MoDo-PATTE:
Felaktigt? Det Svanru beskriver är det exakta förloppet. Det spelar å andra sidan ingen roll då man ser följande:
Regelboken
Straff [Avd Straff]
525 - Tackling med klubban
En spelare som med crosschecking skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme, ådömas:
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
MoDo-PATTE:
Han beskriver situationen perfekt. Det är DU som tolkar det som att han påstår att det inte är något fel. Lägger man dock till regeln som jag klistrade in så ser man att det inte spelar någon roll om det är med vilje eller ej.
mok:
Regelboken
Straff [Avd Straff]
525 - Tackling med klubban
En spelare som med crosschecking skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme, ådömas:
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
Looben:
Det finns ju lag som man inte riktigt bryr sig om att "kasta skit på" också. Frölunda är ett bra exempel.
Jag gillade FBK någorlunda en gång i tiden, då det alltid brukade bli roliga matcher mot det laget. Nu har dock den roliga hockeyn bytts ut mot våldshockey. Otroligt tråkigt att se.
Swordster:
Jag vet inte, det är kanske så? Men som FBK:are kan man inte direkt klaga på att andra klagar på ens favoritlag i nuläget, menar jag.
Svanru:
Var påstod jag att vi hade förlorat p.g.a. det? Jag har inte ens SETT två av de senaste fyra matcherna. Däremot har jag sett FBK spelar jävligt fult, och vi vet att vi har flera spelare skadade efter att ha mött det laget. Det handlade väl för fan inte om varför MoDo förlorar - det handlade om FBKs spelstil!
1. Foppa tacklar Nordis från sidan ett par tiondelar efter att pucken har skickats upp i anfallszon.
2. Nordis höjer klubban när Foppa kommer från sidan eller snett bakifrån
3. Klubban träffar Foppa någonstans i halshöjd i samband med tacklingen från Foppa.
4. Foppa faller bakåt/åt sidan
Detta var inget överfall med berått mod utan en olycklig händelse i en hockeymatch. Jag beklagar att Foppa blev skadad.
Foppa är och kommer alltid att förbli en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna och när han blir skadad blir alla upprörda men tyvärr är detta en del i hockeyn.