Dawidovski:
Jag bryter mitt löfte igen. Nu har du två uppgifter inför morgondagen. Den ena är att kopiera det folk skrivit i MoDos gb om att FBK skulle bli lätta att slå ut ur kvarten och klistra in det i ett inlägg här. Det andra är att leta reda på länkarna till artiklarna om att Berglunds tackling inte var ful. Lycka till.
Dawidovski:
Jag bryter mot mitt eget löfte. Lästips till dig:
Gå in i MoDoboken på HS, klicka på "visa ämnen", sidan tre och en tråd som heter "MODO vs. FBK 050127". Eftersom jag är övertygad om att du kommer att missa det annars, så citerar jag nu mig själv i den tråden:
"Efter Timråmatchen sa jag "det här var ingen kul match, gud vad jag hoppas att vi får möta FBK i kvarten". Hade liksom för mig att det brukade bli bra spel i matcherna mot FBK. Tydligen har de bestämt sig för att sluta med det, dock. Nu har jag ändrat mig och ser hellre TIK i kvarten ändå. Tråkigt, Färjestad! Eller var det månne domarens fel?"
Dawidovski:
Fjant stavas inte tönt. Jag känner dig verkligen inte, jag utgår ifrån vad du visar upp på HS när jag gör en bedömning av din person. Annat kan jag inte göra.
Att mina inlägg nått en så låg nivå beror på stor frustration över din förmåga att inte förstå och inte klara av att förklara. Men som sagt, over and out.
Dawidovski:
For your information - detta spel uppträdde FBK med i Kempis redan innan slutspelet började.
Nu ids jag inte försöka få dig att diskutera samma saker som mig längre. Leta gärna reda på artiklarna tills imorgon.
Over and out.
Dawidovski:
Så där ja. Då sköt du dig själv i foten så det ekar om det än. Att hänvisa till det egna lagets hemsida för att använda det som bevis i den här frågan. Nu snackar vi opartisk källa...
Dawidovski:
FBK:s hemsida? Är du seriös? I sådana fall är du nästan ännu dummare än vad jag trott.
Behåll du din pluspoäng - jag vill se länkar. Det är du som läst det, inte jag, alltså är det bättre att du letar reda på länkarna.
Dawidovski:
Så det ÄR alltså en konspiration? Vi har fått dessa två sportjournalister att skriva detta för att kunna stödja oss mot det. Jag vill inte skryta, men den här planen är nog den bästa vi någonsin gjort.
Dawidovski:
Jag tycker nästan att det känns som att du lyckas träffa dig själv med lite pajer då och då.
Trångsyn = inskränkt och fördomsfullt sätt att uppfatta och analysera (företeelser i) tillvaron.
För övrigt förstår jag inte vad du menar med ditt senaste inlägg, men du kan gärna förklara. Inte för att jag lär förstå mer då, men ett försök vore nog på sin plats.
Dawidovski:
Nejmen. Finns det folk som skriver att det inte var något fel på Berglunds tackling? Då kan du väl länka till det? Så kan jag tänka mig att ha överseende med att du inte kan länka till någon "FBK spelar snällast"-artikel.
Dawidovski:
Men det var ju ett faktum att media inte tyckte FBK spelade fult. Hur förklara du då dessa uttalanden? Är de i maskopi med oss MODOiter och är partiska så de ljuger om sanningen? Är detta en ny Area 51? Är det till och med så att hela hockeysverige är ute efter FBK? Mysterierna tätnar...
Dawidovski:
Jaha, ursäkta. Jag trodde det gnälldes på att FBK spelar fult. Då har jag missat något. Eller missuppfattat dig. Jag tyckte precis att du skulle ta upp en massa exempel på att MoDo också spelar fult.
eltifoso:
Du missade orden "vårdslöst med klubban", "Emellanåt kan han vara oberäknelig" "den annars så sympatiske" och "reflexmässigt 'fult'". Saker som tyder på att han tycker det var just... fult.
Dawidovski:
Jag citerar Anrell:
"Christian Berglunds tackling med armbåge snett bakifrån på Per Svartvadet var betydligt värre. Den gav inte ens utvisning. Det borde den gjort. Den borde granskas av disciplinnämnden. Svartvadet fick en hjärnskakning. Det gör ont att spela hockey."
Dessutom klistrar jag in Boorks artikel från Expressen:
"Peter Forsberg skadad igen. Nu med en hjärnskakning. Peter Nordström chrosscheckar Foppa då denne ska tackla honom. Nordström spelar av och till vårdslöst med klubban. Emellanåt kan han vara oberäknelig. Den annars så sympatiske Karlstadsspelaren tycker jag är ”rädd” i vissa situationer och reagerar därför ibland reflexmässigt ”fult” som han exempelvis gör i denna situation.
En spelare som skulle förtjäna en riktig omgång stryk är Christian Berglund. Han spelar ofta vårdlöst och farligt. Han kommer ofta sent in i situationer med klubban högt och tacklar ofta i ryggen. Dessutom är han en ”filmare” av hög klass. Och är det något jag ogillar så är det just den egenskapen."
Dawidovski:
Men hallå. Du har ju verkligen lysande exempel. Timanders grej, som alla MoDoiter erkänner var utvisning (förutom jag då, som inte sett den) och...något som du inte ens vet själv har hänt? Du är en otroligt duktig debattör, ska du veta.
Angående media så har jag ingen aning om vad du menar. Länka gärna.
Dawidovski:
Så trots att du är partisk så ser du sanningen, men vi gör det inte för vi är ju partiska. Lysande tänkt...
Gnygänget kommer garanterat få ett hjärtligt välkomnande idag i LLA.
Hoppas dock att ingen härmar gnysupportrarna genom att slänga skit in i gnybåset. Hörde föresten att gnyarna kommer ha ett eget kamerateam med sig för att kunna gny till gnyförbundet.