1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Färjestad-MoDo

« · 519463 · » Till forumet

Sv: Färjestad-MoDo
Danne_l: Jag har kört tv reportaget från 4:an i slowmotion flera gånger.
1. Foppa tacklar Nordis från sidan ett par tiondelar efter att pucken har skickats upp i anfallszon.
2. Nordis höjer klubban när Foppa kommer från sidan eller snett bakifrån
3. Klubban träffar Foppa någonstans i halshöjd i samband med tacklingen från Foppa.
4. Foppa faller bakåt/åt sidan

Detta var inget överfall med berått mod utan en olycklig händelse i en hockeymatch. Jag beklagar att Foppa blev skadad.
Foppa är och kommer alltid att förbli en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna och när han blir skadad blir alla upprörda men tyvärr är detta en del i hockeyn.
Kommentera

Danne_l: Du måste missförstå mig rätt, jag undrade bara varför det blev just en "attack".
åsså ja kanske spädde på lite.. sorry
Kommentera

Looben: Foppa åker för att tackla han o då kör Nordström upp klubban i facet på han :/ helt sjukt fegt
Kommentera

Looben:

Okey. Du har knappt sett något men är ändå helt säker på att han inte gör det med avsikt. Klockrent, jag ger mig!
Kommentera

Danne_l: Nej såg bara på ppv å de bilderna var inte så bra, men det är iaf helt säkert att han inte söker upp foppa för å "attackera" honom
Kommentera

MoDo-PATTE: Kan inte annat en att hålla med.. han är ju underbar:P han kan ju till och med sikta när han ramlar ;)
Kommentera

Looben:

Olycka. Såg du tv-bilderna på fyran? Klubban är ju uppe i nacken. Säkerligen inte meningen att skada såpass men nog var han medveten om vad han gjorde.
Kommentera

Danne_l: Självklart är inte en hjärnskakning nåt som smittar eller så, men vad e en attack? Norda söker ju inte upp han å inte har han då för avsikt å skada, det kanjag inte tänka mig. såg rätt oskyldigt ut -> en olycka..
men e d foppa så är d ju sjlvklart befogat me matchstraff, hellst några matchers avstängning som pricken över H eller om d va K...
Kommentera

Looben: Nej, jag har inte sagt att han filmar. Men det tycker jag inte att Sedinarna gör heller. Inte mer än någon annan. Visst förstärker väl många vissa situationer. Men det är knappast något som är unikt för tvillingarna isåfall.
Kommentera

Emma no15: Näh lägg av...
han filmar ju inte mer än nån annan å att han e kapten,.. ja vad ska man säga.
Kommentera

mok:

Man får ju inte hjärnskakning från ingenstans. En ful crosschecking som inte ens var kamp om pucken. Så nog kan man kalla det "attack". Det håller säkerligen även den mest lilagula med om?
Kommentera

Poffa: Lite näsblod har väl aldrig vart nåt å lipa för?? säkert peta han sig i näsan enkommt :P... nä tänkte faktiskt inte just på den situationen utan mer de 59 andra minuterna.

JJ e kung
Kommentera

Looben:

Fler som skall nyansera sig lite, kanske. Att en av dem blöder som en stucken gris ur näsan var så klart en filmning.

Kommentera

Svanru: Attack av Peter Nordström? Av det kan såg på TV tyckte jag det såg rätt löjligt ut... matchstraff??? Har la hänt värre saker utan matchstraff innan.
Kommentera

göööööööött.

skönt att vinna en sån här match. Hockey är e underbar sport när man vinner :P
Kommentera

Svanru: Låt dom hållas, men det vore roligt med några bra spelare till semin.
Kommentera

Looben: Jag tycker synd om kraken även om jag är mycket nöjd med 4-3 just nu
Kommentera

Han har gjort det igen...

Salo for president!!!!!!!

