1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Då hade vi sett Gaborik för sista gången då

« · 497354 · » Till forumet

Då hade vi sett Gaborik för sista gången då
Suck Ja då hade vi kasnke sett han för sista gången då TACK MDOD för de :(
Ja man får glädjas åt de han i alla fall gjorde under sin tid här.
Fasen oxå att han inte stannar han hade behöfts i slutspelet.
Kommentera

Sv: Då hade vi sett Gaborik för sista gången då
Sinuhe: Du skall se FBK köper in nån ny snubbe. Dom har ju vart bra på det :)
Kommentera

mok:
Men man kan inte bara KÖPA de måste passa in i laget oxå! Gaborik var ju underbar att se på isen sådan underbar skridsko åkning satt fart på hela laget
Kommentera

Sinuhe: Fråga MoDo dom verkar vara bra på att köpa in spelare som platsar i laget :) Eller MIF, HV?
Kommentera

mok: Snacka om att Vara Ironisk
Kommentera

Sinuhe: Jajamen det måste man kunna vara :)
Kommentera

Sinuhe:

Du har fortfarande inte förklarat vad det egentligen var som hände med Gaborik, jag såg det nämligen inte.
Kommentera

mok: Färjestad har inte värvat mer än nåt annat lag i ES.
Jag förstår inte varför alla tjatar om detta hela tiden?
Hur många har då Frölunda värvat? FBK har knappast värvat fler iaf...
Kommentera

scim: Det var väll nån modoit som sa hej till Gaborik så att fingret gick av.. vi har ju bara glaslirare i FBK eller hur?
Jag ska kolla igenom matchen på videon och se vem den skyldige var i modo.
Kommentera

scim:
Han fick fingret brutet
Kommentera

Dawidovski: Aha, det skulle ju i sådana fall kunna förklara Sourays hackande med klubban över händerna på någon MoDoit i ena sarghörnet i första perioden. Han försökte med andra ord bara vara artig och hälsa på MoDospelaren. Märkliga hälsningar de har för sig de där hockeyspelarna.
Kommentera

Sinuhe:

Det förklarar saken, Gaborik fick fingret brutet, hela Modo är skurkar.
Nu var det ju faktiskt så att vi ganska nyligt fick vår mediokre spelare Peter Forsbergs skadad resten av säsongen, utan att något egentligt fult spel var inblandat.
Kommentera

scim:
Gaborik fick ett rap över handen jag vet inte vem som gjorde de i laget Modo men de var en Modo spelare! Jag har inte sagt att hela laget har gjort nått bara grymt besviken att jag inte får se han spela nå mer precis som ni är grymt besvikna att inte ni får se Foppa spela!
Foppa var en samman åkning men ett rapp med en klubba på handen de anser jag är avsiktligt dock inte att bryta fingret på han de tror jag inte men att markera
Kommentera

Sinuhe:

Vilken tur att det inte var ett rapp från en FBK-spelare, det hade ju varit riktigt pinsamt. När under matchen skedde detta rapp, så att jag kan kolla närmre dvs..
Kommentera

scim:
"Nu var det ju faktiskt så att vi ganska nyligt fick vår mediokre spelare Peter Forsbergs skadad resten av säsongen"

Undrar vad oddset var på den då?
Jag kan inte begripa hur den karln orkar fortsätta med den behandlingen han får om och om igen, starkt.

Sen är det precis som du säger, hela Modo är skurkar :)
Kommentera

scim: Under andra perjoden
Kommentera

Sinuhe:

Lite väl vagt tycker jag, jag vill ha en mer exakt tidsangivelse för att orka leta åt förseelsen (som tydligen inte var mer allvarlig än att Gaborik kunde fortsätta spela).
Kommentera

Paddan: Jag var ironisk.
Kommentera

scim: Gaborik fortsatte att spela kraftigt tejpad runt fingret, och kunde inte göra varken sig själv eller laget nån rättvisa!
han var inte speciellt bra efter smällen han fick!
Du tror väll ändå inte att FBK hittat på att Gaborik fick fingret avslaget?
det lät lite så, när du ville ha exakt tidsangivelse för händelsen.
Man tog naturligtvis en chansning som inte gick hem, när man lät gaborik spela, trots skadan, men vilka skulle inte gjort den chansningen med en så underbar spelare?
Kommentera

scim: Med smärtstillande och ispåse ja så forsatte han spela matchen men kommer inte spela nå mer, nej tyvärr så komemr jag int ehåg exakt tidsangivelse men titta noga och öppna ögonen så ser du säkert så länge de inte var utanför kamera vinkel!
Kommentera

Dawidovski:

Anledningen till att jag ville ha en tidsangivelse var bara för att se om skadan försegicks av något medvetet fult spel eller om det bara var en olyckshändelse...innan dess kan jag inte uttala mig kanske ni förstår.
Kommentera

scim: Men någon tidsangivelse har vi tyvärr inte men som sagt öppna ögonen och kolla men de är ju inte säkert sedan heller att jusst det filmades man kan missa mycket när man kollar på en match på TV
Kommentera

Sinuhe:

Men då är vi överens då, vi vet inte hur han skadades, det kan mycket väl varit en olyckshändelse.
Kommentera

scim: På Färjestadshemsida står de att han fick ett rapp över handen! tror du dom ljuger??? Jag har sagt att de var säkert inte meningen att skada han men däremot markera!
Kommentera

Sinuhe:

