1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

Det tionde guldet

« · 2341133 · » Till forumet

Sv: Det tionde guldet
DansbandsWolf: Luleå börjar fantastiskt bra. Detta blir jäkligt tufft.
Låst ämne

Svanru: Är de bättre än MoDo?
Låst ämne

Icing-Ove: Nja kanske inte men Luleå otroligt bra första 10 men FBK totalt överlägsna sista 10. Rättvist 2-0 efter första. Två tveksamma utvisningar ett för vardera laget.
Låst ämne

Kul att i första har jag inte sett något av Luleås klassiska förstärkningar utan de har stått upp 👍
Låst ämne

Nu spelar vi fördjävla bra och 3-0 och en löjlig utvisning efter ett svanhopp av Luleånissen. Tack domarna för den bestraffningen pinsamt.
Låst ämne

Svanru: Jag har alltid sagt att Färjestad borta är nåt man ska kunna ta efter en bussresa. Då är jag ju dock MoDoit...
Låst ämne

Svanru: Vad är det för någon teaterklubb Luleå har skickat till er?
Låst ämne

Man blir skogstokig när nissen slänger sig bakåt och får med sig en femma. Luleånissarna gnäller på domarna men skall vara jäkligt nöjda.
Låst ämne

Skämtet till nissen får en lätt tackling i bröstet och skämtet kastar sig handlöst bakåt och spelar utslagen på väg i båset. Ytterligare en utvisning för FBK.
Låst ämne

Undrar vad det krävs att få en utvisning för Luleå då crosschecking, slashing, överfall m m inte räknas. Då gnäller Lulenissarna på att domarna är usla. Dock ett snyggt nacksving på Honkennissen😂💪
Låst ämne

Svanru: Var inne på Luleås sida och aldrig hört så mycket gnäll om domarinsatser, uttagning av domare, otroliga konspirationsteorier.

Jag skrev att jag var/är trött på sådant.

Det är alltid spelarna som avgör matcher.

Blev avstängd …😂😂
Låst ämne

Svanru: större delen av diskussionen var alltså i början av matchen.

Noterar nu efter 12 min PP för
Luleå är det VÄLDIGT tyst om domarinsatsen 😂😂
Låst ämne

BIF Kungen: vi har 11 minuter där bara två tvåor är ok. Lule har haft 4 minuter. Lite svårt att klaga på domarna.
Låst ämne

Svanru: precis, men när man läser deras
inlägg om domare, herregud, vilka (onödiga) komplex de har.

Luleå är ett för bra lag vars fans ska hålla på så…
Låst ämne

Speedkulan Nygårdh gör 4-0 Yesssss
Låst ämne

Svanru: FBK visar verkligen KLASS idag, grattis till er.
Låst ämne

Grym match ni gjorde! Tänkte efter dom först 10min att nu är det som gjort att fbk sätter en och satan va ni följde upp! Tror ni har god chans att ta nästa match i bara farten!
Låst ämne

Blister Brigade: Precis hemkommen från dansbandshaket där de lagt is på golvet
Härlig slutspelsmatch, kan bli bättre tryck på läktarna, men det kommer
Sköna närkamper , snygga mål

1-1 i matcher är bättre än 0-2, det är sen gammalt
Låst ämne

eltifoso: Fantastiska sista 50 min men jag tror att vi kommer att få det gör tufft att nå törget tillslut men jösses vad det blåser i träa ikväll
Låst ämne

Svanru: Solen skiner gött idag med redan ikväll vankas match 3 det denna trevliga serie.
Kommer såklart bänka mig

Men tills dess nynnar jag vidare med ett leende på läpparna och solsken i blick

Håhåjaja håhåjaja…☀️
Låst ämne

eltifoso: Samma där jag är efter ha burit in mängder med grönsaker pga frostrisk. Mer frostigt kommer det bli ikväll mot de våra när publiken går crazy så fort en lulespelare ramlar. Vi får förvänta oss ett stort antal BP och säkert något matchstraff.
Låst ämne

Svanru: samma sak i alla arenor, där en hemmaspelare ramlar så går publiken bananas, säger du emot det så vet jag inte vilken planet du är på just nu :d
Låst ämne

Nooky: Förmodligen samma planet men jag tror att det blir mycket ramla ikväll🥳
Låst ämne

Nooky:

Som neutral så håller jag med Shinimin i sin kritik mot domarna och Rydahl, jag håller också med i kritiken mot Brendan själv, han måste lägga av och filma, det är inte bra för ligan, riktigt löjligt och hålla på med sådant. Faktum är dock att Rydahl kommer undan med mycket i slutspelet, det skall såklart va tufft i ett slutspel men jag hoppas domarna ikväll hoppas att han åker dit för sina fula tilltag, han är dock inte ensam med att hålla på med sådant men tog exemplet som diskuteras.
Låst ämne

mattias - 74: Det stora problem som har varit dom senaste 100 säsongerna är att domarnivån har varit så sjukt låg och värdelös som har lett till detta. jag är helt emot filmningar m.m och han gjort en del saker som jag verkligen inte gillar överhuvudtaget.

