Vad sysslar Waltin och c/o med. Först Håkansson och nu Ottoson. Jag vet att det är svårt att konkurera med dom som lånar i hop pengar och vill köpa sig ett SM guld (titta på Malmö). Men man måste satsa lite för att vinna, laget som vi har kvar nu är INTE slagkraftigt nog för att kriga om guld. Hoppas att det trillar in några riktigt bra nyförvärv snart annars vete fan om det är värt att köpa säsongskort.
Et tu Brute: thomas öhstsund har ju lagt av med hockeyn, vi får väl se om sergi stannar... en ny målvakt blir det i alla fall....varför inte tellan,,men det blir det knappast han har ca 2 år kvar i toronto.
KentaK: "hur ofta tar en NHL-klubb en målvakt från Elitserien och låter han spela i NHL utan att han körts igenom ordentligt i farmarligorna: ALDRIG.."
Eftersom detta är en DIF-sida så skulle kanske man kanske nämna Tommy Söderström som gick direkt in i Flyers 92/93. Han fick sitt farmarharvande efter den säsongen (Phantoms).
KentaK:Rätt och fel på samma gång,Visst är det större chans att han kan bli en Topp målvakt i NHL om han lirar i farmaligan men det är klart att han kan bli en bättre spelare och få mycket bättre självförtroende här hemma i Sverige.
Har absolut inte klagat på Tellan, är medveten om att han är en av Sveriges största målvaktstalanger just nu..
Men grejen är den, att han skulle definitivt inte bli mer än en talang om han kom hem till DIF, snarare bara sämre..
Kolla bara på hur Salo och Hedberg, de fick ha mycket tålamod innan dom fick chansen ordentligt i NHL, skulle Tellqvist åka hem nu så skulle det vara det största misstaget han kan göra.. Han måste ju ha tålamod och kämpa på därborta, det är så man får en plats, för hur ofta tar en NHL-klubb en målvakt från Elitserien och låter han spela i NHL utan att han körts igenom ordentligt i farmarligorna: ALDRIG..
Vill ni att Tellan ska bli mer än en talang så ska ni nog låta han pröva ett par år till därborta..
KentaK: tyst ! han é jätte duktig så klart att man vill att han ska lyckas i nhl men han trivs bra i djurgården och han har sagt att det skulle vara skitkul att komma tillbaka. det gör han, det tror jag på.
Djurgården och Mora kom överens om stålarna innan serien drog igång.
Anledningen till att han inte spelade i Elitserien var en efterhängsen knäskada. I slutet av säsongen var han dock tillbaka och spelade några juniormatcher.
Fernholm fick även sista året i Mora förstört av skador och spelade då bara en handfull matcher. Kan inte vara kul för en så talangfull kille som ju ett tag sågs som ett givet förstarundeval i draften att få två säsonger i rad förstörda.
Nya tränare i all ära, men nog borde Waltin ha klart med en målvakt snart? Som bekant så går det inte att vänta till juni/juli och tro att man ska hitta något bra nyförvärv. Med tanke på vad vi hade i år borde klubben vara väääldigt angelägen om att lösa den frågan fort. Och OM man nu väntar ut och tror sig kunna få hem Tellan så ska man nog inte ha allt för mycket is utan åtminstone söka en alternativmålis av dignitet inom närmsta månaden. Jag vill inte se två andremålvakter på isen nästa säsong också...
miftjejen: Fernholm spelaDE (vår säsong är över, du vet) inte eftersom DIF, Mora och förbundet (främst DIF och Mora) aldrig kunde komma fram till en lösning med hans kontrakt. Hade med pengar och tillstånd att göra.
De e riktigt sköna värvningar måste jag säga Djurgården behöver ett par riktiga torpeder i år som sätter press på backarna! Ölvestad sjögren o finn-olsson de var en kedja me riktiga torpeder synd att dom inte kunde vara kvar i DIF! Men vi satsar om hoppas dom nu kan hitta en målvakt av klass också typ Tellqvist Sm guld 2003 de enda som gäller
Jag måste säga att jag avundas er Djurgårdare, först får ni Daniel Rudslätt, som garanterat kommer att bli landslagsspelare igen, nu när han är i Hardys "gamla" hemmaborg!!
Sen får ni hem en av mina personliga favorit, spelaren som ingen vill möta, tuffingen som har vinnarsinne som få, Johan Lindström..
Han kommer att bli en torped som ingen annan, ni Djugårdare kommer att titta efter Jimmie Ölvestad och Marcus Nilsson och skratta... GRATTIS!!
Ja, de skall bli skoj att se vilken som blir nya tränare för DIF..för jag tror inte att kenta e kvar..och hardy kommer inte att återvända tror ja..skulle va skoj att se Challe som tränare för DIF..undera om de kan bli sant..??
Mats Weiderstål kanske ta över trännandet med dif.
Enligt Svenska dagbladet är nämligen Weiderstål det hetaste namnet att ta över stockholmsklubben som tod sm-guld förra året men som den gångna säsong inte visade samma klass. weiderstål förnekar uppgifterna.- skriver sportal.se
Rickard Wallin och Nisse Ekman slog ju vad om att om färjestad vann sm-guldet så skulle nisse ekman bada i fontänen i Sergels torg i sthlm´..och om modo vann det så skulle wallin bada där...
Jag hade en positiv bild av Leksand innan matchen mot Timrå igår. Men efter klacken stårr bredvid Leksandsklacken och sett den visat upp Black army-mentalitet: att håna motståndarlaget när ens eget lag är i ledning. Sjunga att Timrå ska åka ur, håna "zäta" och vara allt utom en sympatisk klack, då blir man så otroligt trött. Leksands suporters borde verkligen föredra att ett lag som Timrå är i Elitserien istället för AIK. Innan igår hoppades jag verkligen att Leksand skulle komma tillbaka till Elitserien, så länge det inte skedde på Timrås bekostnad så klart, men jag är inte lika säker längre. Inte bara pga klacken utan också pga Lagets ruffiga och spelförstörande uppträdande på isen. Mitt livs skönaste ögonblick när Timo tryckte dit kvitteringen och när Mathiasson satte den avgörande straffen och jag kunde, efter att ha jublat klart, vända blicken mot töntarna i Leksandsklacken och se deras tomma och besvikna ansikten.
Derbyna har ändå känts oviktiga på något sätt de senaste åren. Alla vet att DIF är klasser bättre än gnaget så mobbingen i fikarummen har man inte behövt bry sig om även om DIF åkt på däng någon gång ibland. Prestigematcherna sker nu mot fbk, och efter i år kanske även mot frölunda.
Gone -> Hur tycker du det känns då med alla rykten om gammla och nya Brynäsare i DIF? Hoppas att "Tjärna" får vara kry nästa säsong! Det kan vi behöva...
Fast det var ju tänkt att Soling skulle ha spelat där, men han tackade ju nej för skada, så så jäkla märkvärdig kan han ju inte vara, ens i Hardys ögon??
Tjärna Jr är väl ändå inte helt tokenkel att hitta ersättare för som torped? Speciellt inte i allsvenskan som du dravlar om. Mathias är helt enkelt en underbar torpedlirare, vilket han också visade i kvartsfinalerna han hann lira.
Jag vet att det är svårt att konkurera med dom som lånar i hop pengar och vill köpa sig ett SM guld (titta på Malmö).
Men man måste satsa lite för att vinna, laget som vi har kvar nu är INTE slagkraftigt nog för att kriga om guld. Hoppas att det trillar in några riktigt bra nyförvärv snart annars vete fan om det är värt att köpa säsongskort.