eltifoso: enligt expert i Norran behöver vi värva ett par spelare av högsta klass till samtliga lagdelar för att slåss i toppen Inga dåliga krav på trupp han ställer
eltifoso: Tja! Jag är lite nyfiken på eran forwardsuppsättning. Jag har lite dålig koll på allas kaliber. Hur ser det ut? Jag tänker främst på vilket läge Ljungkrantz är i. Min initiala känsla är att han hamnar på sistaplats av alla era spelare, har jag fel? Ni verkar ha en riktigt bra trupp i år. Ska bli roligt att se hur långt ni kan ta det. Hade gärna sett Ljunken tillbaka i Brynäs. Annars, utlåning? Men han har bara kontrakt över säsongen nu va?
eltifoso: Steen och Stian dock bra igen Kul att steen redan gjort två mål. Han blir bättre framöver också tror jag när han vant sig vid ytterforwardsrollen och större is.
Skoj att han anses klappkass och flopp i andra böcker. Kanske har de rätt, men han har inlett fint och över förväntan
Glömde studenic också! Vass och snabb, en mer teknisk Nygård.
Nu hoppas vi det är ok med Tomasek och Linus J som båda klev av
TIK_TIK: Oki, jag har inte sett så mkt på sistonde Men i samtliga tre matcher med Färjestad som jag sett, har vi varit det sämre laget tyvärr
Men de tre S ’n är bra . Stian, Steen , studenic
” # Stian Solberg har redan satt avtryck med sitt fysiska spel. Här får motståndarna se upp. En ung back som kommer upp och spelar på det här sättet är inte ofta jag sett. Solberg kommer bli en publikfavorit i Karlstad.” - Sanny
Svanru: Är ju några matcher kvar innan säsongen Så det finns chans att de rycker upp sig Men ser det ut som de första tre matcherna blir det tufft Har iofs saknat många bra pjäser
eltifoso: Sista träningsmatchen ikväll då. Saknas tyvärr flera tunga namn även ikväll
De som saknas ikväll är Jeremy Groleau, Stian Solberg och Noel Fransén på backsidan samt Marian Studenič, David Tomášek och Linus Johansson i den andra änden.
eltifoso: Snart börjar det. Lite kul att se rankingarna av de sk experterna. Vi har inte en av de 10 bästa målvakterna eller en av de 10 bästa backarna i SHL. Doftar negativt kval av experterna.
eltifoso: Tuff inledning på CHL med bortamatch mot Pelicans Än tuffare när våra två centrar saknas , skulle vara kännbart för samtliga lag Tomasek och Linus J alltså fortsatt frånvarande Aj aj aj
eltifoso: Skyller på ringrostighet Ser nu att även vår 3’e center Joel Kellman även är hemma Så det är förståeligt att spelet hackar bitvis då 3 av 4 viktiga centrar ej kommer till spel