Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 347460 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Imorrn tar Timrå Dif!
difzi: Precis, inga mer tacklingar mot huvudet på motståndarna
Kommentera

heart: kom ihåg att ni bara hyr den *s*
nä ,em ni gjorde ett fint jobb,,dif måste skärpa sig nu
Kommentera

matsby: Jajamen! Vi tog er :-]

Fjärde platsen ä vår!! =)
Kommentera

fd skuggan:
Jisses,,,
då är du välommen i vår klack med en röd vit tröja :-)
Kommentera

Frasse: Ja, Vinnerborg var ta mej f*n det sämsta jag sett på länge. Jag brukar verkligen inte irritera mig på domarna och tycker att jag har en nykter syn på utvisningar annars, men igår var bara för mycket! Han var så okonsekvent och DIF-fientlig att man bara kunde skratta åt det. Han ogillar verkligen Djurgården och det syntes.
OM det stämmer (som jag läste i ett annat forum) att han sagt till Jonathan Hedström "Håll käften jävla idiot, eller ska du ha en tia till?" efter andra periodens slut så är det illa.

Nu vill jag inte alls ta ifrån Timrå deras insats. Dom spelade en härlig, fartfylld hockey och jag hoppas att OM vi inte skulle nå ända till final, hoppas jag att Timrå knäpper FBK eller Indianerna på näsan. Dom spelar enligt min mening mycket roligare hockey än fjolårets finalister.
Kommentera

Sannerligen en tung förlust i en match mellan två för kvällen jämna lag.
Att avgörande mål tillkommer av en tillfällighet (?) är väl typiskt på der här typen av match.
Kul att se Robban tillbaka på isen med nr 31 på ryggen, även om han inte direkt dominerade så tillförda han rutin i massor.
Robban har aldrig varit snabb på skridskorna tidigare och inte har det blivit bättre med åren, men ge gubben ett par matcher och han kommer hålla rent framför kassen.

Måste passa på att gratulera Marcus Vinnerborg till ännu ett glänsande framträdande.....
Hoppas att karln får fortsätta att döma alla matcher som Mesta Mästarna deltar i för då är man säker på att man åker hem med ett leende på läpparna ;)
Kommentera

Sv: Björn Bjurling
henrik:
Det var någon stackare som försökte och det sluta med att han fick 105 kilo Nordmark som fotbojja ;)
Kommentera

OskarB:
Kan håll med om att mitt förra inlägg om Bjurling lät som en dålig bortförklaring men med tanke på att HV fullständigt körde över Djurgården i söndags så måste jag medge att det hade med all säkerhet inte spelat någon roll huruvida linserna var med eller inte.
Kommentera

Hmm... vad försöker kostymnissen göra egentligen? :D

Se länk
Kommentera

zigge: Två är avstängda, mycket riktigt. Vad vill du kalla de skadade spelarnas åkommor då? Självmål? Vad jag har förstått av bläddret i tikboken så var det en mycket väl avvägd vallning från Mathiasson vi fick se, men det kanske inte var så ändå när allt kommer omkring?
Kommentera

Aik_nisse: Kan Du utveckla det där lite mer???
Förut halvblind, ikväll självmål...börjar gå taskigt för Bjudning nu.
Skador i DIF? Vill kalla det för 2 avstängda jag.
Kommentera

Zcootah: Vad glad att vårat lag från norr var snälla med gubben och inte tacklade honom.
Kommentera

Kul å se farbror nordmark på isen igen :) Dags för Garpen nästa match? ;)
Kommentera

Frisco: jag säger bara Bjurling det är tjänstefel att man inte tar me han
Ps spelar hockey i hans moderklub KIsta Hc
Kommentera

OskarB: Om han bryter lätt så kanske det blir svårt för backarna att förstå vart han vill att de ska ta vägen. ;)
Kommentera

Frasse:

Enligt Björn själv (i samma artikel som du hänvisar till) så är synfelet endast ett lätt brytningsfel och borde inte ha påverkat alls. Killen hade väl en dålig dag helt enkelt, sånt händer.
Kommentera

Sv: Backar...
Frasse: Kanske vi får se Pekka dra på sig utrusningen om Hento går sönder. Jag menar, Kan Robban så kan väl Pekka! ;)
Kommentera

Frasse: det är klart
Kommentera

Sv: Robert Nordmark
DIForever: Jajamen.. Timrås Sanny Lindström trycker upp han i sargen som ett frimärke :-D
Kommentera

