1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Färjestad-MoDo

« · 520571 · » Till forumet

Sv: Färjestad-MoDo
mok: Den var verkligen tjusig men han var lite av en pajas också.

Gnygänget kommer garanterat få ett hjärtligt välkomnande idag i LLA.
Hoppas dock att ingen härmar gnysupportrarna genom att slänga skit in i gnybåset. Hörde föresten att gnyarna kommer ha ett eget kamerateam med sig för att kunna gny till gnyförbundet.
Kommentera

danoj: Ja den filmningen Wallinheimo gjorde kommer jag nog aldrig glömma. Han borde fan fått en 10a för osportligtuppträdande för den egentligen :)
Kommentera

Dawidovski:

Det bara ytterligare ett bevis på "Färjestadsandans" existens. Men jag förstår att du väljer att blunda för att Färjestad satt fult spel och filmningar i system för att återvinna SM-guldet.
Kommentera

danoj: Vad har det med årets upplaga att göra? knappast relevant, och godtas icke som bevis i utredningen;)
Kommentera

Dawidovski:

Icke att förglömma, så är det ju en gammal FBK:are som stod för den mest minnesvärda filmningen som inträffade under finalspelet 02/03.

Japp, jag pratar om Sinue "hollywood" Wallinheimo.
Kommentera

NuMo: Modo lirar ju fult ibland dom också, fast mer sällan än FBK!
Så här är det: Sedinarna må ha dålig balans, det har ju tom. eran bästa skribent erkännt på FBKs officiella forum! men sedinarna ramlar nästan jämt vid alla tekningar, dessutom så filmar dom ofta i närkampssituationer!
Jag säger inte att henrik filmade när Chara slog han över käften!
Det var en till i modo som var duktig filmare, kommer inte ihåg vem nu?
Färjestad har också några som filmar ibland, Berglund, Kåberg är väl de mest kända.
Kommentera

Dawidovski: Ja, men man blandar ihop fult och tufft angående andra lags prestationer, lika mycket som andra. dessutom så verkar man tycka att modoiter filmar, bara för att man gör det själv hela tiden och mera ändå. Patetiskt gäng.
Kommentera

NuMo: Vilka som är ni eller dom, vet bara dom som är ni eller dom!
De flesta FBKare vet att FBK lirar tufft, och inte fult. det är inget problem.
Kommentera

Dawidovski: Det är många andra som sätter likhetstecken mellan tufft och fult också.Färjestadare t.ex. Är det ett problem?

Jag ville ha Timrå i kvart. är det ett problem med tanke på vilka som är "ni" eller inte?
Kommentera

Dawidovski:

Jag bryter mitt löfte igen. Nu har du två uppgifter inför morgondagen. Den ena är att kopiera det folk skrivit i MoDos gb om att FBK skulle bli lätta att slå ut ur kvarten och klistra in det i ett inlägg här. Det andra är att leta reda på länkarna till artiklarna om att Berglunds tackling inte var ful. Lycka till.

Kommentera

knaskamilla: Jo, men det är ju inte bara du som skriver i modos GB, jag sa inte att DU hade sagt: att ni ville ha FBK!!! det finns andra som skrivit att FBK är lätta att få på fall, du är oskyldig kamilla.
Så skönt att visa tvivlarna, som trodde att vi skulle åka ut i kvarten mot Real modo... psssst som sagt SKÖNT!!! det är fortfarande bra spel i matcherna mot FBK, bara det att modo blir missgynnade av FBKs tuffa spel.
Återigen, det är många modo fans som sätter likhetstecken mellan tufft och fult spel, där har vi problemet.
Kommentera

Huge: Inte alls obegripligt, när skägget grinar så lyssnar nämnden. Ett faktum jag trodde alla kände till.
Kommentera

Dawidovski:

Jag bryter mot mitt eget löfte. Lästips till dig:
Gå in i MoDoboken på HS, klicka på "visa ämnen", sidan tre och en tråd som heter "MODO vs. FBK 050127". Eftersom jag är övertygad om att du kommer att missa det annars, så citerar jag nu mig själv i den tråden:

"Efter Timråmatchen sa jag "det här var ingen kul match, gud vad jag hoppas att vi får möta FBK i kvarten". Hade liksom för mig att det brukade bli bra spel i matcherna mot FBK. Tydligen har de bestämt sig för att sluta med det, dock. Nu har jag ändrat mig och ser hellre TIK i kvarten ändå. Tråkigt, Färjestad! Eller var det månne domarens fel?"

