1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Då inväntar vi den 19:e finalen

« · 1367728 Till forumet

Då inväntar vi den 19:e finalen

AIK all respekt ni kämpade som djur och jag missade som vanligt med ett mål. Nu väntar finalen mot vem ????

Tips oavsett motståndare 3-2

Kommentera

Sv: Då inväntar vi den 19:e finalen
Svanru: 3-2? i första matchen? eller är det bäst av fem?
Blir Sheleftyou ni får möta!
Kommentera

renen: I den första naturligtvis men det blir förmodligen 5 matcher dvs 4-1 i matcher
Kommentera

spud:

Money Talks
Kommentera

mattias - 74: ? FBK är väl ett av de lag som en ung och utvecklingsbar målvakt kan gå till utan att det ska var av det skäl du anger!
BIF FBK har väl de senaste åren varit de klubbar där målvakter haft bäst utveckling. I viss mån även TIK, men inte behöver PW skämmas för detta val även om jag kanske anser det lite riskabelt då det trots allt fungerade bra i TIK.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:

Han får nog mer betalt i FBK än i Ex Timrå , jag är övertygad om att pengarna spelar stor roll i det här fallet.
Kommentera

mattias - 74: Jag förstår inte hur du tänker, det har jag förvisso aldrig gjort.
Men vad i PWs historik är det du menar styrker din teori? Att han stannade i AIS ifjol trots att hela ES suktade efter honom? Eller är detta ett nytt karaktärsdrag du sett hos honom? Tanken att Granqvist faktiskt utvecklad målisar på löpande band på slutet kan locka en ung juniorlandslagsman är inget du värderar?
Kommentera

spud:

Hur jag tänker? Man behöver väl inte vara raketforskare för att förstå att de flesta " dock inte alla " spelare går efter plånboken idag

Vad är det som är så konstigt med det? Så är det ju inom alla arbeten. Han är ung, lovande och ser sin chans att trygga sin ekonomiska framtid. Om timrå hade erbjudit honom mer än FBK hade han gått dit. Bara min spontana känsla och det är nog inte så långt från sanningen heller.
Kommentera

mattias - 74: Men om nu pengarna styr honom, varför valde han att stanna i AIS ifjol? För mig tyder det på att killen väljer de klubbar där han tror sig kunna nå bäst utveckling.

Och självklart får han betalt, men jag kan då inte se varför ett val av Sveriges kanske bästa mv tränare och en ledig första spade skall förklaras med pengar.
Kommentera

spud: Jag håller helt med dig Spud samt också med den kryddan att spela i ett lag som alltid har ambitionen och förmodligen förmågan att vinna ES. 
Kommentera

Böörk borde ha en salander
Kommentera

« · 1367728