1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Bortaturné!

« · 763803 Till forumet

Bortaturné!
För FBK väntar en kort bortaturné denna vecka med matcher mot:
Brynäs på måndag
Linköping på torsdag
Malmö på lördag

Tre matcher som jag gärna ser att vi skrapar ihop åtminstone 5 poäng på. Det är tuffa matcher och det skulle inte förvåna mig om vår förlustnolla spräcks denna vecka. Laget saknar tunga namn som Andreas Johansson, Janne Niskala och Peter Nordström. I deras ställe får vi se unga killar som Åslund och Erkgärds, vilket är glädjande. Ska bli spännande att se hur kedjan JJ-Pirnes-Prestberg sköter sig, snacka om potential.

Det blir som sagt en riktigt tuff match ikväll men jag är optimist och tippar kanske mer med hjärtat än hjärnan:

2-4
Kommentera

Sv: Bortaturné!
Sibbe: Oj oj Blir inte lätt med fyra man borta, Niskala, Nordström, Andreas och Olausson. Detta i en bortamatch mot ett av seriens hetaste lag, med den hetaste målvakten och den hetaste spelaren. Jaja förlusten var ju tvungen att komma någon gång.

Ska bli skoj att se Erkgärds den yngre, följde honom förra året i J18 och tror han kan ta en ESplats om några år.

Hoppas Hento håller ner siffrorna nu ikväll.
Kommentera

eltifoso: Haha......Ni är nog favoriter ändå:)
Kommentera

Bissett19: Ja, det var inget dåligt garderingssnack.... :-)
Kommentera

Huge: Ser ut som väntat, men jäklar vad tyst det är i hallen och när kameran visar läktarna är det extremt glest besatt.

Färjestad står trots allt emot hyfsat i första. Det märks väldigt väl att tre tongivande spelare saknas.
Kommentera

eltifoso: Måndagsmatch. Gävleborna är svårflörtade. Undrar hur många som hade kommit om vi hade legat sist :-))

Är man med i någon utav supporterklubbarna så kostar det inte mer än 60kr att stå.

Kommentera

eltifoso: "Färjestad står trots allt emot hyfsat i första."

Vilken kanal tittar du på? För på TV-biljett 1 där jag kan se på den matchen så är det här bland det sämsta Färjestad jag sett på väldigt länge.

Kommentera

Poffa: Står emot bra jämfört med vad man kunde förvänta sig, skulle jag kanske tillagt.

Vad tycker du om draget i arenan då Poffa, på min tvbiljett är det globenlikt. Om någon tappar en popcorn så ekar det nog tvärsöver rinken
Kommentera

eltifoso: På det sistnämnda kan jag bara hålla med dig. Det är väldigt, väldigt tyst.
Kommentera

eltifoso: Håller med om att det ser ut som väntat. På läktaren alltså.. ;-)
6000 och jag är nöjd med publiksiffran, eftersom vi fortfarande har en del kvar till er uppslutning i LLA.
Och visst syns det att ni saknar 3 tunga pjäser, fast tycker ändå att ni vaskat fram ett par giftiga chanser. Nu blir nästa mål viktigt.
Och ni måste upp i aggressivitet och skridskoåkning om ni ska ha ngn chans, som det ser ut just nu....
Kommentera

Huge: Äh du kan vara lugn Huge, Brynäs är alldeles för bra för att tappa detta.

Någon som läst regelboken nyligen? Sist jag kollade så kunde man läsa att vid mål på målvaktsretur "ska endast EN assist delas ut", ändå tilldöms gång på gång två assistpoäng på sådan mål. Strange..?!
Kommentera

eltifoso: Är du möjligtvis den mest defaitistiska supportern som finns? Total helgardering och dubbel kondom på. Skönt att alltid bli förvånad vid vinst och ta alla förluster med vad var det jag sa. Men det är klart, svårt att uppträda på något annat sätt med det laget, eller hur? ;)
Kommentera

Hawerchuk: Javisst är det skönt med oväntade segrar, en av de skönare var den sjunde och avgörande nere i Kinnarp i våras.

Har du möjligen koll på regelboken Hawerchuk, visst står de om endast en assist väl?

Och du.. inte trodde du att FBK skulle mäkta med att störa Brynäs i deras nya arena med alla skador? Brynäs är ju bra ju!
Kommentera

eltifoso:

Du hade rätt, det blev en klar förlust. Efter 15 raka utan förlust var det bara en tidsfråga innan niten slulle komma, och att den koma borta mot ett formstarkt Brynäs är inget att skämmas för. Bara att gratulera BIF till en bra match och ta nya tag när turnén fortsätter till Linköping på torsdag!
Kommentera

Bortaturnén fortsätter i afton med en match från omgång 4 borta mot Linköping. Det blir allt annat än lätt då LHC är obesegrade i Cloetta Center, vi har av tradition svårt mot LHC och dessutom har vi antagligen en oförändrad skadelista....
Kommentera

Nu ska sista matchen i bortaturnén avgöras. Det har blivit två förluster hittills och riktigt dåligt spel, framförallt försvarsmässigt. Idag står Heino och backparen har förändrats. I förstalinen har vi Norda-JJ-Pirnes, vilket ska bli spännande att se.

Jag hoppas och tror på seger inför den stora bortaklacken: 2-4
Kommentera

Förra säsongen gav vi Leksand deras första poäng och fortsätter det såhär (2-0 till Malmö) så kommer vi ge Malmö deras första seger denna säsong...

Generösa Färjestad =)

Ska man vara lite seriös så fortsätter spelet vara dåligt. Vi hade två pp utan utdelning, Malmö hade två pp, varav ett 5 mot 3, och båda gav utdelning. 6-5 i skott...
Kommentera

Sibbe:

Verkar som om ni inte klarar er utan Andreas J ??
Kommentera

mattias - 74:

Det kan ju tyckas. Men det är inte främst i offensiven det brustit utan snarare i defensiven. Kantor och Olausson behövs!
Kommentera

Det blev förlust, 3-0 till Malmö. Första gången vi blir nollade denna säsong och jag hoppas innerligt att det bli sista.

När ja startade tråden "Bortaturné!" ville ja ha 5 poäng för att vara nöjd, det blev 0. Inte bra helt enkelt, chans till revansch hemma mot Luleå på måndag.
Kommentera

Sibbe: Skrämmande hur dåliga är fbk ???
Kommentera

Svella: Ruggigt underlig fråga du kommer med.... men vad gör dom så skrämmande dåliga helt plöstligt?
Kommentera

Svella: Är ungefär på samma nivå som förra året vid samma tid. Tur att inte medaljerna delas ut i oktober
Kommentera

eltifoso: Det går oväntat bra för Timrå just nu så Svella är runt i alla gästböcker och bröstar upp sig. ;)
Kommentera

GävleLasse: Håller med lite kaxigt från en supporter från ett lag som aldrig varit bättre än trea men höppet är det sista som överger en riktigt trogen supporter.
Kommentera

« · 763803