1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Färjestad-MoDo

« · 520307 · » Till forumet

Sv: Färjestad-MoDo
Poffa: Det torde vara ungefär lika lätt att räkna upp alla hugg & slag i gårdagens match (utan en noggrann matchvideogranskning av en neutral person) som att räkna upp hur många steg man tog med respektive fot. Fast det var ju ett trevligt försök att flytta fokus till något annat 
Kommentera

knaskamilla:

Nu handlade det ju bara om hugg och slag. Men det var ju ett bra försök från hans sida för att jämna ut statistiken lite.

Kommentera

Dawidovski:

Jaså, du erkänner att ni spelar fulare än MoDo? Otroligt. Vilken glädjens dag detta är.

Kommentera

Modoante: Nämn alla hugg å slag som inträffade under matchen igår:
Du kommer nog komma fram till ca 51% för FBK och 49% för modo.
Kommentera

Dawidovski:

MEN DUH! Kan du berätta vad som hände i situationen när er Steen gjorde illa axeln? Var ska jag kolla Timanders hugg, förresten?

"det är bara dom som möter FBK och dom som inte gillar oss som gnäller på fult spel! media gnäller inte alls i samma omfattning som er, ni är bara så fruktansvärt partiska att ni inte ser sanningen!"

Det börjar bli tröttsamt att se dig dumförklara dig själv. Kan du inte sluta med det?

Kommentera

Dawidovski:

Partiska till skillnad från dig som naturligtvis ser det här med öppna ögon? Klappa till pallet och se att ni är lika partiska.

Kommentera

knaskamilla: Ta och kolla på timanders hugg då!
Hade modo vunnit sina matcher hemma, så tror jag absolut att det inte hade varit lika mycket gnäll här på er! Ni gnäller ju på fult spel från FBKs sida, och domaren tar inte ut för det fula spelet! det hela bottnar ju i modos spel, dom kan inte svara på det tuffa spelet så bra, utan förlorar på det, och därför gnäller ni på domaren och anmäler till höger å vänster, och klagar på FBKs tuffa spel, återigen, det är bara dom som möter FBK och dom som inte gillar oss som gnäller på fult spel! media gnäller inte alls i samma omfattning som er, ni är bara så fruktansvärt partiska att ni inte ser sanningen!
Kommentera

mattias - 74: Du borde ju beklaga att nordda inte skrev på för leksand ju, då hade ni nog inte vart nåt jojjolag nu iaf! ni hade haft en av ES bästa boxplay spelare, somm dessutom är jäkligt bra offensivt också! bättre än alla som leksand har nu iaf!
Kommentera

Dawidovski: Nu får du ju ta och ge dig Disskutionen handlar inte om hur modo spelar det är ingen som förnekar att modo spelar uselt men modo har råkat ut för fyra hjärnskakningar under denna kvartsfinalserie det är svårt att vifta bort som tillfälligheter.Har alltid sett Färjestad som ett spelande lag som det blir roliga matcher emot och har respekterat dom för det men nu är all det respektet borta så som färjestad spelade igår hör inte hemma på en hockeyrink.har inget emot fysisk hockey men det ska vara ärliga tag inte hugga och slå som färjestad sysslar med
Kommentera

knaskamilla:

Jag kan svara på sin fråga ang Nordström! När han spelade i Munkfors så var han och prestberg likadana på isen som nu dvs. Småfula och gnälliga, jag är glad att Leksand inte skrev kontrakt med Nordström för jag hade antagligen inte gillat honom nåt mer för det ;)

Nu är han där han är och ingen kan göra nåt åt hans fula spelstil, bara han själv!!
Kommentera

Dawidovski:

Nu ska jag göra något jag inte brukar göra i diskussioner: vilken fjant du är. Du förtjänar egentligen inget svar på ditt inlägg, men eftersom jag är så snäll ska du få ett ändå. 

