Icing-Ove: Nja kanske inte men Luleå otroligt bra första 10 men FBK totalt överlägsna sista 10. Rättvist 2-0 efter första. Två tveksamma utvisningar ett för vardera laget.
Skämtet till nissen får en lätt tackling i bröstet och skämtet kastar sig handlöst bakåt och spelar utslagen på väg i båset. Ytterligare en utvisning för FBK.
Undrar vad det krävs att få en utvisning för Luleå då crosschecking, slashing, överfall m m inte räknas. Då gnäller Lulenissarna på att domarna är usla. Dock ett snyggt nacksving på Honkennissen😂💪
Grym match ni gjorde! Tänkte efter dom först 10min att nu är det som gjort att fbk sätter en och satan va ni följde upp! Tror ni har god chans att ta nästa match i bara farten!
Blister Brigade: Precis hemkommen från dansbandshaket där de lagt is på golvet Härlig slutspelsmatch, kan bli bättre tryck på läktarna, men det kommer Sköna närkamper , snygga mål
1-1 i matcher är bättre än 0-2, det är sen gammalt
eltifoso: Samma där jag är efter ha burit in mängder med grönsaker pga frostrisk. Mer frostigt kommer det bli ikväll mot de våra när publiken går crazy så fort en lulespelare ramlar. Vi får förvänta oss ett stort antal BP och säkert något matchstraff.
Svanru: samma sak i alla arenor, där en hemmaspelare ramlar så går publiken bananas, säger du emot det så vet jag inte vilken planet du är på just nu :d
Som neutral så håller jag med Shinimin i sin kritik mot domarna och Rydahl, jag håller också med i kritiken mot Brendan själv, han måste lägga av och filma, det är inte bra för ligan, riktigt löjligt och hålla på med sådant. Faktum är dock att Rydahl kommer undan med mycket i slutspelet, det skall såklart va tufft i ett slutspel men jag hoppas domarna ikväll hoppas att han åker dit för sina fula tilltag, han är dock inte ensam med att hålla på med sådant men tog exemplet som diskuteras.
mattias - 74: Det stora problem som har varit dom senaste 100 säsongerna är att domarnivån har varit så sjukt låg och värdelös som har lett till detta. jag är helt emot filmningar m.m och han gjort en del saker som jag verkligen inte gillar överhuvudtaget.
tänker inte blanda mig i vad andra spelare kommer undan med, men jag kan tycka iaf att det är ingen röd tråd med anmälningar/lotterinämnden
mattias - 74: (till samtliga) från nu och framåt får ni hålla er till matchen. Så kan ni ta domarnivå och nämnder i annan bok. Tack, sen kan vi ta random ämnen spelfria dagar
Ser att vår troligen bästa back ej är med idag, Virtanen kommer saknas tungt, men vi får gå på de vi har
Svanru: verkligen, riktig scenförändring. Inför finalen höll jag på Luleå men efter att ha varit på deras sida och läst vad de skriver: herregud vilka komplex…
Svanru:Ska ni inte diskutera filmningen av er tönt i slutet av andra. Snubben faller som en fura långt efter kontakten, kolla så ser ni om ni nu begriper förstås…Matchstraffet missar domarna också. Nä grabbar filmarna finns hos er, så är det! För övrigt har ni ju några killar som är bra på att lira hockey, all cred till dem
BIF Kungen: Du är helt patetisk mannen med dina kommentarer, jag tycker faktiskt synd om dig och känner medlidande med din person. Därför kan jag inte bli irriterad. Ta väl hand om dig kungen.
eltifoso: Absolut, ville bara höra vad ni fans tycker om era egna filmningar eftersom ni verkar vara experter på just det ämnet, när man läser era inlägg. Ha en bra kväll
janersa: Det är så kul att se glädjen för Lagace att han håller nollan från utespelarna fantastiskt. Han gjorde nog en av årets bästa räddningar i första. Nu håller tummarna att vi börjar få ordning på försvarsspelet även om det såg svajigt i första.