentera

Vargatjutet: vi kommer visst att vinna någon match! börjar bli tvecksam mot dagens match men på torsdag smäller det! vi vinner, så det så! =)
Kommentera

nek97raj: Ikväll får ni nog vara rejält svettiga om ni skall en chans.
Himlen i Karlstad är lila och gul, makten är med oss och tron är stark.
Kommentera

Gone: haha, ja, där lyckades jag tydligen kläcka en truism!
Vad jag menar är att DIF får slita hårdare än FBK, som har en bredare trupp.
Kommentera

difzi: Det blir inga sju matcher i den här serien... FBK vinner med 4-0 i matcher.... Dif kommer att vara nära men det blir aldrig någon vinst för er....

FBK ångar på, mot SM-Guld vi ska gå!!!
Kommentera

nek97raj: "Orkar man bara hela vägen så kan det räcka till final."

Eh...
;)
Kommentera

difzi: Ja, det blir knallhårt. DIF imponerar på mig, en lagmaskin verkligen. Slarvigt att tappa matchen igår, dock.
Orkar man bara hela vägen så kan det räcka till final.
Kommentera

nek97raj: visst kan det bli sju matchen, det tror jag me faktiskt..4-3 i matcher till dif =) *hoppas* det kan lika gära blir det till fbk, men neee! det får inte hända.=)
Kommentera

Lunkster: hehe...

ja, du brukar ju va bra på att tippa så =)
Men ja tror iaf inte på att sista blir i tom bur, så exakt samma tror vi inte ;)
Kommentera

Sebbe: Fuskis... du tog mitt tips rakt av från FBKs gb.... ;)
Kommentera

nek97raj: ska det bli 6 eller 7 matcher e det ett måste för DIF att vinna i LLA imorrn. 2-0 för FBK tror jag blir en alldeles för jobbig uppförsbacke för er...
Matchen slutar 4-2
Kommentera

Lunkster: ja, det brukar vara jämnt mellan dessa två lag, sex eller sju matcher tror jag på
Kommentera

nek97raj: Det brukar bli många matcher när DIF och FBK möts... men då krävs det att DIF vinner i Kd imorgon.... eftersom jag själv kommer att vara på plats på Torsdag samtidigt som fru fortuna ännu inte gett mig en FBK seger när jag besökt bollen så kommer den trenden att brytas.... det måste den...statistisk sett.... ;)
Kommentera

Frasse99: sånt är livet. tror på sju matcher igen
Kommentera

fd skuggan:
Vi har alltid varit kända för att vara duktiga på att spela på resultat och precis som Arena och Ankan uttryckte sig under match 6 i kvartfinalserien mot HV "Djurgården måste vara Sveriges bästa lag att spela på en ledning".
Men i går uppträde laget som ett gäng juniorer och i stället för att spela enkelt och hålla pucken från egen zon så ställer sig först Jocke Eriksson och dribblar med pucken bakom mål.... 1-1 och sedan Niklas Kronwall i anfallet efteråt .... 1-2.

All heder till Färjestad för en väl genomförd match men sättet den avgörs på känns bittert.
Nu gäller det att ladda batterierna på nytt för ett tufft möte i Karlstad.
Kommentera

Lunkster: Det var jämt och tätt. En välspelad match med ärliga tag. Jag håller med Carina.
Efter dom fått sitt mål slutade dom spela hockey och jag skrek från läktaren att dom skulle "satsa allt framåt och döda matchen med 2-0!" Istället blev det icing-fest och tveksamt, trött och skitdåligt fegspel som man sällan ser från DIF.

Som Wikegård sa: "Om vi ska göra så j***a enkla misstag mot Färjestad i en semi kan vi lika gärna lägga ner!"
Kommentera

carina: Hörde att det var tätt och jämnt... fast jag har bara sett på sportspegeln...
Kommentera

Lunkster: Vart och vart....det brukar väl inte vara så livligt här annars heller.

Kan inte säga att jag är överraskad av resultatet idag. DIF gör mål och tänker sedan slå undan pucken resten av matchen. Utgången var given.
Kommentera

Jeszica: Ja--- å här vart det tyst....
Kommentera

westerlind: Matchen är över ;) =)
vi (fbk) vann med 3-1 *yaay*
Kommentera

Djurgården - Färjestad
Har matchen startat eller har jag tagit fel på speldatum?
Kommentera

Sv: DJURGÅRDSRADIO???
anders:

Vännen, försök läsa inlägget en gång till. Media ÄR Stockholms fixerat och hela meningen med mitt inlägg var att förklara för dig att det INTE är så konstigt.