Kommentera

Paddan: Ni ville ju ha FBK istället för timrå, man kunde höra både här och där att ni var nöjda med lotten, har också läst på eran GB att FBK skulle vara lätta att få på fall. men som tur är, har det visat sig tvärtom:)
Kommentera

Dawidovski: Jag undrar om du själv verkligen tror på det du skriver. Vilka har sagt att FBK skulle vara ett lätt lag att möta? Vi har alltid haft problem mot FBK, speciellt i LLA och visste att det skulle bli svåra matcher och att det skulle krävas en verklig kraftansträngning för att vinna. Men att spela tufft och ärligt är en sak, att spela ovårdat och odisciplinerat är en annan sak. Något som tyvärr verkar ha blivit en följd av er import av utländska NHL-proffs. Därmed inte sagt att inte MoDo också spelar vårdslöst stundtals.
Kommentera

Dawidovski: Regler och spelet skall vara precis som vanligt. Annars är det inte långt kvar till lag plockar in några halvutslagna knarkare till matcherna vars enda uppgift är att på olika sätt sätta det andra lagets bästa spelare ur spel. Sådana kan man offra för visntens och "tuffhetens" skull.

hur skulle det se ut i en fotbollsfinal om spelarna plötsligt fick sparka till varandra i ansiktet, bara för att det är slutspel?

Vi har regler, de skall följas, som det är nu verkar det som att lag måste räkna med att riskera att bryta nackar för att vinna en match, det är inte hockey för mig. En spelare som ständigt blir nedlagen med en hockeyklubba när priset endast är två minuter på bänken, men insatsen för den andre är avslutad karriär och eventuell framtida invaliditet. Nä, det är puckat att det tangerar detta scenario.

jag lovar dig att nästa steg är att fans tar egna beslut. Plötsligt är inget förbjudet. kidnappning av spelarens ungar. vafan det är ju slutspel. Tonya harding liknande anfall på spelare i andra lag. Hells Skitels som krossar knäskålar på motståndarspelare och annat skit. listan kan göras ännu längre. Va fan, det är ju slutspel och då gäller inte regler längre.

Är man på väg att få en juste tackling på sig och man blir så rädd så att reaktionen är att skydda sig med en hcoekyklubba, precis som att det vore normalt. Dåskall man fan inte ha en hockeyklubba.
Kommentera

Dawidovski: Tror du på det du skriver själv?
Kommentera

NuMo: Det ska vara tufft i ett slutspel, bara för att erat real modo stöter på motstånd mot på förhand lätta Färjestad, så är det väl inte med livet som insats? FBK har lyckats störa modo, vilket ni inte räknat med! Färjestad har varit bättre än modo i matchserien, förutom första matchen, då FBK vek ner sig i kempis. Det ska inte heller vara gratis att nå framgång i slutspelet, FBK kommer med all säkerhet att tappa viktiga kuggar i slutspelet också pga, skador! Att gnälla på FBKs tuffa spel, är ju som att gnälla på ett bilrace, där det är tillåtet att ha trimmat, men vissa inte har trimmat, för att dom inte har råd! (bara ett exempel)
Kommentera

knaskamilla: Vad är det jag inte klarar av att förklara? att du tog upp det med fel ord (fjant) bevisar bara att du är med i den stora skaran felsökare i modos supporterled.
Kommentera

Dawidovski: Jaja, två Färjestadsspelare är avstängda till vidare i alla fall. Det verkar inte helt gratis att nå framgång inom hockey med livet som insats i stället för normal hockey.
Kommentera

knaskamilla: Frågan är vad DU tänker göra åt saken? nä just det, finns inget vi kan göra, om inte ni modosupportrar vill demonstrera på torget i Karlstad imorgon? eller kanske en protestlista mot FBK?
eller försöka få alla FBK-supportrar att bojkotta matcherna i LLA i framtiden? det vore väl nåt det.
Kommentera

Dawidovski:

Fjant stavas inte tönt. Jag känner dig verkligen inte, jag utgår ifrån vad du visar upp på HS när jag gör en bedömning av din person. Annat kan jag inte göra.

Att mina inlägg nått en så låg nivå beror på stor frustration över din förmåga att inte förstå och inte klara av att förklara. Men som sagt, over and out.

Kommentera

Dawidovski:

Nä, det är alldeles uppenbart att du inte kan.

