Danne_l: Jag har kört tv reportaget från 4:an i slowmotion flera gånger. 1. Foppa tacklar Nordis från sidan ett par tiondelar efter att pucken har skickats upp i anfallszon. 2. Nordis höjer klubban när Foppa kommer från sidan eller snett bakifrån 3. Klubban träffar Foppa någonstans i halshöjd i samband med tacklingen från Foppa. 4. Foppa faller bakåt/åt sidan
Detta var inget överfall med berått mod utan en olycklig händelse i en hockeymatch. Jag beklagar att Foppa blev skadad. Foppa är och kommer alltid att förbli en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna och när han blir skadad blir alla upprörda men tyvärr är detta en del i hockeyn.
Olycka. Såg du tv-bilderna på fyran? Klubban är ju uppe i nacken. Säkerligen inte meningen att skada såpass men nog var han medveten om vad han gjorde.
Danne_l: Självklart är inte en hjärnskakning nåt som smittar eller så, men vad e en attack? Norda söker ju inte upp han å inte har han då för avsikt å skada, det kanjag inte tänka mig. såg rätt oskyldigt ut -> en olycka.. men e d foppa så är d ju sjlvklart befogat me matchstraff, hellst några matchers avstängning som pricken över H eller om d va K...
Looben: Nej, jag har inte sagt att han filmar. Men det tycker jag inte att Sedinarna gör heller. Inte mer än någon annan. Visst förstärker väl många vissa situationer. Men det är knappast något som är unikt för tvillingarna isåfall.
Man får ju inte hjärnskakning från ingenstans. En ful crosschecking som inte ens var kamp om pucken. Så nog kan man kalla det "attack". Det håller säkerligen även den mest lilagula med om?
Poffa: Lite näsblod har väl aldrig vart nåt å lipa för?? säkert peta han sig i näsan enkommt :P... nä tänkte faktiskt inte just på den situationen utan mer de 59 andra minuterna.
Svanru: Attack av Peter Nordström? Av det kan såg på TV tyckte jag det såg rätt löjligt ut... matchstraff??? Har la hänt värre saker utan matchstraff innan.
Svanru: ser matchen på ppv men det ser bara ut som om foppa skall tackla Norda som ev. skyddar sig (alt. bara blir tacklad) med klubban. Men hur det skall leda till nån hjärnskakning, konstigt, men så är det iaf. Den stora frågan är dock hur det kan bli matchstraff??? och inte heller har man blivit informerad om vilkne typ av matchstraff d e.
Dawidovski: Tror starkt att det meddelandet förmedlades innan skribenter visste att hans skulle snöra på sina skridskor ikväll för att visa sina konster
Ny amtach i dag och enligt aftonbladet vill Foppa spela i kvällo m han kunnat ja vem skulle inte säga de i hans sitvation. Nej nu hoppas jag våra grabbar knyeter i hop säcken ännu lite mer i kväll. Och att vi skriker våra halsar hela i hallen framför tv eller vart vi nu änn är
Svanru: Modo försökte, men en perfekt taktiskt genomförd match gjorde det svårt för Ö-vikarna. Försvaret är imponerande för tillfället och Gerber är grymt stabil!
Två raka i LLA, förhoppningsvis är kvartsserien klar på lördag men man ska inte ta ut något i förskott. Allt som krävs är ju 46 sekunder ;)
Ja det var lite ombytta roller idag jämfört med i fredags, nu var det Modo som drog på sig onödiga utvisningar och FBK som agerade disciplinerat. Ögongodis bjöds det också på i form av Oscars snabba pass till Chara vid kvitteringen, eller vid Johanssons första balja (3-2). 6-2 var inte i överkant på något vis, FBK var helt enkelt mycket bättre idag, precis som Modo var mycket bättre i fredags.
Vinner vi borta på tisdag (vilket vi såklart gör ;) har jag svårt för att se Modo vinna denna kamp..
1. Foppa tacklar Nordis från sidan ett par tiondelar efter att pucken har skickats upp i anfallszon.
2. Nordis höjer klubban när Foppa kommer från sidan eller snett bakifrån
3. Klubban träffar Foppa någonstans i halshöjd i samband med tacklingen från Foppa.
4. Foppa faller bakåt/åt sidan
Detta var inget överfall med berått mod utan en olycklig händelse i en hockeymatch. Jag beklagar att Foppa blev skadad.
Foppa är och kommer alltid att förbli en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna och när han blir skadad blir alla upprörda men tyvärr är detta en del i hockeyn.