Det spelar väl fan ingen roll hur stora problem MoDo har med sitt lag - FBK spelar som de gör ändå! Eller menar du att om MoDo hade fungerat bättre som lag hade FBK spelat snällare? Tillåt mig tvivla.

Angående Timander så har jag absolut ingen aning om vad han gjorde. Tänker du fortsätta tjata om det tills någon MoDoit säger: snälla sluta säg att Timander spelar fult, jag erkänner, han spelar jättefult, men domaren är ju köpt av Skägget, just för att Färjestad inte ska gå till semifinal?

Jag har ingen aning om hur länge Nordström spelat hockey. Ej heller om hur länge Timander gjort det. Kan du upplysa mig? Såvitt jag vet har ingen, varken han eller någon som tittade på matchen, påstått att han var tvungen att använda klubban för att skydda sig i en tackling. Vet jag fel får du gärna länka till motbeviset.

Kommentera

mattias - 74: Vad ska vi då göra åt detta jätteproblem? bojkotta FBKs matcher i framtiden? demonstrera på stan, och försöka få bort det här vidriga slutspelsvåldet? vi kommer ju ingenstans i denna diskussionen!
Alla motståndarfans hatar FBK numera, är det FBK fansens fel? eller lagets?
alla motståndarfans är avundsjuka på FBKs tuffa spel, (alla utom FRÖ)
END OF STORY.
Kommentera

HasseBasse skrev:

"Hockeyn har blivit tuffare och tuffare genom åren. När det blir tuffare så blir ju även marginalerna mindre."

Hmm, om jag egentligen bryter den röda tråden i det här inlägget. Men jag är fullt beredd på att hålla med dig om ovanstående.

Hade nyss en diskussion inne på DIF:s gb där en skribent påstod att så mycket mer tilläts för i tiden. Tycker liksom dig att det är betydligt tuffare nu.

Den stora skillnaden egentligen från 80-talet är att high-sticks försvunnet som en av de vanligaste utvisningsorsakerna. Och det tror jag knappast någon saknar. Och är det speciellt tufft?

Men om man jämför spelarna från 80-talet och nu så är skillnaden milsvid i fysiken. Därav kanske träligare spel och spelförstörande moment därför skillnaderna inte är lika stora som förr och klubborna inte lika högt uppe.

När det gäller det fysiska spelet så handlar det nästan om schack. Man får välja strategi efter motståndare. Den som har bäst fysik, kännedom i schack samt en målvakt i toppform vinner SM. Det var lättare förr.

Kommentera

knaskamilla: Kommer du att fortsätta tjata tills nån FBKare säger: snälla sluta säg att vi spelar fult, jag erkänner, vi spelar jättefult, men domaren är ju köpt av loob, just för att real modo inte ska gå till semifinal. det spelar ingen roll hur mycket du gnäller på FBKs tuffa spel, jag förstår att det måste kännas tungt för er modoiter att vara underlägsna kampmässigt i matcherna! men för det, så behöver man inte försöka ändra på sveriges åsiktsfrihet! FBK fansen tycker FBK lirar tufft, det tycker också media! tror du att media är köpta? tror du att media försöker att dölja det faktum att ni tror att FBK lirar fult? iof så är ju allt möjligt när vi talar om sveriges mest enögda publik (kempispubliken) Du visar ju bara att det är lättare att klaga på motståndaren FBK, liksom skjuta över problemen, än att inse att det är hos MODO problemen ligger! annars ser jag ingen annan utväg: alla FBK-supportrar är hjärntvättade av ärkeskurken loob, och domarna är köpta av loob, samt media är också köpta.

Du har klagat på vårat sk. hemska spel nu efter varje match, fast vi har vunnit 3 raka matcher nu tror jag med: (6-2 4-2 5-4 tror jag?) konstigt att modo inte vann dessa matcher, då våra spelare nästan dödade alla modos?
och domaren gjorde ingenting? vad är det för samhälle vi lever i va?

