1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Elitserie premiären

« · 102089 Till forumet

Elitserie premiären
Hejsan FBK'are !

En SSK'are här. Kul att få möta er i elitseriepremiären. Kan bli en rolig match. Hoppas att det blir jämnt.
Grattis i efterskott till SM-Guldet.
Vill också passa på att säga att morsan är en inbiten FBK're, farsan Brynäsare, syrran Leksing och morfar Modo'it.....hehehe. Vicken blandning.

Lycka till 2002/2003 !
Kommentera

Sv: Elitserie premiären
nanne: det lär nog inte bli så jämn match mellan tälje och färjestad, färjestad lär nog trumma på i samma anda som i fjol
Kommentera

nanne:

Man ska ALLTID göra som morsan säger, det vet du väl? :-)
Kommentera

Jag tror inte de är så säkert att FBK kommer at vinna mot SSK
dom är ju inte lika bra som föra året precis eller????
Kommentera

Lingonben86:

e dom inte?
de kanske har förlorat lite på toppsidan men blivit förstärkt på backsidan, enligt mej iaf...o precis som mot BIF så tror ja FBK kommer flytta upp backarna i spelet o då tror ja de blir många mål därifrån o ja har svårt att tro att de inte kommer fixa segern i premiären mot SSK, men inget e ju omöjligt :)
Kommentera

Sebbe: Jag tycker inte dom är så bra dom har förlorat en del
stora namn + att dom kanske har en liten ostabil målvakt men dom kommer helt klart at vara med i toppen.
Och de där med SSK matchen de är klart att dom är favoriter och att dom har stor chans att vinna men ingen vet jú hur de kommer att sluta de kan bli FBK som vinner men de kan ochså bli SSK men jag säger bara lyvka till.
Kommentera

Lingonben86:

naturligtvis finns möjligheten för SSK-vinst (liten), ingen match e säker i hockey, vi såg ju alla OS... att de förlorat Johansson o Wallin till NHL e ju givetvis en ganska stor förlust men de har ju fortfarande kvar bl.a. JJ o Uffe (skadad för tillfället) + att Pelle e tillbaka, så de tror ja löser sej bra...att Sinuhe e ett ganska osäkert kort håller ja med om men de sa de flesta även när Gerber kom ifjol o han blev en jättesuccé, deras spelstilar e lika så ja tror även Sinuhe lyckas bra denna säsong, om inte så finns ju Gerdén som förresten ska testas nu mot MODO ikväll hörde jag, lycka till Gerdén!
Kommentera

Lingonben86:
Totalt fulltäckande analys när du skriver: ingen vet jú hur de kommer att sluta de kan bli FBK som vinner men de kan ochså bli SSK..
Helt enastående!!

Håller med om att FBK har försvagats sen förra året, men dom är fortfarande helt överlägsna favoriter i mina ögon.. Pär Bäcker kommer säkert att växa och förmodligen ta över efter Mattias Johansson, däremot tror jag att Wallin kommer att saknas i offensiven, men det blir nog ändå SM-guld för Karlstad i år!!
Kommentera

Sebbe: jo de är klart att ingen match är säker, jo de klart att dom har uffe kvar han kommer från sanmma ställe som jag bor i Hofors =) men när han inte är skadad så är han GRYMT bra och att dom får tillbaka pella de gör ju inte saken sämre.
jo men jag tror inte att den där Sinuhe kommer att att vara lika bra som gerber han var grym. hoppas Gerden gör en bra match för han är en riktigt bra målvakt som måste få chansen mera i år.
Kommentera

falo: Vad jag kan minnas från förra säsongen så hade fbk svårt mot ssk i alla matcher förutom en och årets upplaga av mästarna ser aningen svagare ut...
Kommentera

Stegna: jo de stämmer nog att dom hade lite problem mot
dom men dom borde vinna de matchen endå trots att dom har en svagare trupp men bli inte förvånad om SSK vinner eller om FBK inte vinner SM-GULDET för de blir svårare en föra året.
Kommentera

falo: Vem vare som stoppade färjestads svit?
Kommentera

pappin:

om du menar deras 19-matcherssvit så va de MODO som slog FBK me 3-2 efter sudden igår...de avgörande målet kom när 7 sekunder va kvar (!), frustrerande...men ikväll slår de nog Leksand o tar hem segern i mästarcupen.
Kommentera

« · 102089