tänker inte blanda mig i vad andra spelare kommer undan med, men jag kan tycka iaf att det är ingen röd tråd med anmälningar/lotterinämnden
Låst ämne

Nooky:

Där är vi överens, därför jag vill HA NHL domare i SHL slutspelet men det lär aldrig inträffa
Låst ämne

mattias - 74: (till samtliga) från nu och framåt får ni hålla er till matchen. Så kan ni ta domarnivå och nämnder i annan bok. Tack, sen kan vi ta random ämnen spelfria dagar

Ser att vår troligen bästa back ej är med idag, Virtanen kommer saknas tungt, men vi får gå på de vi har

Hoppas ni alla har förståelse
Låst ämne

eltifoso:

Stämmer det att Virtanen lämnar? " rykten "
Låst ämne

mattias - 74: Blir sista svaret som ej handlar om matchen,
Ja jag har hört att han ska lämna. Men det är inte därför han inte spelar ikväll

Att han lämnar tror jag blir bra, pengarna och istiden får gå till Lennström
Låst ämne

eltifoso:

tack
Låst ämne

eltifoso: ser Inge bra ut tafatt framför Furch
Låst ämne

Svanru: att säga att hemmaplan är viktigt är ett understatement i denna finalserie hittills.

FBK chockerande dåliga som Luleå i 50 minuter igår.

Viktigt mål av Linus.
Låst ämne

BIF Kungen: Håller med skall vara glada för 3-1. Dock bara en utvisning och en klockren förstärkning av shitimini dock ingen utvisning.
Låst ämne

Svanru: Linus var inte nöjd, klädsamt självkritisk, en bra kapten och föredöme tycker jag.

Oflashig men såå nyttig.
Låst ämne

mattias - 74: många i BIF:s forum hoppas på Virtanen, själv tror jag inte det.

Var tror du han hamnar?
Låst ämne

BIF Kungen: Det får vi reda på snart. Nu dags för andra.
Låst ämne

Svanru: yes
Låst ämne

BIF Kungen: Vi har kommit upp oss ordentligt synd att Rydahl gav igen efter det Lulesupportrar kallar apöverfall.
Låst ämne

Svanru: verkligen, riktig scenförändring. Inför finalen höll jag på Luleå men efter att ha varit på deras sida och läst vad de skriver: herregud vilka komplex…

Forza FBK💯💪
Låst ämne

Svanru: känns som Lennström har tagit över rollen som seriens bästa back från Erik Gustafsson..
Låst ämne

BIF Kungen: Han kanske får lära sig tackla lite bättre...
Låst ämne

BIF Kungen: Mycket bra period av oss. Totalt två PP för Luleå och vi fick en patetisk kompensation med 25 sekunder kvar.
Låst ämne

Zappaholic: håller inte med,
Murzik kom in (för) lågt. Så trött på domargnäll.

Som jag skrev tidigare: Det finns de som gnäller på domarna bland fans i alla lag; MEN Luleå, herregud…
Låst ämne

Svanru:Ska ni inte diskutera filmningen av er tönt i slutet av andra. Snubben faller som en fura långt efter kontakten, kolla så ser ni om ni nu begriper förstås…Matchstraffet missar domarna också. Nä grabbar filmarna finns hos er, så är det! För övrigt har ni ju några killar som är bra på att lira hockey, all cred till dem
Låst ämne

Bam Bam Bautin: Ta den diskussionen efter match eller i ert egna forum, bara en önskan.
Game on
Låst ämne

BIF Kungen: Du är helt patetisk mannen med dina kommentarer, jag tycker faktiskt synd om dig och känner medlidande med din person. Därför kan jag inte bli irriterad. Ta väl hand om dig kungen.
Låst ämne

eltifoso: Absolut, ville bara höra vad ni fans tycker om era egna filmningar eftersom ni verkar vara experter på just det ämnet, när man läser era inlägg. Ha en bra kväll
Låst ämne

Bam Bam Bautin: Tack detsamma
Låst ämne

eltifoso: Olyckligt 4-2 men repliken kom snabbt med årets roligaste mål EG back i Luleå sätter sig på pucken och glider in med arslet in i egen bur😂
Låst ämne

Bam Bam Bautin: du verkar vara fylld av Norrlands-komplex…, Luleå mot resten av världen verkar vara mångas världsbild, märkligt ..?
Låst ämne

« · 2341133 · »