Det finns många som spelat hockey så länge som nordda! Timander har väl lirat längre än nordda väl? då borde timander ha lärt sig att inte göra sådana vidriga uppercut hugg, som han gjorde på prestberg, måste säga att det nog var det fulaste som inträffade igår! jag menar, timander skulle ju inte skydda sig mot nån tackling precis! det hade räckt med att bara putta bort lilla pelle, så stor som timander är, och så länge som han lirat hockey, så borde han ju vetat hur han skulle uppföra sig på isen.
Kommentera

HasseBasse:

Du kanske ska läsa någon annanstans än bara i FBKs gb på HS då... Ett förslag är MoDos åffisjella forum.

Jag tror att FBK spelar fult i ganska många fler personers ögon än mina. Eller, jag är ganska säker på saken. 

Kommentera

mattias - 74: Såklart att det finns folk som tycker så, förstår inte vad som är så konstigt, det finns folk som tycker allt möjligt. Finns de som gillar Schlager och det finns de som tycker det är de värsta som finns, smaken är som baken.

Men nu har skägget lyckats med att få bort Nordström och Berglund så nu är "ni" nöjda =)

Trevlig helg, jag hoppas verkligen att FBK fortsätter att strida trots att alla är emot dom och att de visar att man med lagkänsla och fysiskt spel kan stoppa även ett så stjärnspäckat lag som guldfavoriterna Modo
Kommentera

eltifoso:

Jag tror inte han menade alla i modo när han skriver jättemånga, det finns folk i varje lag hr på hs som delar våran uppfattning
Kommentera

Modoante: Då bör du nog skriva vilka du menar och inte skriva hela laget om du ändå inte menar hela laget, eller?

Sen så är det nog jättemånga som tycker som du, konstigt vore väl annars, det låter alltid så nuförtiden när man ligger under i en matchserie
Kommentera

Modoante:

De verkar tro att hela laget spelar fult, Kåberg Nordström Chara Souray Berglund är väl de värsta. Sedan är ju Prestberg och Jönsson experter på att gnälla när de inte går som de vill för dom
Kommentera

eltifoso: Jag kan love dig att jag inte är ensam om åsikten att färjestad spelar fult och nej jag menar inte hela laget
Kommentera

mattias - 74: Slå och hugga? så man behöver inte göra mål då? tycker att FBK gjorde ett gäng väldigt snygga mål i förra matchen! höggas lär ju nästan vara kandidat till årets mål.
Kommentera

eltifoso:

Förklåt jag menar sjätte ;)
Kommentera

mattias - 74: Trodde den femte matchen spelades imorn i LLA?

Dessutom så är ju både Berglund o Norda avstängda nu så de får vänta tills förbundet släpper ut dom på isen igen=)
Kommentera

HasseBasse:

Jaha ja. skygglappar var ordet sa bull!

Tror du någon vågat röra Peter om han haft en polis med sig från Colorado?

Då hade inte ens kärringen Nordström vågat andas på honom!!

I Kempis kommer det smälla om nu Modo får till en 5:e match men det tror jag nog de fixar, gäller bara att slå coh hugga sina spelare så vinner man ju tydligen!!
Kommentera

mattias - 74:
Frågan är vem det är som är egenkär...
Det är klart att inte domaren ser allt som händer på plan. Han såg ju inte ens Timanders överfall på Prestberg. Du kanske ska ta av dig skygglapparna och cyklopet och titta lite vad de röd/vita spelarna gör bakom domarens rygg också. De är inte ett dugg bättre.

Givetvis ska inte Nordstöms klubba vara där uppe. För det blev han också straffad. Rejält. Hade det varit t ex Jämtin som träffats av klubban när han försökt sätta in en tackling så hade den inte ens blivit en notis i lokalpressen. Men nu var det superduperfantomen foppa och det blir ett j-vla liv. En smäll som gav en lindrig hjärnskakning i en kvartsfinal får rubriker och reaktioner som om det vore ett mordförsök.