Kommentera

Dawidovski: Jag kan förstå KnasKamilla, med tanke på vad jag har läst i dina inlägg den här säsongen. Du behöver inte bli ledsen för att du får mothugg på dina inlägg
Kommentera

Poffa: Å`nej, vad ska jag nu ta mig till, jag kan ju inte erkänna att ni har vunnit...
Kommentera

knaskamilla: Kom inte och snacka om dum här! du känner inte mig för fan!!! har jag nånsin sagt att du är dum? låg nivå nu på dina inlägg, först tönt, och sedan är man dum! vad kommer härnäst?
Kommentera

Dawidovski:

For your information - detta spel uppträdde FBK med i Kempis redan innan slutspelet började.

Nu ids jag inte försöka få dig att diskutera samma saker som mig längre. Leta gärna reda på artiklarna tills imorgon.

Over and out.

Kommentera

knaskamilla: Jag menar att modo-supportrarna skriver hellre om FBKs spel än om sitt eget spel, diskuterar bara negativa saker här! fast det finns väl inte så mycket att tillägga om modos spel, som ju är mycket bättre än FBKs, bara det att FBK Fular in sina mål, också har dom domaren med sig hela tiden, tänk att, jag har inte vetat att man ska ta det lugnt i ett slutspel, inte så hårda tacklingar å så! nä jag är så jävla glad att FBK fått in lite tuffhet i laget, då kansk vi kan sätta tuffingar som ronnie sundin mfl på plats i en ev. final, jag blir glad om vi vinner 1 enda match mot FRÖ i en ev final, för det är ju mycket bättre än ingen match alls! Jag vet att suveräna FRÖ kommer att ta SM-guld i år, med det laget, så kan man inte misslyckas, ska bara bli kul att se hur diverse motståndarsupportrar kommer reagera när FBK ev. åker ut mot FRÖ? jag gissar ju på att dom blir skitglada, fast det är inte så mycket att bry sig om, bara jantelagen som lyser igenom.
Kommentera

Dawidovski:

Så där ja. Då sköt du dig själv i foten så det ekar om det än. Att hänvisa till det egna lagets hemsida för att använda det som bevis i den här frågan. Nu snackar vi opartisk källa...

Kommentera

Dawidovski:

FBK:s hemsida? Är du seriös? I sådana fall är du nästan ännu dummare än vad jag trott.

Behåll du din pluspoäng - jag vill se länkar. Det är du som läst det, inte jag, alltså är det bättre att du letar reda på länkarna.  

Kommentera

knaskamilla: kolla in FBKs hemsida bla. Dom sa det bla. på radiosporten när det hände igår. orkar inte kolla igenom alla tidningar nu, så du kan få en liten pluspoäng av mig om du vill kamilla? eftersom du nog blev glad över att jag inte orkade länka nu.
Kommentera

Dawidovski:

Så det ÄR alltså en konspiration? Vi har fått dessa två sportjournalister att skriva detta för att kunna stödja oss mot det. Jag vill inte skryta, men den här planen är nog den bästa vi någonsin gjort.

Kommentera

Dawidovski:

Jag tycker nästan att det känns som att du lyckas träffa dig själv med lite pajer då och då.

Trångsyn = inskränkt och fördomsfullt sätt att uppfatta och analysera (företeelser i) tillvaron.

För övrigt förstår jag inte vad du menar med ditt senaste inlägg, men du kan gärna förklara. Inte för att jag lär förstå mer då, men ett försök vore nog på sin plats.

Kommentera

Poffa: Nja, snarare så att modos supportrar är ute efter FBK i all frustration.
Kommentera

knaskamilla: Jag är inte så trångsynt, så att jag inte kan ta upp modos fula spel också, det är ju självklart att man tar upp modos fula spel också, eller ska alla bara blunda när nån FBKare blir nedhuggen framför mål? det här är ju pajkastning, och då kommer pajerna från 2 olika håll.
Kommentera

Dawidovski:

Nejmen. Finns det folk som skriver att det inte var något fel på Berglunds tackling? Då kan du väl länka till det? Så kan jag tänka mig att ha överseende med att du inte kan länka till någon "FBK spelar snällast"-artikel.

Kommentera

Dawidovski:

Men det var ju ett faktum att media inte tyckte FBK spelade fult. Hur förklara du då dessa uttalanden? Är de i maskopi med oss MODOiter och är partiska så de ljuger om sanningen? Är detta en ny Area 51? Är det till och med så att hela hockeysverige är ute efter FBK? Mysterierna tätnar...

