Det har gått tungt den sista tiden och vi är näst sämst (poängmässigt) av alla lag 2004. 2 poäng senast mot SSK kanske var en vändning då man hoppas att vinnarstämningen kom in i laget igen. Hemma i LLA mot jumbon MIF får vi inte tappa en endaste poäng. Tror MIF gjort 5 mål på deras sju senaste matcher. Medan vi gör flest mål i hela ES. Visserligen har Hadelöv visat upp ett fantastiskt målvaktsspel den sista tiden, men kan HV göra fyra mål så kan vi. Därför tippar jag:
Svanru: Blir det 3-2 efter straffar i dag då blir jag glad. Dels för att vi gör 2 mål på borta is och att vi sen tar en välbehövlig poäng med oss hem. Det brukar bli rätt bra matcher mellan våra lag hoppas det blir så även i kväll.
Äsch, kom igen nu. Malmö som på senaste 7 matcherna snittar *under* ett mål per match ska ni väl inte ha några problem med, oavsett hur dålig form ni har?
Dysso: Nja verkar finnas en del slitningar nu men om det skall ske en vändning så behövs nog en riktig genomkörare samt att köra över antingen VF, HV eller DIF
Första perioden är spelad och det står glädjeligen 1-0 till oss efter mål av Trygg efter 5.03. Skotten slutade 12-7 men det är ingen champangehockey på något sätt. Förhoppningsvis kommer 2-0 tidigt i andra då vi har power play.
Det bör även nämnas att Jönsson, Clabbe och Hållberg är borta p.g.a. magsjuka.
Två perioder är nu spelade och ställningen är allt jämnt 1-0. Världens sömnpiller låter det som då jag lyssnar på hockeylive. Skotten i andra slutade 9-9 och inget lag tar något initiativ. Dålig match alltså!
Det borde tända till i tredje. Det är ju faktiskt en del som står på spel.
Sibbe: De matcher man sett mot Mif när Frölunda varit med som motståndare är inga matcher som man varken kommer ihåg eller oftast vill komma ihåg då underhållningsvärdet allt som oftast är lika med noll.
Alla matcher är väl nog mer eller mindre viktiga. Däremot som det verkar vara i LLA idag är det nog ingen som gillar. Ska bli intressant att se vad Svanru har för kommentarer när han kommer in senare. Malmö spelar väl efter sina resurser men det blir inte mindre tråkigt för det.
Dragan 2: Hmmmm riktig glädjehockey idag. Webspeakerna ber om ursäkt att de överhuvudtaget sänder :-) De har lika roligt som likmasken som kom försent och hittade bara skelettet. Verkar som om publiken lämnade redan i andra perioden. Kris is a understatment.
Weman: lite onödigt inlägg men jag får nästan säga att jag håller med.
Vi är inne i en kris för tillfälligt. Spelet funkar inte över huvud taget. Vi FBK-supportrar har dock varit väldigt bortskämda tidigare så nu behövs vi som allra mest. Härligt att läsa på FBK:s hemsida att publiken heja på ett Färjestad i motgång också.
Nya tag mot Frölunda på söndag. Blir antagligen lite roligare hockey då...
Svanru: Säg inte att "Sveriges bästa supportrar" håller på att kasta in handduken . Det är bara att inse att ES är så pass jämnt numera att man måste ge 110 % för att vinna matcherna och inte 85-90 som kunde räcka tidigare mot sämre lag.
Sibbe: Jo dte lär bli< roligare hockjey på söndag 2 lag som vågar anfalla iaf. Nu är ni jagade i toppen av HV som snart kan snuva er på första platsen. Skulle vart trevligare om matchen på söndag var i Karlstad eftersom publiken/klacken där har svårt att föra liv i motgång. Men väl mött i Götet
Frasse: Om de nu gav 85-90 så skulle det räcka men de ger inte ens 10%. Det jag blir besviken på är att med det spelarmatrialet och lönerna som betalas ut kan vi kräva en proffsigare inställning. Om vi skulle bete oss lika slappt på våra arbetsplatser kommer chefen springandes med åthutningar och skulle han inte lyckas få fart på oss så byts chefen ut.
PS Undrar om man kan reklamera en ishockeymatch hos konsumentverket för att få pengarna tillbaka.
T o m Looben är uppgiven enl följande citat "Vi har ingen geist i spelet. Det ser helt viljelöst ut" (En mycket dämpad och fåordig sportchef i Håkan Loob ville helst vara ifred efter matchen
Svanru: Snart så vänder det för FBK. Behöver bara få några lätta mål så ska du se att det blir ordning på spelet. Gäller bara att grabbarna jobbar på hela tiden!
Nu ska vi inte överdriva Svanru. Sälja biljetten och sånt tjafs. Åk istället dit och dra med så många du kan. Det är i motgång som vi supportrar behövs som mest. Tänk efter lite. Färjestad har varit i toppen i flera år och presterat champangehockey gång på gång, framförallt de tre senaste säsongerna. Att laget sen hamnar i en svacka är inte konstigt, det är snarare normalt. Det är inte robotar vi talar om. Stötta dom nu i motgång så ska du nog se att det löser sig...
Matchen mot Frölunda är oviss men jag tror på FBK-vinst, som vanligt!
2 poäng senast mot SSK kanske var en vändning då man hoppas att vinnarstämningen kom in i laget igen. Hemma i LLA mot jumbon MIF får vi inte tappa en endaste poäng. Tror MIF gjort 5 mål på deras sju senaste matcher. Medan vi gör flest mål i hela ES. Visserligen har Hadelöv visat upp ett fantastiskt målvaktsspel den sista tiden, men kan HV göra fyra mål så kan vi. Därför tippar jag:
4-1 till FBK!