Lägg ner.
Kommentera

Modoante: Menar du alla i FBK, Jönsson, Mathias Johansson, Mats Trygg, med ditt utalande om att FBK spelar fult måste du mena hela laget. Tror du är ensam om den åsikten, men vi lever i ett land som har åsiktsfrihet.

Kanske du menade att vissa spelare i FBK spelar fult i vissa matcher? Det är ett faktum det kan jag hålla med om. Men vissa spelar i alla lag spelar fult vid vissa tillfällen så det är knappast ett sensationellt faktum som du funnit på.
Kommentera

Modoante:

De vill inte tro de om sina sk stjärnor förstår du. Måste vara jobbigt för Nordström som har en 6 siffrigt månadsbelopp att verkligen göra skäl för pengarna!! Igår skulle Nordström och Berglund fått indragen lön för sina överfall
Kommentera

HasseBasse: Fbk spelar fult det är ingen personlig åsikt det är ett faktum
Kommentera

knaskamilla:
Nejdå, man behöver inte välja... Har dock inte hört så mycket kritik på egna laget dock.

Vilka som spelar fulast hockey är väl en smaksak, och tycker du att FBK spelar fult så gör de väl det i dina ögon.
Kommentera

HasseBasse:

Men kan ni enögda Färjestadare sluta vara så egenkära.

Nordström är en av de fulaste spelarna i elitserien, det är bara det att domarna uppfattar inte alla slashingar och tjuvknep som han håller på med på isen!!

Inför morgondagens match hoppas jag att han är fokuserad mer på spelet för han kommer få igen, Va så säker. Och det förtjänar han också!!

Han var väl medveten vad han gjorde när han hade opp sin klubba i Ansiktet på Forsberg!!
Kommentera

HasseBasse:

Nä, jag känner inte att jag behöver reda ut. Däremot försöker ju ni få det till att FBK inte alls spelar ful hockey, vilket de gör.

Såvitt jag vet gnälls det fortfarande på det egna laget, parallellt med diskussionerna kring FBKs fula spel. Måste man välja ett av alternativen, eller?

Kommentera

knaskamilla:
Jaha, så ni har provat det redan... Så när det det inte hjälper att gnälla på egna laget så får man börja gnälla på motståndarna istället.

Varför ska vi reda ut det? Är du så himla beroende av att försöka hitta någon "syndabock"?

Hockeyn har blivit tuffare och tuffare genom åren. När det blir tuffare så blir ju även marginalerna mindre. Igår kunde lika gärna Prestberg blivit av med några tänder eller ett öga av Timander, men nu räckte det som tur var med några stygn... (Timander fick inte ens två min) Henrik Sedins tackling i ryggen i tredje matchen kunde lika gärna den slutat med en hjärnskakning osv... Det finns mängder av situationer i en match som kan sluta olyckligt. Nu har Modo haft oturen och fått ett par spelare skadade men det kunde lika gärna varit tvärt om.
Kommentera

Dawidovski:

Men ge dig! Jag klagade på FBKs hemska spel redan efter matchen mot dem hemma INNAN slutspelet började, och den vann vi med 3-1 (tror jag). Försök läsa vad jag skriver i stället för att själv hitta på vad jag tycker och tänker.

Som sagt - det här handlar inte om varför MoDo är dåliga, det diskuterar jag hellre med mina jämnlikar i någon annan gästbok. Det handlar om att många tycker att FBK börjat spela något otroligt fult på sistone, vilket FBK-fansen vägrar acceptera.

Angående Nordström så tror jag inte att han avsiktligt försökte skada Foppa (som vissa tror), men däremot var han knappast oskyldig till det han gjorde. Hade jag spelat hockey hade jag nog också skyddat mig med klubban, men har man spelat hockey så länge som han har bör man nog ha lärt sig att inte använda klubban i sådana situationer.