Nä, ärligt talat... detta är underbart i boxplay igen
Kommentera

Nu pratar man om hjärnskakning
Kommentera

Looben: Sportradion snackar om nyckelben men har inte nämt något om matchstrafftyp.
Kommentera

Looben:

Crosschecking, fult enligt radiosporten.
Kommentera

Svanru: ser matchen på ppv men det ser bara ut som om foppa skall tackla Norda som ev. skyddar sig (alt. bara blir tacklad) med klubban. Men hur det skall leda till nån hjärnskakning, konstigt, men så är det iaf. Den stora frågan är dock hur det kan bli matchstraff??? och inte heller har man blivit informerad om vilkne typ av matchstraff d e.
Kommentera

Looben: Vet ej exakt lyssnar på sportradion
Kommentera

Svanru: va fan hände då, gjorde han nåt eller är han bara oskyldigt drabbad av foppasyndromet???
Kommentera

Bonuz: Jag ber om ursäkt för detta påhopp
Kommentera

Blir att stå i skamvrån för FBK i pressen imorgon, skada en national ikon, ajabaja!
Kommentera

Foppa leds ut efter attack av Peter Nordström 5min +Matchstraff
Kommentera

Pepi: Foppa ja du de är de nog ingen som bryr sig i här han står med i 4 kedjan tror jag de var så...
Kommentera

Hur sköter sig Foppa idag då?

Forza TIK alle alle
Kommentera

Dawidovski: Tror starkt att det meddelandet förmedlades innan skribenter visste att hans skulle snöra på sina skridskor ikväll för att visa sina konster
Kommentera

larsmark: Foppa hade ju på sig specialhandsken i går på 4an, den såg lite större ut än den andra! vart ifrån har ni fått att den inte har kommit då?
Kommentera

mattias - 74: Jo visst men säkraste de vet man ju står han på isen då har han en special handske annars har han itne de
Kommentera

Sinuhe:

Jag läste att han tränade med en specialhanske nånstans, hoppas han kan spela. Kul för både de och slutspelet
Kommentera

mattias - 74: Så han har fått den stod väll i tidningen i går eller när de var att dom väntade på handsken att de´n inte kommit än
Kommentera

Sinuhe:

Han spelar med en specialhandske, om han spelar!!

Se länk!!
Kommentera

larsmark: har handsken kommit då?
Kommentera

Här tränar han för fullt iaf. Tror inte han spelar ikväll men kanske på Lördag.
www.allehanda.se/bildextra/foppa_comeback/default.htm
Kommentera

Ny amtach i dag och enligt aftonbladet vill Foppa spela i kvällo m han kunnat ja vem skulle inte säga de i hans sitvation.
Nej nu hoppas jag våra grabbar knyeter i hop säcken ännu lite mer i kväll.
Och att vi skriker våra halsar hela i hallen framför tv eller vart vi nu änn är
Kommentera

Sibbe:

Nog för att Färjestad var bra men, jag är inte hoppfull efter gårdagens uppvisning av Modo.
Kommentera

yaqop:

Förstår att du är besviken men tro mig, dom försökte nog...fråga lirarna
Kommentera

Sibbe:

Fel! Modo försökte inte.
Kommentera

Svanru: Modo försökte, men en perfekt taktiskt genomförd match gjorde det svårt för Ö-vikarna. Försvaret är imponerande för tillfället och Gerber är grymt stabil!

Två raka i LLA, förhoppningsvis är kvartsserien klar på lördag men man ska inte ta ut något i förskott. Allt som krävs är ju 46 sekunder ;)
Kommentera

Svanru: Enkel seger idag, tyvärr var MoDo väldigt tama ingen riktig kamp idag.
Kommentera

Dawidovski: Protoplasma = Urslem, grundmassan i en cell
Kommentera

Metal Guru: Vad är Protoplasman?
Kommentera

...och det, Dawidovski:
kan jag intyga att måsta ha gjort ont i protoplasman...
Kommentera

Dawidovski:

Jag gillar inte Färjestad det minsta, jag har hållt på mora de matcher ni spelat mot varandra..
Kommentera

Dawidovski: Kan inte yttra mej i den frågan eftersom jag såg för lite av matcherna.
Kommentera

mok: Jönsson gnällde lika lite idag, som i fredags.
Kommentera

Ja det var lite ombytta roller idag jämfört med i fredags, nu var det Modo som drog på sig onödiga utvisningar och FBK som agerade disciplinerat. Ögongodis bjöds det också på i form av Oscars snabba pass till Chara vid kvitteringen, eller vid Johanssons första balja (3-2). 6-2 var inte i överkant på något vis, FBK var helt enkelt mycket bättre idag, precis som Modo var mycket bättre i fredags.

Vinner vi borta på tisdag (vilket vi såklart gör ;) har jag svårt för att se Modo vinna denna kamp..
Kommentera

« · 519463 · »