1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18829 inlägg · 1109 ämnen

DIF - FBK

« · 317750 Till forumet


DIF - FBK
Blir en intressant batalj i Stockholm idag mellan två formstarka lag, som jag ser det...ett resultat vågar jag mig på och tippar 2-5 då det lossnar rejält för P.Prestberg som stänker fyra puckar
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Guinness: men Guinness. Du tippade ju 6-1 till FBK innan i matchtips, du kan inte ändra dig ;)

Jag står kvar vid mitt tips som jag gav då, som var just 2-5.
Målen görs av Hannes, Prestberg, Jönsson, Norda och Kalt (på tiden).
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Sibbe: Ha ha, gjorde jag det...minnet hos mig är inte vad det borde vara men det känns ändå skönt att ha garderat sig med två resultat =)
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Guinness: he, ja det har du rätt i. Bara för det så lägger jag ut ett "andratips" jag med, nämligen 3-5...
Det är bara att vänta och se. Hoppas grabbarna inte är allt för slitna efter MIF-matchen. Dom ångade på rätt rejält i 3:e.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Sibbe: Förvisso, men som B-Å Gustavsson sa: -En bra dag på jobbet! Jag tycker att det uttalandet ger en vink om hur mycket de tog ut sig.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Guinness: ja, att ta ut sig i en period av tre är ju inte alltför mycket. Dom är nog med från start uppe i Sthlm. Två raka helger utan spel har gjort FBK:a långsamma att starta i veckans första match, men nu är det andra bullar.

Mot tre nya poäng!
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Sibbe: Vi får hoppas det...DIF:arna som man känner har ju en tendens att bli väldigt spydiga vid vinster, medans jag själv är väldigt ödmjuk mot dem om FBK tar hem segern. Så för deras, min och FBK´s skull med dess supportrar skulle en trea sitta fint!!!
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Guinness: En annan skall studera matchen med en guinness i handen på pub i Götet.
Då Järnspisarna från hufvudstaden brukar tända till lite extra för att få fyr på alla rören. Får vi vänta oss en tuff batalj. När röken har skingrats står FBK med 3 nya poäng. Av DIF är det bara aska kvar och rören börjar rosta av all svett och tårar, som har använts i onödan. Resultattips från förra matchens tipsexpert 2-4.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Svanru: Hehe fint scenario!
jag tippar att matchen slutar 2-6

Kanske du kan få peka och visa några vf-fans hur riktigt bortaspel ska gå till också ;)
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Ajajaj. Djurgårn leder med 2-0 nu. Matchen är iofs inte körd än, men tungt är det.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
TBSE: Nu har vi faktiskt kvitterat. 1-2 genom Jönsson och 2-2 genom Prestberg.
Enligt P4 är det kollosal FBK-dominans i tredje!

Får hoppas på ett ledningsmål nu då...
Kommentera

Sv: DIF - FBK
2-2 nu en bit in i 3e jönsson gjorde ettan och prestberg tvåan. skapligt spännande ju. Ruggigt förarbete av jönsson på vårt andra mål också.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
TBSE: 5.30 kvar nu. Vi klarade nyss av ett bp då Jönsson satt på botbänken. Hoppas detta stärker FBK som tar 10:e raka...
Kommentera

Sv: DIF - FBK
power play med 3 och en halv kvar nu...

sätt den nu FBK!
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Det blir poäng iaf. 2-2 vid full tid...
Vi borde få två poäng här idag då vi är det bättre laget sett till hela matchen...
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Sibbe: Japp hoppas dom dunkar in en nu!
Kommentera

Sv: DIF - FBK
hoppas vi slipper straffar iaf
Kommentera

Sv: DIF - FBK
TBSE: ja, det känns som vi brukar ha otur där...
vi kontrollerar ju, och förtjänar verkligen 2 pinnar idag.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
nu väntar straffar...tyvärr!
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Hyvönen missar

Rudslätt missar

Prestberg missar (i stolpen)

Hedström sätter den

Jönsson...SÄTTER DEN!

Falk missar...*YES*

Kalt skjuter över =(

Hedström missar

Prestberg missar

Pettersson missar

Trygg missar

Ottosson missar

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Eriksson missar

Nord avgör och ger bonuspoängen till DIF =(


FAN!!!!!!!!
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Sibbe: SUCK! jaja dif vann på "lotteriet" den här gången då.
Bara att gratta DIF då =(
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Sibbe: Va väljer han för straff skyttar B Å ville han inte bonus poängen eller va då
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Weman: Ja, en osynlig Hannes och Trygg kanske inte är de bästa valen. Skulle spelat Jenni och Norda istället. Men nu é det ju B Å som bestämmer så...
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Sibbe:
Vart ser man en tabell som är uppdaterad med dagens match?
Kommentera

Sv: DIF - FBK
TBSE: texttv 358
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Gone: svt
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Fredrik, Gone: Tack! Nu känns det lite bättre.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
TBSE: Hemma efter en halvtung bussresa från puben. Canal + har jag inte haft nöjet att se tidigare men sämre kommentatorer en raddan av stöckhölmare har jag aldrig skådat. Det skulle vara Rådbjääär som silar mygg och sväljer kameler fel Blåvalar.
1:a per Ganska jämt med ett visst övertag av DIF enl raden total dominans av DIF
2:a per kraftig DID dominas första 10 sedan klar FBK dominans sista 10 enl raden total överlägsen dominans av DIF
3:e Total utskåpning, FBK körde över fullständigt. JJ var kungen på plan, raden viss dominans av FBK.
Boustedt sitter och berömmer offensiv hockey det är så man börjar undra om han har fått någon knäpp. I VF popagerade han för strikt defensiv eller sk tråkhockey.

Sista perioden var värd alla ölen sicket spel av de våra. Jag njöt att de sedan tappa bonuspoängen kan kvitta.
Kommentera

« · 317750