1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Färjestad-MoDo

« · 519463 · » Till forumet

Sv: Färjestad-MoDo
Danne_l: Jag har kört tv reportaget från 4:an i slowmotion flera gånger.
1. Foppa tacklar Nordis från sidan ett par tiondelar efter att pucken har skickats upp i anfallszon.
2. Nordis höjer klubban när Foppa kommer från sidan eller snett bakifrån
3. Klubban träffar Foppa någonstans i halshöjd i samband med tacklingen från Foppa.
4. Foppa faller bakåt/åt sidan

Detta var inget överfall med berått mod utan en olycklig händelse i en hockeymatch. Jag beklagar att Foppa blev skadad.
Foppa är och kommer alltid att förbli en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna och när han blir skadad blir alla upprörda men tyvärr är detta en del i hockeyn.
Kommentera

Looben:

Kalla det vad du vill. Attack, påhopp, tackling, slashing, crosschecking. Summa summarum: Fult var det!
Kommentera

Looben: han är klart ute efter att ta ner Foppa.. man sätter väl inte upp klubban i facet på spelarn som kmr o ska tackla en lr?
Kommentera

Svanru:

Sedan är ju Foppa lite extra skör så här på äldre dar..;)
Kommentera

Danne_l: oki..
Du som vet.. hur många matcher är det värt?? :P
Kommentera

Nordström gör sådana grejer lite då och då. Kommer i håg för nått år sen då han tog sats från egen planhalva och hopptacklade Johan Fransson mot huvudet trots att han skickat i väg pucken för ett bra tag sen. Det vart ochså hjärnskakning, men inte ens två min. Det mest skrattretande är att det påstås att spel mot huvudet ska straffas hårt.
Detta är Nordströms spelstil. fel eller inte? Han straffas ju inte, men det kan ju bero på att Jönsson alltid är på domaren.
Kommentera

Looben:

18, minst;)
Kommentera

MoDo-PATTE:

Felaktigt? Det Svanru beskriver är det exakta förloppet. Det spelar å andra sidan ingen roll då man ser följande:

Regelboken
Straff [Avd Straff]
525 - Tackling med klubban

En spelare som med cross­checking skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme, ådömas:
­- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
-­ Match penalty (MP)

Kommentera

kalle_75: Nu är du änna patetisk: Nordström blev tacklad. Om det kommer en 93 kg stor hanne frän Ångermanland och tacklar dig vad blir då din naturliga reaktion en kram kanske.
Kommentera

Poffa: straffet klagar ja inte på.. han beskriver ju de som att Nordström inte alls gör något fel.. Foppa tacklar o får klubban ute vid huvudet.. är de rätt att skydda sej så?
Kommentera

Svanru: inte o sätta upp klubban i huvud höjd på motståndarn iallafall!
Kommentera

MoDo-PATTE: Nej det är inte rätt, men det betyder inte att det är me vilje han skadat fopppa... lr
Kommentera

MoDo-PATTE:

Han beskriver situationen perfekt. Det är DU som tolkar det som att han påstår att det inte är något fel. Lägger man dock till regeln som jag klistrade in så ser man att det inte spelar någon roll om det är med vilje eller ej.

Kommentera

Svanru: vilken hockeyspelare blir inte tacklad hårt under en match. Alla får sin del. Men Nordström tacklar ofta enligt mig mot huvudet och med fötterna i luften. dessutom är han oftare än andra inblandad när nån blir skadad, kanske hans roll i Färjestad, får aldrig veta det, inte heller exakt veta vad Nordströms order från tränarna var, men att han skulle hålla foppa sysselsatt var ganska uppenbart.
Inte för att Foppa är den snällaste på isen, dessutom gnäller Foppa ofta.
Inte för att jag tror att han filmade nu i dag.
Kommentera

Hoppas att han blir avstängd några matcher, om inte annat än för att försämra Färjestads chanser att gå vidare.
För han är onekligen en viktig spelare.
Kommentera

kalle_75: Han är gööööööööööööör viktig för FBK men jag tror inte han blir avstängd.
Kommentera

Svanru: man måste ju få hoppas..
sen kan ju hela resten av laget få magsjuka......
Kommentera

Tjöta, vilka ska ni märka i VF? Där är ju alla gubbar bäst!!!
Kommentera

kalle_75: Nja som vi Wermlänningar säger
Sluuuuuuuuuuuuta deppa tänk framåt
Kommentera

Jag tycker att det känns skittråkigt att Foppa blev skadad!
Jag såg att Sheldon var och slog på foppas hand innan situationen där skadan uppstod!
Om det var en olycka, när nordströms klubba träffade olyckligt, eller om det var med vilje är svårt att avgöra tycker jag!