Och skrika om att jag är dryg och skåning? Det finns ett par tio tusen studenter i Lund och jag är nästan HELT säker på att alla inte är födda i Lund/Skåne. Bifogar en länk till Komvux i Vetlanda och ger dig samtidigt en stark rekomendation att söka dit. Ge järnet så kommer du med största sannolikhet också kunna förstå inläggen på det här forumet. Kom också i håg att det var du som började med person angrepp.

www.vetlanda.se/leva/barn/vuxenutb.asp

PS

I värsta fall hittade jag också denna länk:

www.avena.vetlanda.se/

Där hittar du mer info om grundvux, hur du läser in grundskole kompetens, av dina inlägg att dömma är det nämligen svårt att avgöra hur mycket extra hjälp du behöver.

Lycka till Anders och välkommen åter!
Kommentera

Sv: Frölunda85's tråd
Frölunda85: Djurgården vs frölunda i final, det lär ju smälla..men tror inte att det blir så, antagligen vf-fbk eller dif-tik i final.
Kommentera

Arthur Dent: Ok, rätt tänkt!
Kommentera

anders: Ta det som du vill, här hotas ingen. Man kan inte hålla på att kalla folk för vad som helt, tycker du att "fricke" hade så fel så kan du ju alltid rapportera inlägget istället för att använda dig av personangrepp.

Förövrigt, om du vill ha fler åsikter i det här ämnet är du välkommen att maila istället till någon av oss moderatorer så kan vi lämna forumet fritt för "vettigare" diskussioner...
Kommentera

Gone: Jag kan ju ta det som ett hot kanske???
Kommentera

anders: Nej, det var inget hot. Det var en uppmaning till dig att skärpa tonen från en av våra moderatorer. Du har legat på gränsen ett tag nu och det inser du säkert.
Kommentera

Arthur Dent: Var det där ett hot eller???
Kommentera

Sv: Sveriges sämsta klack...
Så här kan den också se ut.
Kommentera

anders: Tycker "CFricke" hade flera fina aspekter på sitt inlägg så personangrepp kan du ta någon annanstans. Om du vill ha inläggen kvar...!?
Kommentera

Sv: Sveriges sämsta klack...
Gone: Undrar om bilden är från sista mötet med HV 71. då kan jag förstå att det är så mycket folk. men för övrigt tycker jag att en del av er har varit skit dåliga på att stödja sitt lag.
Kommentera

lelle70: Eran usla säsonstart räknas väl också? eller det är kanske bara 40 matcher i elitserien denna säsong? Tåget kanske har gått men vi är i alla fall med på det.
Kommentera

Sveriges sämsta klack...
Så här ser den ut.
Tack Lelle70 för bilden!
Kommentera

Dragan 2k:
Ta bort Djurgårdens usla säsongstart och kolla hur det ser ut.
Då hittar du dom gamla giganterna i topp.
Frölunda har gjort en bra säsong, men det verkar som om att detta är sista tåget för deras del.
Å då missar man det........
Kommentera

lelle70: Du kan väl knappast på allvar mena att den moraliska finalen är mellan Djurgården och Färjestad. En matchserie mellan de två giganterna inom svensk ishockey kan man hålla med om, i varje fall om man ser till hur det sett ut de senaste åren.

Finalen i elitserien ska givetvis gå mellan de två lag som presterat bäst under året.
Kommentera

Vad jag vet så är väl Granqvist en Gnagare liksom Ankan? Eller är jag ute och cyklar då?
Kommentera

anders:
Lilla vännen!
Innan du spyr galla över en av sveriges bästa radiopratare i sportradion, så skall du använda dig av fakta som stämmer.
Själv hörde jag inte det aktuella referatet då jag som vanligt var på plats.
DIF hade inte två raka segrar och var inne i en vinnande trend, dom förlorade båda matcherna hemma och vann sen matchen i Jönköping.
Granqvist å Jansson må vara Stockholmare, men dom e definitivt INTE Djurgårdare.
Att HV inte vann trots att dom hade domaren på sin sida var URUSELT DÅLIGT.
Och efteråt var t.o.m. matrialarna på så dåligt humör att dom INTE tackade för matchen.
Jättelätt att klanka på Stockholmare när man sitter ute på bystan å inte är i närheten av händelserna alls.
Måste vara oerhört jobbigt att leva med ett så stort komplex.
Sen var det rena rama utskåpningen, PRECIS som jag lovade tidigare innan match.
Nu fick vi den moraliska finalen mot Färjestad.
Ps! Jämför en Göteborgare som håller på IFK och en som håller på ÖIS. Inte vill dom varandra väl?
Kommentera

