knaskamilla:
Nu handlade det ju bara om hugg och slag. Men det var ju ett bra försök från hans sida för att jämna ut statistiken lite.
Dawidovski:
Jaså, du erkänner att ni spelar fulare än MoDo? Otroligt. Vilken glädjens dag detta är.
Dawidovski:
MEN DUH! Kan du berätta vad som hände i situationen när er Steen gjorde illa axeln? Var ska jag kolla Timanders hugg, förresten?
"det är bara dom som möter FBK och dom som inte gillar oss som gnäller på fult spel! media gnäller inte alls i samma omfattning som er, ni är bara så fruktansvärt partiska att ni inte ser sanningen!"
Det börjar bli tröttsamt att se dig dumförklara dig själv. Kan du inte sluta med det?
Dawidovski:
Partiska till skillnad från dig som naturligtvis ser det här med öppna ögon? Klappa till pallet och se att ni är lika partiska.
Dawidovski:
Nu ska jag göra något jag inte brukar göra i diskussioner: vilken fjant du är. Du förtjänar egentligen inget svar på ditt inlägg, men eftersom jag är så snäll ska du få ett ändå.
Det spelar väl fan ingen roll hur stora problem MoDo har med sitt lag - FBK spelar som de gör ändå! Eller menar du att om MoDo hade fungerat bättre som lag hade FBK spelat snällare? Tillåt mig tvivla.
Angående Timander så har jag absolut ingen aning om vad han gjorde. Tänker du fortsätta tjata om det tills någon MoDoit säger: snälla sluta säg att Timander spelar fult, jag erkänner, han spelar jättefult, men domaren är ju köpt av Skägget, just för att Färjestad inte ska gå till semifinal?
Jag har ingen aning om hur länge Nordström spelat hockey. Ej heller om hur länge Timander gjort det. Kan du upplysa mig? Såvitt jag vet har ingen, varken han eller någon som tittade på matchen, påstått att han var tvungen att använda klubban för att skydda sig i en tackling. Vet jag fel får du gärna länka till motbeviset.
HasseBasse skrev:
"Hockeyn har blivit tuffare och tuffare genom åren. När det blir tuffare så blir ju även marginalerna mindre."
Hmm, om jag egentligen bryter den röda tråden i det här inlägget. Men jag är fullt beredd på att hålla med dig om ovanstående.
Hade nyss en diskussion inne på DIF:s gb där en skribent påstod att så mycket mer tilläts för i tiden. Tycker liksom dig att det är betydligt tuffare nu.
Den stora skillnaden egentligen från 80-talet är att high-sticks försvunnet som en av de vanligaste utvisningsorsakerna. Och det tror jag knappast någon saknar. Och är det speciellt tufft?
Men om man jämför spelarna från 80-talet och nu så är skillnaden milsvid i fysiken. Därav kanske träligare spel och spelförstörande moment därför skillnaderna inte är lika stora som förr och klubborna inte lika högt uppe.
När det gäller det fysiska spelet så handlar det nästan om schack. Man får välja strategi efter motståndare. Den som har bäst fysik, kännedom i schack samt en målvakt i toppform vinner SM. Det var lättare förr.
HasseBasse:
Du kanske ska läsa någon annanstans än bara i FBKs gb på HS då... Ett förslag är MoDos åffisjella forum.
Jag tror att FBK spelar fult i ganska många fler personers ögon än mina. Eller, jag är ganska säker på saken.
HasseBasse:
Nä, jag känner inte att jag behöver reda ut. Däremot försöker ju ni få det till att FBK inte alls spelar ful hockey, vilket de gör.
Såvitt jag vet gnälls det fortfarande på det egna laget, parallellt med diskussionerna kring FBKs fula spel. Måste man välja ett av alternativen, eller?
Dawidovski:
Men ge dig! Jag klagade på FBKs hemska spel redan efter matchen mot dem hemma INNAN slutspelet började, och den vann vi med 3-1 (tror jag). Försök läsa vad jag skriver i stället för att själv hitta på vad jag tycker och tänker.
Som sagt - det här handlar inte om varför MoDo är dåliga, det diskuterar jag hellre med mina jämnlikar i någon annan gästbok. Det handlar om att många tycker att FBK börjat spela något otroligt fult på sistone, vilket FBK-fansen vägrar acceptera.
Angående Nordström så tror jag inte att han avsiktligt försökte skada Foppa (som vissa tror), men däremot var han knappast oskyldig till det han gjorde. Hade jag spelat hockey hade jag nog också skyddat mig med klubban, men har man spelat hockey så länge som han har bör man nog ha lärt sig att inte använda klubban i sådana situationer.
HasseBasse:
"Fattar inte att fler modosupporters kritiserar sitt eget lag och coach"
Jag tycker då att det räcker och blir över med sådan kritik. Man har ju knappt hör annat den här säsongen.
Jaha. MoDo spelar alltså lika fult. Då behöver vi bara försöka reda ut vilka som började med det, med andra ord.
eltifoso:
"Det som är så jobbigt är att Modo som förr spelade en fartfylld teknisk ishockey nu på sistonde börjat slå och spela fult,"
På sistone - är det möjligtvis de senaste tre matcherna? De mot FBK, laget som bytt skepnad totalt under den här säsongen?