Eller så var det en olyckshändelse. Om det är uppgifter från Leif Strömberg, ja, då kan det mycket väl vara en lögn, han ljög ju rätt friskt efter matchen.
Kommentera

scim: Hur kan de vara en olyckshändelse att få en klubba över handen klubban har ingen ting där att göra!
Visst kan de vara en olyckshändelse att det vart en skada men men klubban har inget där att göra enkelt lätt
Kommentera

Sinuhe:

Gaborik kanske kastade sig in i klubban, i ett försök att bryta av den?
Kommentera

scim: Men ge dig va
Kommentera

Sinuhe:

Jag antar att vi aldrig kommer få veta.
Kommentera

scim: Men du tror ju tydligen att en spelare självfallet ser till att han får ett rapp över handen, vilket jag absolut inte tror
Kommentera

Sinuhe: Att lyfta upp klubban för en motståndare, eller försöka trycka ned den tillhör spelet. Alla, och då menar jag verkligen alla, gör det. Av en olyckshändelse kan man missa, eller klubban kan glida upp eller ner på den andres klubba. Det kanske inte var meningen att rappa över handen. Kan det verkligen vara så svårt att förstå?
Kommentera

NuMo: *suck* Hur många spelare är de inte som rappar varandra lite gran över handen vakna ser du inte på hockey??? Anledningen till dessa små rap tror jag är att markera här är jag jag håller koll på dig men sedan har jag inte sagt att den som gav rappet på Gaborik gjorde de medvetet för att skada
Kommentera

Sinuhe: Det var säkert inte ens meningen att rappa över handen, om det nu var ettt rapp.
Kommentera

Sinuhe:

Jag tror ingenting, för jag har varken sett eller pratat med någon som säger sig ha sett händelsen, allt jag vet var att du ondgjorde dig över Modo utan att själv ha sett incidenten.
Kommentera

scim: Jag tycker de är synd att en av de mina spelare vart skadad är de nå fel med de???
Men tydligen får man varken tycka nå negatift om dina kära Modospelare för dom verkar ju vara fredade!
Kommentera

Sinuhe: Du har uppenbart svårt att skilja på begreppen. Jag tycker det är synd att spelare blir skadade. Vi vill inte hänga en spelare innan vi vet om han gjorde det med flit eller inte. Du vet ju inte själv.
Kommentera

NuMo: Nej har jag nämt nått namn på vem som gjorde de??? Nej de har jag inte.
Men varför skulle jag tvecka på de uppgifter som går att finna på Färjestads hemsida???
Kommentera

Sinuhe: Även om det står att det var ett rapp så är det ju inte säkert at det var meningen.
Kommentera

NuMo: *suck*
Nu skall vi reda ut detta en gång för alla.
Har jag någon sytans sagt att det var meningen att skada Gaborik?
Kommentera

Sinuhe: Nej, jag har eller aldrig anklagat dig för det. Däremot tackar du modo för att Gaboriks finger gick av. Jag antar att därmed tyckte att det var bra. Varsågod säger väl jag då.
Kommentera

NuMo: nej jag tycker inte att det var bra att Gaborik vart skadad.
Fattade du inte irronin i det så tycker jag synd om dig.
Kommentera

Sinuhe: Tyck inte synd om mig, jag säger bara att du inte behöver tacka Modo för att fingret gick av. Det hade nog gått av i alla fall, förr eller senare.
Kommentera

Sinuhe:

Ursäkta om jag lägger mig i debatten men jag försvarar inte någon av er men jag tycker däremot att vissa av Fbk:S spelare uppträde som svin på isen, speciellt Souray som jag skrev om i eran gb men som någon tog bort pga någon anledning eftersom jag inte använde några kränkande ord.

Gaborik är inte alls känd som nån ful spelare, Däremot tycker jag att det är dags att någon vaknar och säger till Jönsson att inte gnälla vid varje domslut, karl`n är helt makalös. Det verkar som om inte man får röra era spelare, Håller med wikegårds uttalande för ett tag sedan! " Man kan ju undra om det är Jönsson eller domaren som dömer" Hade jag varit tränare i FBK hade jag inte gett kaptensbindeln til Jönsson!!!

Med era stroa backar som Chara och Souray borde de spela mer på kropp men de använder klubban som tillhyggen!
Kommentera

mattias - 74: 'Suck'
Ja för de första så kanj ag säåga att det var itne jag som tog bort ditt inlägg.
För de andra så var de Wikegård har för mig att det var Harald Lukner som sa de om Jönsson menjag kan ha fel Wikegård kanske höll med har stark för mig de.
Kan hålla med om att jag oxå många ggr som FBK suporter tycker att Jönsson skall hålla käft om domsluten men tyvärr gör han inte de och det spelar ingen roll hur mycket vi gnäller om saken. Det finns många andra spelare som oxå gnäller på domslut men inte hängs dom ut som Jönsson.

Vad har Chara och Souray med detta om Gaboriks finger att göra??? Känns som att vi inte håller oss till ämnet.
Kommentera

NuMo: Nej du kom med nått konkret tack
Kommentera

Sinuhe: Eftersom han hade så otur att fingret gick av just mot Modo så skulle det nog kunnat gå av mot något annat lag där det finns fler dårar. Färjestad t.ex.
Kommentera

NuMo: Du är ju bara för mycket. Dina spelare kan tydligen itne göra nått negatift enligt dig!
Tror nog att ett rapp för att fingret skall gå av skall ha ganska mycket kraft.
Kommentera

Sinuhe: Det tror inte jag.
Kommentera

« · 497354 · »