Om nordda får flera matchers avstängning? så känns det som att det är just för att det var foppa han skadade! Jag säger detta just för att det är svårt att bedöma om det var avsiktligt! Straffad har nordda blivit nu, frågan är väl om det blir några fler matcher?
Tyckte att foppa , näslund mfl, i powerplay hade riktigt bra snurr i FBK zonen ett tag, dock kom det för lite skott!
Såg en annan incident tidigt i matchen, där (Gästrin tror jag det var?) drämde upp klubban rakt i ansiktet på pelle framför salo, såg inte nå snyggt ut... fast det fanns mycket fula grejjer i matchen från FBKs sida också!

Fanns en hel del snygga mål i matchen! Hasse jonssons var jäkligt fina!
Höggas styrning var ju grym att se:) Och Radeks segermål var ju en hyffsad stänkare i bortre krysset!
Det måste kännas oerhört tungt för modo nu! så nära att vinna/få till förlängning igår! också släpper salo in ett skitmål av Grönvall, som han verkligen borde ha tagit! och Marcels kontringsmål såg också lite billigt ut!

Jag är fortfarande långt ifrån säker på att FBK kommer slå ut modo i kvarten! modo behöver bara vinna imorgon, foppa är säkert med imorgon och avgör matchen med nåt supermål! värre är det ju för svartvadet tror jag!
Enström lär väl vara tillbaka imorgon lör?

Nu ska jag sova! har jobbat inatt.
Kommentera

Dawidovski:

Om du tror foppa är med imorgon är du dummare än jag trodde!!!
Kommentera

Om nu alla Modo supotrar gnäller på denna takling från Nordström kan ni då vara snälla och säga vart det finns bilder eller en filmsnutt så man kan se riktigt vad som hände.
För enligt bilderna som jag såg i går så kunde jag i alla fall inte säga varken bu eller bä.
Kommentera

Sinuhe:

Tv 4 hade en bra bild igår, Nordström ser Forsberg när han kommer åkandes. Sätter opp klubban mot anisktet, Solklart matchstraff! En klubba skall ju var på isen. Enligt Kent hade ju Sheldon och nordström slagit på foppa flera gånger, utan att ha sett matchen kan jag ju bara utgå från vad jag vet om dessa herrar, dvs att det är mycket möjligt att det gjort det.
Kommentera

mattias - 74: Det är väll knappast matchstrafff bara för att klubban kommer upp i ansiktet? Max 2+2.
Kommentera

mok:

Regelboken
Straff [Avd Straff]
525 - Tackling med klubban

En spelare som med cross­checking skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme, ådömas:
­- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
-­ Match penalty (MP)

Kommentera

Poffa: Tyckte iofs inte det såg ut som en tackling med klubban utan snarare att han tog upp klubban och försökte "skydda" sej från en tackling. Men annars har du ju helt rätt. Menade mer spel med hög klubba som absolut inte ger matchstraff.
Kommentera

mattias - 74:

Jo, och Kent är ju inte part i målet...
Kommentera

Bengt:

Nej me njag vet av egen erfarenhet att Nordström kan vara fruktansvärt ful med sin sticka!!
Kommentera

mattias - 74: Ja du får ursäkta men jag hittar inget på TV4
Kommentera

mattias - 74:

Ajdå, vilket elitserielag har du spelat i...? Eller har du kanske spelat mot Munkfors när han spelade där...? Eller du kanske deltog du i Leksands träningar när Nordström spelade där...? Snälla, berätta!
Kommentera

Sinuhe:

Kanske för att de visade rörliga bilderna igår kväll!! Fråga de modoiter som var där eller kanske nån konsekvent färjestadare! Om det finns någon!!
Kommentera

Bengt:

Jag har inte spelar själv men som åskådare ser man sådant som oftast domare och de andr apå isen inte ser, inte bara nordström som gör det dock bör understrykas men nu är han ämnet vi dsikuterar och då håller vid oss till honom!!!
Kommentera

mattias - 74: Läste på FBK:s hemsida och då lät de inte så allvarligt alltid lättare om man själv får se bilde roch skaffa sig en egen uppfattning och inte få allt berättat i andra tredjehand
Kommentera

mattias - 74:

Aaaaah, det är du som är den fjärde och riktiga domaren... Visste jag inte, men tack för infon! And keep up the "utropstecken-kampanj"!
Kommentera

Sinuhe:

Vad förväntar du dig att de skall skriva på Fbk:s hemsida! Kanske!!