anders: Bra, men är det media du är irriterad på så var det ju ett steg i rätt riktning att kontakta Lasse, som är en del av den världen. Vad jag inte förstår är vad du tjattrar om här hos oss, bespara oss gärna din irritation tack. Och återigen, DIF var totalt överlägsna. Vad vill du att reportrarna ska säga? "Bra felpass Davidsson, nästa gång går det!" eller? Måste vara grymt svårt att referera objektivt när det i princip är ett lag på banan.
Kommentera

Sv: Grattis till semi
klm: alla biljetter släpps väl idag (fredag 14.mars) har kunnat boka torsdagsmatchens biljetter så söndagens lär ju oxå finnas.
Kommentera

Frölunda85's tråd
Nu blir det Frölunda och Djurgården i final!!Då jävlar smäller det
Kommentera

Gone: Än en gång, jag är inte irriterad på varken DIF är stockholmsborna utan på svensk media!!! Jag skrev till och med till Lasse Granqvist och sade vad jag tyckte om hans sätt att kommentera matchen DIF-HV. Och han svarade att han alltid säger vad tycker! Det är ju bra, men igår var han o L-G lite väl mycket på DIF:s sida!

Ett tag kunde man tro att det var Mats Strandberg som kommenterade matchen, så mycket djurgårdsfixerat var det!
Kommentera

Gone: Nej det är inte ok. Sluta genast upp med det, flytta till Gävle och heja fram Brynäs i kvalserien istället. :P
Kommentera

Lugna ner er nu. Tyck att media är stockholmsfixerat om ni vill, men sluta tjata ihjäl oss om det. För det första är det inte speciellt sällan fokuseringsanklagelserna helt saknar grund och för det andra så vänds väl klagomålen till något fel målgrupp? Vad tycker ni som klagar att VI ska göra åt saken? Är det ok att vi bor i Stockholm och håller på DIF?
Kommentera

CFricke: Men för faan, är du helt slut i huvet eller. Jävla dryga skåning!!!!

Media är ju för helvete stockholmsfixerat, det är väl för faan ingen nyhet. Vakna upp ur dynghögen pucko!!!
Kommentera

anders:
Sluta lipa om Stockholmsfokusering. 14,5% av Sveriges befolkning bor i Stockholm, 14,5%!! Uppskattningar visar att mellan 60 och 70% av svenskt kapital är knutet till Stockholm. Så sluta med den här både förlegna och pinsamma sosse "rättvisa slash lika för alla" attityden.

Det behövs knappast ett Komvux diplom för att lista ut att Bandy blir mer intressant för TV4 sporten när Hammarby går upp till högsta serien! Det är helt enkelt så marknadsekonomin fungerar. Utbud och efterfrågan. Ganska enkelt. Men hur jävla mycket Vetlanda än efterfrågar mer Vetlanda fokusering så finns det i Vetlanda de facto inte tillräckligt mycket innevånare för att någon överhuvudtaget ska orka lyssna på er gråt.

Ett hett tips är att sluta streta imot invandring. Släpp in så mycket invandrare som möjligt och använd dom. Väx era byar till städer och sen när Vetlanda också har en befolkning på runt miljonen då, då lovar jag att TV 4 Sporten kommer lyssna på också er.

Men tills dess, rätta er i ledet. Det kan bara finnas en tupp på stacken och Vetlanda är bara en mycket mycket liten kyckling i sammanhanget.
Kommentera

anders: Det var ju just därför jag påpekade det. ;)
Och jag pratade om sport från början, och sen gjorde jag en parallell med medias bevakning rent allmänt. Så, nu släpper jag det här för en stund. :)
Kommentera

Ford Prefect: Ok, trodde att du pratade om sport då vi befinner oss i ett sportforum. Är ju något man kallt räknar med!
Kommentera

anders: Visst är det så. So sue me. Jag ville ändå påpeka det för att klargöra att vi kanske inte riktigt pratade om samma sak.
Kommentera

Ford Prefect: Mmm, men jag pratar om sporten. Det här forumet är ju mer sportinriktat eller hur???
Kommentera

« · 244619 · »