Kommentera

knaskamilla: Våldshockey? hahaha, det är inte så svårt att förstå att du skyller förlusterna på FBKs tuffa spel! dessutom verkar du sätta likhetstecken mellan tufft och fult spel, bara för att modo inte har dom spelarna som klarar av ett tufft spel i ett slutspel!
Vi har också fått spelare skadade, som calle igår, Marcel uppe i ö-vik under grundserien, Hålla, tex, inte fasiken gnäller vi för det! det är bara för att ni är frustrerade över att ni inte hänger med i matchserien som ni gnäller!
hade ni vunnit igår, så hade det nog inte alls varit samma ljud i skällan.

Varför tar inte media upp FBKs "mördarhockey" ? konstigt? Många i media som anser att Norddas sk, överfall på foppa, inte alls var med vilje, utan det var bara en ren reflex av nordda att sätta upp klubban, sen att nordda fick matchstraff , var ju lite pinsamt att se! Jag kommer att bli väldigt förvånad om nordda får flera matchers avstängning1 isåfall, går nämnden på kents gnäll. Bara ni modo-supportrar som tycker illa om tufft spel, just för att ni förlorar på det tuffa spelet, och inte kan ta vara på de gyllene pp chanser som ni bevisligen har haft i matchserien! nä, problemen ligger hos MODO HOCKEY, interna problem bla.
Kommentera

Frasse: Ja jo det stämmer ju, ju framgångsrikare desto mer "lovligt byte" i mediadrevet.

Det roligaste är ändå när motståndarfans inte ens kan hitta något "fel" som begås utan drar till med att ett lags tröjfärg inte gillas, då är man verkligen bortgjord *asg*

Har inte sett om de varit så mycket om det ännu, men visst ser man några mindre argumentskunniga som fortfarande drar upp tröjfärger =)
Kommentera

mattias - 74: Är de svårt att lista ut vad Kent kommer att säga?
Nej knappast.
Och Nordström vad han säger har vi väll alla läst i kvällspressen.
Kommentera

knaskamilla:

de skall tydligen sända ett reportage på tv4+ 2130 och vanliga tv4 sporten kl 2215 och Kent och Nordström skall tydligen få säga sitt!!!

Jag skall följa det med spänning, skall bli roligt att se vad nordström har för förklaring.
Kommentera

knaskamilla:

de skall tydligen sända ett reportage på tv4+ 2130 och vanliga tv4 sporten kl 2215 och Kent och Nordström skall tydligen få säga sitt!!!

Jag skall följa det med spänning, skall bli roligt att se vad nordström har för förklaring.
Kommentera

HasseBasse:

"Fattar inte att fler modosupporters kritiserar sitt eget lag och coach"

Jag tycker då att det räcker och blir över med sådan kritik. Man har ju knappt hör annat den här säsongen.

Jaha. MoDo spelar alltså lika fult. Då behöver vi bara försöka reda ut vilka som började med det, med andra ord.  

Kommentera

eltifoso:
Jag som alltid har trott att det är Djurgården som är det lag som media älskar att hacka på ;)
Att just FBK och DIF drabbas av kritik i media har nog egentligen att göra med den svenska avundsjukan, för vem vill inte se sitt lag som mästare ?
Det är ju allmännt känt att de två lag som dominerade hockeyn under 80 och 90-talet faktiskt är "lovliga" byten för media.

Går det emot det egan laget så väljer man allt som oftast att fokusera på de "fel" man tycker att motståndaren gör istället för att rätta till de fel som det egna lagetkan ha begått.

Peter Nordström har ju iofs varit inblandad i incidenter förut och det är väl just det som vissa suppotrar ifrån klubbar i Dalarna har i friskt minne.
Kommentera

mattias - 74:

Och du verkar vara deras självutnämnda sändebud...
Kommentera

HasseBasse:

Det är ju inte bara modosupportrarna som gnäller, det finns massa här på hs som tycker att ni spelar grishockey, det kan jag lova dig så sant som jag heter Mattias!
Kommentera

knaskamilla:
Nja, Gaborik fick ju armen avslagen i januari...