Nordström är en reko kille som aldrig gör något fult på isen ;)
Kommentera

Sinuhe: Jo, han Kalitzki verkar objektiv...NOT! Berglund... perfekt tackling... up my ass! Ja, om man inte menar perfekt i Färjestadsandans mening vill säga.

Boorken visar på bättre omdöme i dagens Expressen:

"En spelare som skulle förtjäna en riktig omgång stryk är Christian Berglund. Han spelar ofta vårdlöst och farligt. Han kommer ofta sent in i situationer med klubban högt och tacklar ofta i ryggen. Dessutom är han en ”filmare” av hög klass. Och är det något jag ogillar så är det just den egenskapen."
Kommentera

Bengt :
håller med Bengt !
Kommentera

Bengt:

Bara att kolla i alla gästböcker där ämnet diskuteras så får du se att jag int eär ensam om hur ni spelar.
Kommentera

mattias - 74: nej men läser där gör jag efter varje match.
För att skaffa mig en egen uppfattning så ville jag ju veta om någon visst vart de fanns bilder elelr vidioklipp
Kommentera

Sinuhe: Läs Anrells kommentarer i AB och jämför dem med Borks i Expressen. Viss skillnad
Kommentera

mattias - 74: nåt annat lag än VF som e poppis i deras gästbok, lr nåt annat än HV i HV:s gästbok???
D e klart alla kastar skit på FBK i de andra gästböckerna e d inte därför dem finns? annars skulle ju alla självupptagna ickekonsekventa FBKare styra världen ;)
Kommentera

Looben:

Frölunda har spelat sig till semifinal, ni är på väg dit på gund av helt andra orsaker, vad vill jag inte gå in på! Låt matcherna tala för sig själv!!
Kommentera

Looben:

Det finns ju lag som man inte riktigt bryr sig om att "kasta skit på" också. Frölunda är ett bra exempel.

Jag gillade FBK någorlunda en gång i tiden, då det alltid brukade bli roliga matcher mot det laget. Nu har dock den roliga hockeyn bytts ut mot våldshockey. Otroligt tråkigt att se.

Kommentera

knaskamilla: Ja men går det inte ut på att vinna till varje pris?
Kommentera

Swordster:

Jag vet inte, det är kanske så? Men som FBK:are kan man inte direkt klaga på att andra klagar på ens favoritlag i nuläget, menar jag.

Kommentera

knaskamilla: Snälla nån ni har ju spelat väldigt bra de senaste 3 matcherna kom inte och påstå att ni förlorat p g a att FBK spelar fult.
Proffsigt agerande från erat bås bl a 6 man på isen i slutet + mängder av onödiga utvisningar samt en perfekt spelande Salo kanske har spelat in i era fantom matcher. Detta är MoDo´s problem felfokusering
Kommentera

Svanru:

Var påstod jag att vi hade förlorat p.g.a. det? Jag har inte ens SETT två av de senaste fyra matcherna. Däremot har jag sett FBK spelar jävligt fult, och vi vet att vi har flera spelare skadade efter att ha mött det laget. Det handlade väl för fan inte om varför MoDo förlorar - det handlade om FBKs spelstil!

Kommentera

knaskamilla: Ingen av oss som håller på FBK tycker att vi spelar fult däremot tufft. Sedan finns det incidenter i matcherna som kan betecknas fult spel men det finns faktiskt en regelbok som skall korrigera dessa incidenter.
Att Svartvaden och Foppa blev skadade beklagar jag faktiskt och kan aldrig tro att någon FBK:are medvetet försöker skada sina motspelare. Det huvudsakliga skälet till det är att de behöver inte det. FBK är ett betydligt bättre lag även om Foppa är med.
Kommentera

Svanru:

Haha. Så klart att ni inte tycker det.

Kommentera

Modos besvikelse ligger i de att så fort dom fick Pappa Forsberg i båset sonen på plan och Sedinarna Weinhandl Aucoin Hinote Kaberle och man kan fortsätta i all ivinerlighet. Så var SM-Guldet redan i Ö-vik, men så tyvärr så vaknade Modo upp i verkligheten och märkte att vi måste faktiskt spela hockey oxå för att vinna detta SM-Guld. Och då vart de jobbigt.
Spelarna Modo har är så fruktansvärt bra men problemet vart och få dom att spela som ett lag och vem skall göra grovjobbet sedan dom gjorde sig av med Werner?
Ja så plötsligt då så kom sanningen i fatt dom de blir inget SM-Guld i år heller och då går man till atak verbalt i stället för då kanske man vinner.
Kommentera

« · 519463 · »