Jaha så var det dags igen då. Så fort man går till djurgården så får man en chans i landslaget. Kollar och Pettersson den här gången. Jag ger mig f..n på att Bergqvist får en chans snart också.
Gone: Tycker du börjar balla ur ordentligt nu med anmälningar och avstängningar hit och dit. Man är ju heller inte konsekvent för fem öre. Ser man tex salgsmålet mellan TIK och Leksand som renderade avstängningar för Kapanen, Crippe, Hagos, Witehall glömt bort den ansr leksingen, så har man ju sett likadana slagsmål ett antal ggr på tvn efter det som inte renderat avstängnigar. Visst att man stänger av för ovårdat spel med klubban, men inte olika straff hela tiden, man verkar inte ha nån riktlinje alls.
Tex det som Mättänen gjorde mot Steen var ju helt onödigt och borde gett avstängning kanske, likaså Ackeströms buttending.
Tycker man borde ge böter istället, är det riktigt grovt så både böter och avstängsning.
Danne_L: va de du,,men fbk é tyvärr starka så de kommer att vinna sina matchern me, vf kommer säkert vinna, men samtidigt som fbk vinner oxå,,men vem vet, fbk kanske inte alls blir etta,,skulle bli kul om de va ett annatrs lag faktiskt =D
DIForever: Problem med ljumskarna brukar drabba spelare på försäsongen och brukar bero på allt får hård barmarks träning. Att flera av Djurgårdens spelare fått problem med ljumskarna så här mitt i säsongen verkar vara ett mysterium.
Altono: Verkar som om CBJ och Espen inte riktigt kan komma överens om hur mycket det skall kosta Columbus att lösa Espen från kontraktet. Spännande fortsättning följer
Enligt Difhockey.se så skall Djurgården tillsammans med Kunskapsskolan inleda ett samarbeta som skall göra det möjligt för ungdomar att kombinera idrott ock studier på ett bättre sätt.
Hmm..10 poäng som skiljer bara. Sju efter morgondagens match om VF vinner. Sen ska de väl mötas två gånger till och vinner VF då är de nästan förbi. Jag är fortsatt optimistisk i alla fall;)
DIForever: ingen aning, men om man kollar på alla skaddor som har gått i dif kan man ju nästan tro att de andra lagen har en ny taktik när de möter oss,,skadda så många som möjligt :P
heart: Ja det är ju bara 23 omgångar kvar (24 för ett fåtal lag) så de lär ju inte bli några omkastningar ;) Färjestad må vara klara seriesegrare men övriga platser är långt i från spikade.
heart: nja,,inte om de börjar förlåra,,vet fan hur de ska gå till men, dif hade iaf skit stora chanser att gå uppåt,,men efter gårdagen blir de en aning svårare =/
heart: haha..de tror du allt va ;D men nä, du pojke lilla ;P den ska vi behålla, den har varit vår så länge nu så den kommer att bli ledsen om vi flyttar ner *asg*
Frasse: RadioSporten kallade honom för Björn Bjudning...var väl inte bara hans fel, Petter va väl inte så värst mycket bättre? Hade DIF fest igårkväll, eller HVad?
Björn Nord får vila ett tag framöver p.g.a. ljumskproblem... det var väldans vad mycket ljumskar som går sönder i Djurgården, först "Linkans" båda ljumskar och nu Nords, vad gör de egentligen som är så slitsamt för ljumskarna? :)
Altono: Skulle Espen välja Lugano framför Djurgården så handlar det om pengar . Dock har man redan kunnat läst i både VG och AB att han inte i första hand tittar till pengarna utan att han vill få möjligheten att ha kul på isen igen .
Altono: Först och främst handlar det om att Espen måste bli löst i från sitt kontrakt med CBS och det kan ske i dag, imorgon eller om en vacka. Sedan måste Djurgården självklart komma överens med Espen och detta med all säkerhet i konkurens i från åtminstone Lugano.
Arthur Dent: En spelare måste ha spelat ett visst antal matcher för att han skall anses ha deltagit en säsong annars är han att betraktas som "rookie". Om jag inte helt missminner mig så handlar det om 15 matcher. Titta på Nisse Ekman som helt plötsligt blev nominerad som rookie trots att han var över årig det år han blev nominerad.
Carina: Hehe ... NEJ, så kan det faktist inte vara...om man inte har licens för det! ;) Men om det nu är så så är det säkert bara för att han är Djurgårdare. FBK eller någon gnällig HV supporter borde lämna in en protes(t) och få Bjurling avstängd i minst 17matcher och Tommy Töpel för osporstligt uppträdande.
Arthur Dent: Ja, då måste ju de ha gjort fel då de som utser kandidaterna. För det kan ju inte vara så att de tar hänsyn till hur mycket han faktiskt stod förra året =P
Arthur Dent: Man brukar förkorta det "GP" eller "GPI" .. och enligt statestiken på "GP" eller "Game Played" så har Bjurling spelat en hel del matcher =)
Carina: Räknas inte matcher som man sitter på bänken då?? Man står ju fortfarande uppskriven att man "spelar" så att säga. Kommer inte ihåg hur det skrivs det där i statestiken...återkommer
Carina: Tycker Kristoffersson har gått bättre än vad jag trodde. Dvs. att när han var "här" sist så kunde han ju inget annat än att vara i vägen och ev. slå någon på näsan om det ville sig. Nu visar det ju sig att han fortfarande kan det(!?) och dessutom spela pucken emellanåt =)
Vad det gäller Espen so "say no more", funderar bara vart pengarna som Dif inte har, helt plötsligt kommer ifrån!
Ps. Är det någon som kan förklara hur Bjurling kan vara nominerad till årets Rookie när han spelade redan förra året??? Ds.
Om nu Espen kommer så blir det en klar förstärkning. Min personliga åsikt är att jag tror Espen passar bättre i Europa med stor is, då har han större utrymme för sin bländande teknik. Det tror jag är anledningen till att han inte lyckas i NHL.