Trots alla avstängningar och otur är FBK endast en match från en superduperskräll i och med att de leder med 3-2 i matcher. Det är nästan så man inte tror det är sant, men Real Modo vacklar betänkligt
Nikki: Det gör väl skrällen ännu större! Satt på O Learys i Visby när lottningen gjordes och när FBK- drogs mot modo så jublades det väldeliga vid ett bord, det visade sig vara modosupporters som tyckte att semifinalen var klar nu, precis om all expertis och media också klargjort
eltifoso: vi ville inte möta timrå i kvarten fattar du väl. det är ju synd om norrlandslagen ska slå ut varandra. man väntar ju helst med det tills finaldax.
Skräll på vilket sätt? Att ni har ett bättre lag? Det är NI som målat upp Modo som något superlag. Det är som att jag skulle säga att FBK är som Sovjet och sen bli jättesuperdupermegaglad för att man vann en match.
Men det är inte lätt för sådana som dig som litar på aftonbladet att förstå.
Nikki: Jo, men möter man ett lag fullt med världsstjärnor, så får man nog se det som en skräll att FBK faktiskt leder serien nu! Många modo supportrar som ville ha FBK i kvarten, ack så besvikna dom blev. För FBK har faktiskt börjat med att vålda in pucken i mål, med baseball trän...
Nikki: NI nej du det är alla modosupproters som redan i spetember började planera och berätta för mig var de skulle fira sitt guld när de vann med sitt övermältiga lag som gjort mig övertygad, varför skulle de ljuga för mig? Vad AB skriver berör mig inte de minsta
eltifoso: Vad roligt att de kallar sig för Real Modo, de du vet om.
Skämt åsido, AFTONBLADET målade upp Modo som Real Modo, dina kompisar eller vad de nu är måste lita på AB lika fullt som du gör och anammar det, vi som är lite mer konservativa inser att Modo inte ens har bäst trupp i Elitserien.
Nikki: Faktum kvarstår dock att det är en grym skräll om FBKL lyckas slå ut stjärnlaget Modo. Ha en bra kväll nu och njut av skönspelet som gav er en 1-0 seger idag.
Nikki: Jag har aldrig sagt att inte FBK har några stjärnor, eller? Jag sa att modo var såna givna favoriter för dom flesta på förhand. Ni har ju Foppa, Näslund, som kom 1a och 2a i poängligan i NHL för 2 år sen tror jag? är inte det världsstjärnor, så vet inte jag vad världsstjärnor är! Spelar ingen roll vad vi skriver, låt grabbarna spela om det istället, okej? Jag lägger ner nu.