Tycker att Modo spelar minst lika fult och osportsligt. Hur många slashingar, hakningar, high sticks och handskar i ansiktet får inte FBK-spelarna ta emot? Om man åker och provocerar och "trycker på alla knappar" hos motståndarna så får man räkna med att man får en snyting till slut. Att sedan börja gråta, peka på sin blödande snok och springa till mamma media och skvallra är ju bara pinsamt.

Fattar inte att fler modosupporters kritiserar sitt eget lag och coach utan lägger all fokus på motståndarna. Två mål har ju blivit till bara för att de inte kan genomföra sina byten på ett vettigt sätt. Förutom det så drar man på sig en tvåminutare med fyra minuter kvar av matchen och det står 4-4. Otroligt. En gång kan det ju hända men när det händer två gånger på sista fem minuterna i en kvartsfinal, varav ett misstag resulterar i mål, så är det något som är fel.

Dessutom kan man ju fundera över inställningen och engagemanget hos vissa av spelarna. Några glider ju bara runt och verkar mest längta efter semestern...

Det är bara att hoppas att Modo fortsätter fokusera på motståndarna istället för att försöka få sitt eget spel att fungera.
Kommentera

eltifoso:

"Det som är så jobbigt är att Modo som förr spelade en fartfylld teknisk ishockey nu på sistonde börjat slå och spela fult,"

På sistone - är det möjligtvis de senaste tre matcherna? De mot FBK, laget som bytt skepnad totalt under den här säsongen? 

Kommentera

eltifoso:

Gullelagen! Tycker inte det daltas speciellt mycket med Leksand den här säsongen!!

Det gjorde det tidigare, kanske inte så konstigt eftersom Leksand är en liten ort med 7000 invånare och som dessutom haft ett lah i högsta serien i 50 år och har supportrar över hela landet. inte så konstigt!!
Kommentera

Haha det är så roligt att läsa dessa inlägg från Modo suportar.
Det är nästan som att var aupe i Kempehallen och höre denna enögda publik som bara kan se vissa saker och blundar för andra.
Modo supotrar måste nästan med all säkerhet vara den mest enögda supotergrupp som finns
Kommentera

eltifoso: Jo, när man har de enda riktiga cykloperna i hockey-sverige som motståndare vilka också har en leksands-mupp i släptåg som är bitter för att han håller på ett jojo-lag som lever i det förgångna så blir det inte mycket bättre än så här.
Kommentera

mattias - 74: Den som gnäller mest av alla tror jag faktiskt är du mattias om man kollar inläggen här =)
Kommentera

mattias - 74: Ja du har ju verkligen inte legat på latsidan för att svarta ner vårt vackra lila gula lag
Kommentera

mattias - 74: För de första så har alltid FBK varit det lag som media hackat på men det har vi vant oss vid. Gullelagen är Modo och Leksand. Minns bara hur det lät innan säsongen om att skicka upp bucklan redan nu till Övik.

Det lag som gnäller mest i ES är ju allmänt känt ,utom för en minoritet som häckar på vissa motsåndarforum , att det är Brynäs, Leksand och Modo. Man märker ju en sån sak efter varje match denna kvartsfinal.

Det som är så jobbigt är att Modo som förr spelade en fartfylld teknisk ishockey nu på sistonde börjat slå och spela fult, två spelare har redan skadat sig under matcher mot Modo denna säsong för FBK (säker fler i de andra lagen) Gaborik fick handleden avslagen och Calle Steen fick utgå igår, hur många hör ni gnäller om det? Det hör till med skador och olyckshändelser i hockeyn, för båda lagen.

Tycker Kent ska sluta föra över skulden på förlusten från sitt eget coachande på allt och alla. Alla ser ju nämligen att han är ensamt ansvarig för alla tokiga byten som ger FBK mål på mål och powerplay för sex man på plan.
Kommentera

« · 520307 · »