Kommentera

Poffa: Anrell= killen med stort modo hjärta! finns andra som skriver att det inte alls var nåt fel på berglunds tackling! och norddas avstängning är ju bara löjlig.
Kommentera

Dawidovski:

Jaha, ursäkta. Jag trodde det gnälldes på att FBK spelar fult. Då har jag missat något. Eller missuppfattat dig. Jag tyckte precis att du skulle ta upp en massa exempel på att MoDo också spelar fult.

Kommentera

knaskamilla: Jag tog upp calles grej, eftersom det gnälldes om att det var så många borta i modo, ville därför visa att vi också är i korta till nästa match! har inte sagt att det var nån ful grej, eller har jag det? jag sa att timanders grej var ful, inte calles, för den har jag inte sett, precis som jag skrivit i ett tidigare inlägg!
Blir lite svårt att länka till alla artiklar som handlar om FBK! har ingen artikel som säger: Färjestad lirar fulast i ES, har heller ingen som säger: FBK lirar snällast i ES, Jag menade såklart att media inte har inlett nån häxjakt på FBK, som modo-supportrarna och de som inte gillar FBK gjort.
Kommentera

eltifoso:

Du missade orden "vårdslöst med klubban", "Emellanåt kan han vara oberäknelig" "den annars så sympatiske" och "reflexmässigt 'fult'". Saker som tyder på att han tycker det var just... fult.

Kommentera

Paddan: Jag ville bara visa på att modo-spelarna också slår med klubborna ungefär lika mycket.
Kommentera

Poffa: Precis, Boork skriver ju att Norda handlar reflexmässigt, således inte medvetet som endel vill få det till bl.a Skägget
Kommentera

Poffa: Men så kan de väl inte säga journalisterna. Timanders grej då? Den var ju 1000 ggr värre. Hallå!!!

z z ZZZZZZZZZZ zz zzz
Kommentera

Dawidovski:

Jag citerar Anrell:

"Christian Berglunds tackling med armbåge snett bakifrån på Per Svartvadet var betydligt värre. Den gav inte ens utvisning. Det borde den gjort. Den borde granskas av disciplinnämnden. Svartvadet fick en hjärnskakning. Det gör ont att spela hockey."

Dessutom klistrar jag in Boorks artikel från Expressen:

"Peter Forsberg skadad igen. Nu med en hjärnskakning. Peter Nordström chrosscheckar Foppa då denne ska tackla honom. Nordström spelar av och till vårdslöst med klubban. Emellanåt kan han vara oberäknelig. Den annars så sympatiske Karlstadsspelaren tycker jag är ”rädd” i vissa situationer och reagerar därför ibland reflexmässigt ”fult” som han exempelvis gör i denna situation.

En spelare som skulle förtjäna en riktig omgång stryk är Christian Berglund. Han spelar ofta vårdlöst och farligt. Han kommer ofta sent in i situationer med klubban högt och tacklar ofta i ryggen. Dessutom är han en ”filmare” av hög klass. Och är det något jag ogillar så är det just den egenskapen." 

Kommentera

Dawidovski:

Men hallå. Du har ju verkligen lysande exempel. Timanders grej, som alla MoDoiter erkänner var utvisning (förutom jag då, som inte sett den) och...något som du inte ens vet själv har hänt? Du är en otroligt duktig debattör, ska du veta.

Angående media så har jag ingen aning om vad du menar. Länka gärna.

Kommentera

Åsikt från en i sammanhanget helt opartisk person:
Nordströms klubba i ansiktshöjd är sådant som förekommer ett otal gånger per match. Nu tog det olyckligt och var åtminstone oavsiktligt, som jag ser det.
Berglunds tackling var helt korrekt.
Tyvärr tappar Svartvadet balansen precis innan han tacklas.
Dessutom har han oturen att bli vänd med ansiktet in mot sargen när smällen kommer.
Obegripligt med avstängningar på både Nordström och Berglund.
Kommentera

knaskamilla: Kolla på nån inspelning av matchen, eller så kanske det finns på svt.se fast jag tvivlar starkt!
Nej, jag vet inte vad som hände med calle, tror knappast han gjorde illa sig själv iaf. inte säkert att det var nåt osjysst! det viktiga för er del, är ju att calle är borta från spel, så även norrda, felaktigt dessutom! berglund förtjänar nog sin avstängning.

Om du inte vill kommentera faktumet att media inte tycker att FBK lirar fult? så får du naturligtvis avböja.
Kommentera

Dawidovski:

Så trots att du är partisk så ser du sanningen, men vi gör det inte för vi är ju partiska. Lysande tänkt...

Kommentera

Poffa: klart att jag också är partisk, har aldrig påstått motsatsen heller.
Kommentera

« · 520571 · »