Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Trattnig - Succé?

« · 104184 Till forumet

Trattnig - Succé?
Hej!

Jag har fått rapport från en jag känner som var med på Djurgårdens träningsläger i Halmstad. Han säger att Trattnig var grymt stor och stark. Vi får hoppas att han inte är lika feg och dålig som han var förra säsongen. Nu hoppas jag att han går in framför målet och tar bort lite folk och styr in pucken i sann Kjellberg anda!

Fortfarande så är jag väldigt besviken på Djurgården att de "släppte" iväg Longstaff, fast han kanske kostade för mycket vad vet jag. Men jag tycker att det var exakt en sån spelare vi behövde som vågade utmana mot målet. Fast det kanske Lindström & Rudslätt tar hand om nu istället.
Kommentera

Sv: Trattnig - Succé?
elitnytt: Jag tror att Trattnig/Lindström kan bli det "jobbiga" torped par som Djurgården sakande i fjol.
Ser det som enormt positivt att Micke Johansson verkar vara på spelhumör så här todigt på säsongen, hoppas nu att han kan få den "insomande" Ottosson att vakna också.
Kommentera

Sv: Trattnig - Succé?
Frasse99: Kan inte mer än instämma. Verkar som man satsar på just det torpedparet som "checking-line" i år. Frågan som jag ställde mig i Halmstadsmatchen var varför man placerar en spelare som Ottosson bakom dessa "tanks".

Dock vill jag inte dra för stor växlar av att herr Johansson gör tre poäng i första träningsmatchen. Hoppas dock att han fortsätter gå på.
Kommentera

« · 104184