Frasse:
Staffan Kronwall skall självklart vara med också :)
Kommentera

Swordster:
Luktar VM i åttor runt backarna i kväll!
Kommentera

Swordster:
Ronnie "Rågsved" Pettersson, Daniel Fernholm,Robert Nordmark ! , Niklas Falk . Även Mikael Johansson kan spela back om så behövs.
Kommentera

Frasse: Vilka backar finns det att tillgå då?
Kommentera

Robert Nordmark
Jahaaja, då gör "Robban" en tillfällig comeback p.g.a. av alla skador på backarna. Det kanske smäller i sargerna ordentligt ikväll :)
Kommentera

Robert Nordmark gör comeback i kväll ..... bäva månne Prestberg ;)
Kommentera

Sv: Tre kronor
fd skuggan:
Inte för att vara petig men denna tråd bör från och med nu ligga under just Tre Kronor då den mer och mer handlar om just landslaget än Mesta Mästarna ;)
Kommentera

Ford Prefect: Vilka röjde i senaste upplagan av Tre Kronor?? Mesigt ofysiskt spel präglade laget. Det ENDA som fungerade var spelet fram till mål och det skapades massor av chanser. (Kolla skottstatistiken ska du se) men skotten kom från för dåliga vinklar och för långt avstånd eftersom ingen ville röja och bereda väg!!

Avslutarna var för mesiga, det håller jag helt med om, men motståndarna gjorde oss mesiga eftersom ingen vill ta skiten framför mål.

En kombination av våra analyser ligger kanske närmast sanningen, eller, haha?
Kommentera

fd skuggan: Jag håller inte med dig där. Avsluten är tama för att landslaget saknar distinkta avslutare. Dessutom tycker jag inte alls att det skapas massor med chanser.
Grötare har vi tillräckligt många.
Kommentera

Ford Prefect: Målskyttarna finns, men det behövs folk som röjer framför mål och bereder plats för målskyttarna. När ingen är beredd på skitgörat framför mål blir chanserna till avslut värdelösa och tama. Chanser har ju inte fattats tidigare, men avsluten blir tama när motståndarna röjt bort alla framför mål och fixar fri sikt för målisen. Simple as that!
Kommentera

Ford Prefect:
Du händer det inte mycket på isen då
Kommentera

WarhawK: Det domaren inte har sett har inte hänt. Mycket enkelt.
Kommentera

Ford Prefect:
Det går inte lösa problemen själv ju med alla värdelösa dommare , kastar nån handskarna och ska lösa det som dom stora pojkarna gör så är det ju matchstraff direkt , så det med anmälningar kommer man inte ifrån förren det finns regler som gör det går lösas själv eller bättre dommare
Kommentera

fd skuggan: Nej, vad Tre Kronor saknar är målskyttar. Hardy kan fortsätta ta ut grovjobbare tills hela laget står framför mål men det lär inte hjälpa när han vägrar plocka med sig folk som vet hur man hänger in den.
Kommentera

Frasse: Ja de där jävla anmälningarna i efterhand är ett otyg. För några år sen var det nån tomte i Brynäs organisation som såg en match mellan två andra lag och lämnade in en anmälan. Jag höll på att skämmas ögonen ur mig.
Anmälandet hit och dit tar på nåt sätt bort fair play. Min pappa lärde mig att det är bättre att lösa sina problem själv än att springa hem och skvallra, eftersom skvallret alltid är partiskt och utelämnar min egen del i det hela.
Kommentera

Frasse: Trodde det där med linserna inte var på allvar men om det nu var det så har ju materielaren fått en ny uppgift. Ha alltid med linser i reserv till den snurrige målisen!
Kommentera

Frasse:

Stackars Petter. De ställer hellre en halvblind än honom...
Kommentera

Danne_L:
De kunde ju inte gärna ställa en stackare med taskig rygg även om det visade sig att just denne spelare skulle vara lagets bästa i matchen....
Kommentera

difzi: Inte om Björn Bjurling blir Björn Bjudning igen ;-]
Kommentera

Frasse:

Men varför ställer man en halvblind målvakt då?;)
Kommentera

zigge:
Enligt Björn själv (intervjuad i gårdagens DN ) så spleade han matchen utan kontaktlinser.... inte lätt att rädda puckar när man spelar halvblind .
Kommentera

Carina: Verkligen! Som Frasse skrev i et annat forum så har Kollar Tomas Holmströms roll i landslaget, och vem är mer lämpad än Kollar? Utmärkt val. Tung och jobbig. Precis vad Tre Kronor saknat.
Kommentera

svedas: Varför gnälls det inte på alla de spelare som har sämre facit än Kollar och som även de blev uttagna? Varför haka upp sig på bara Djurgårdaren?

