1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

DIF - FBK

« · 432027 Till forumet

DIF - FBK
Matchen är igång och FBK gjorde precis 1-0 genom Marcel Jenni i en nykomponerad kedja tillsammans med Höglund och Johansson.

Målet gjordes i powerplay, ett vanligt spelsätt hittills i matchen då utvisningarna regnat ner i Globen.
Kommentera

Sv: DIF - FBK
Mathias Johansson utökar till 2-0! Den kedjan verkar funka bra tillsammans. Tiden 16.25.
Kommentera

En riktigt bra period från FBK:s sida. 10-3 i skott säger det mesta. Hoppas grabbarna lärde sig något senast för läget är detsamma som senast mot Mora. Därför är jag inte glad än ;)
Kommentera

Andra perioden mållös. Bättre andraperiod än mot Mora om man säger så. DIF tryckte på ganska bra i powerplay i slutet av perioden. Skotten 11-11, totalt 14-21.

Realistiskt drömscenario: Hento håller nollan och Höglund gör säsongens första!
Kommentera

Där sprack scenariot! 1-2 nu efter mål av Tjärnqvist i numerärt underläge (!)

Snälla håll ut!
Kommentera

3-1 i tom bur!
Kommentera

Där var saken klar! 1-3 där FBK spelade på resultatet vilket fungerade till slut. Skotten i sista skrevs till 14-2 (28-23 totalt) vilket vittnar om att DIF gjorde ett tappert försök! Räddnings% på 96,4 för Hento, härligt!
För övrigt första matchen där vi INTE vann skotten om jag inte minns fel. Men det är målen och inte skotten som räknas.
Andra segern mot ärkerivalen på två möjliga, great!
Kommentera

Sibbe: Jag har ståpäls fy f vad gööööt att slå Djurgårn i 2 matcher på så kört tid. Jag jublar och skålar för vårt vackra lila gula lag.
Fäääääääääääääääääääärjeeeeeeeeeestaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sibbe: Ni torskade skotten mot Mora också 27-28.
Kommentera

Svanru:
Grattis till segern i denna match som ryktes sönder av alla utvisningar.
Dessvärre var hemmalaget blekare än vad man hade kunnat hoppas på efter raset mot Timrå i torsdagens match.
Färjestad var effektiva och vann välförtjänt.
Saknade Souray och Cahra på isen när ansluter dessa herrar ?
Kommentera

« · 432027