Och gnälla på Stefan Petterssons uttagning? Snälla nån.....
Kommentera

Frasse: Håller helt med. Det håller på att bli en kärringsport. Hockey ska vara farligt och göra ont, det är det som är tjusningen. Det handlar knappast om några livshotande skador direkt. Naturligtvis ska saker som Oduyas grej beivras, men det räcker ta mej fan med matchstraff.

Det är vältränade killar med massor av skydd ute på rinken. Dom klarar av smällarna. Varendaste match förekommer saker som skulle kunna rendera i avstängningar. Låt oss slippa det och låta spelarna själva ta ansvar.
Kommentera

Ford Prefect:
Tydligen skillnad på folk och folk om man säger så ;)
Per Ledin i Luleå kom undan med 2 min utvisning för en förseelse på Strömberg som nu blir borta till februari (nämndens utlåtande sade att förseelsen borde ha renderat utvisning men inget annat......).

Återigen så har förbundet visat hur dålig nämnden fungerar och vilket trams det har blivit med alla dessa anmälningar hit och dit.

Trodde att både Tommy Samuelsson och Bengt-Åke Gustavsson hade varit med tillräckligt länge för att undvika denna typ av "pajkastning".
Att sedan Oduya förtjänar den avstängning han fick råder det inga tvivel på utan det handlar mer om sättet han blev anmäld på.
Skall vi fortsätta så här så kan kommer det sluta med att tränarna står i kö utanför domar rummet efter matcherna med varsin lista på förseelser de vill att nämnden skall ta en titt på.
Kommentera

svedas:
Du säger att Stefan Pettersson är med för att han spelar i Djurgården ?
Det kan inte ha att göra med det faktum att han sedan förra "blå bärs " turneringen har gjort 6+6 (hur många i Brynäs har gjort det ?).
Att sedan Kollar kommer med har att göra med den roll han är tänk och ha i Tre Kronor, dvs samma roll som Holmström har i Detroit (härlig jämförelse....).

Att sedan Finn-Olsson kom med i landslaget (sent inkallad)är en gåta även för mig även om det med all säkerhet hade och göra med att han var inkörd i systemet.

Självklart kommer även Bergkvist få chansen i Tre Kronor vad lider för han spelar ju i Mesta Mästarna och då får man chansen av Hardy
Kommentera

svedas:

Jo instämmer i allt där. Oduya vetefasen hur han kom med faktiskt. Men Hardy är som han är och kommer så länge han sitter som kapten testa sina framtidsspelare osv. Hoppas dock att han inte får så många chanser till..
Kommentera

Danne_L: Jag är egentligen inte avundsjuk. Jag tycker det är rätt bra att mitt lag inte har med så många eller ingen., då slipper dom bli slutkörda eller skadade.
Grejen är den att jag blir så trött när spelare som inte är speciellt bra kommer med "bara" för att de spelar i DIF.

Oduya t ex han blev med direkt utan att ha spelat en enda elitseriematch!!!
Kommentera

svedas:

Enligt Hardy själv så är inte Prestberg med för att Jönsson och Nordström inte är med. Så resonerade jag själv innan jag hörde Hardys utlåtande..men men. Kanske är som du säger men är mest spekulationer från "avundsjuka" fans ute på landet vilket ofta bara leder till pajkastning...men visst. Hardy skall kickas snart;)
Kommentera

Danne_L: förklara då varför inte Prestberg är med. Kommer du ihåg Finn-Olsson? Han spelade i DIF ett par år och vips så blev han med i landslaget. Han platsar knappt i VIK Hockey! och har aldrig varit ett ämne för Tre Kronor. Jag törs lova att vi kommer att få se ett par till Djurgårdare som debuterar innan säsongen är över.
Kommentera

svedas:

Nja så enkelt är det nog inte men helt klart är det störra chans att komma med om du spelar i en toppklubb. Sen om den heter Djurgården eller Färjestad kvittar nog.
Kommentera

« · 347460 · »