1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18708 inlägg · 1109 ämnen

FBK-BIF

« · 172683 Till forumet


Sv: FBK-BIF
Sebbe: Men VF förlorade mot Leksand... trycks ihop lite i tabellen... dock vann Timrå.... väl?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
svanru: Beror nog mest på att han som kommenterade inte gillar FBK... det hördes från början... allt var liksom dåligt.... men förresten... skall jag säga som inte ens såg matchen... får titta på spegeln ikväll...
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Tabellen:

1.Frölunda 28 20 0 8 96-60 58
2.Timrå 28 19 0 9 89-68 56
3.HV 71 28 15 0 13 83-74 51
4.Färjestad 28 16 0 12 95-81 50
5.Leksand 28 15 0 13 90-76 41
6.Djurgården 28 13 0 15 64-71 39
7.Södertälje 28 13 0 15 63-68 38
8.Modo 28 14 0 14 68-84 38
9.Luleå 28 12 0 16 70-71 37
10.Mif 28 13 0 15 83-82 36
11.Linköping 28 10 0 18 65-98 31
12.Brynäs 28 8 0 20 60-93 29
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FredrikM: Linköping ser farligt nära ut sistaplatsen.... Mif har det tungt till att nå slutspel... Leksand dominerar.... Modo och Luleå slåss.... intressant värre....
Just det ja... G'natt var det....
Kommentera

Sv: FBK-BIF
svanru: Var nog ett sömnpiller oxå, 10 utvisningsmin efter 3 per + sd.

Räknar man med sd vann vi skotten med 27-22.

Vi fick inte riktigt igång farten o de e ju de vi måste få om vi ska prestera bra hockey.

Sista matchen innan juluppehållet är borta mot MODO på tors, (som förlora mot DIF idag, 5-3 till dem).
Skulle va j-vligt skönt med en seger där, tycker det behövs så här till jul ;)
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Lunkster: Som vanligt är radio o tv fokuserade på DIF. Alla andra lag är ju parias.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
svanru: Bästa med dagen som gott var juh Frölundas förlust... Vi kommer nog vara ifatt och förbi om en si sådär 5 -6 omgångar...

Eller ja det allra bästa är att Färjestad vinner.. men attans att vi inte fick med oss 3 poäng i bagaet!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FredrikM: 1á eller 2á spela roll, man har inte vunnit nått för att man vinner serien, och hur vet du att ni är förbi om 5-6 omgångar, bara dina vanliga menlösa spekulationer, sen att ni fick bonuspoängen idag och inte vi, ja det kan jag inte säga nått om.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FredrikM: ja, nästa omg blir matchen VF - HV71 väldigt spännande.
Vet inte riktigt vem man vill ska vinna där. Vill ju inte att VF rycker men samtidigt tycker ja vi ska förbi HV o lämna dem bakom oss.

Måste även tilläga att ja e fruktansvärt imponerad av Timrå, kanske inte just dagens match men hela säsongen hittills. Att de va bra i början trodde ja bara skulle va tillfälligt o iaf ja bara vänta på deras fall. Än så länge har det inte kommit o ja tror inte de kommer heller. Dock tror ja inte det räcker långt i slutspelet.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
svanru: Härligt med en seger!
Wally var mycket bra idag, bäst t.o.m. Men det var ganska många gånger som dom inte åkte tillräckligt med skridskor i försvaret, speciellt i BIF-anfallet då kvitteringen kom..

Nej får vi ordning på positionerna i försvaret och kryddar med en stor dos j-vlaranamma så vinner vi sånna här matcher ganska komfortabelt
Kommentera

Sv: FBK-BIF
danoj: Man blir mycket större i media och man anses vara en rättvis segrare till SM-guldet om man vinner serien, tycker iallafall jag och media hm.
Meningslösa spekulationer hm, jag tycker hans spekulationer är bra! Ni hade väldigt tur idag mot Leksand det var ju inte rättvist att ni fick en poäng precis. Hade inte Leksand slarvat bort allt så hade ni nog inte fått nån poäng!
FBK var urusla idag!
danoj sluta leka surgubbe nu.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
danoj: Jo då vinner man serie vinner man mycket... pengar sponsorer..ära inte minst!..Men som sagt det är slutspelet som gäller!! Jag tror vi är förbi Frölunda eftersom Färjestad har börjat vinna igen... medan VF förlorar allt mer och mer.. inga dumma spekulationer tycker jag.. ganska logiskt om man tänker efter!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Fredrik: Det är synd att VF:arna är så kitsliga. Det är klart att det är viktigt att gå förbi VF i grundspelet även om jag bara får se max 2 matcher i en ev final mot VF
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FredrikM: vinner man pengar och sponsorer då, ok var mer än jag visste.
Vi har ännu inte loosat 2 matcher i rad än, talar om en väldigt hög lägstanivå, vi loosade inte idag heller, leksand fick bonuspoängen.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Enligt den opartiska radion så var VF idag mycket sämre, de kan väl inte ha fel
Kommentera

Sv: FBK-BIF
svanru: det jag hörde på sportradion förde vf spelet, sen att leksand var mer effektiva är en annan sak.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
nja
Kommentera

Sv: FBK-BIF
danoj: jad då pengar i massor dels får man belköning flr att kommit först, publiken ökar mm.... Sen så vill juh alla sponsra det vinnade största bästa laget!.. Du verkar inte veta mycket du!... Frölunda är nog inte nere på sin lägsta nivå nu... Dom kommer nog tappa mer och mer.. dom imponerar inte direkt!
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FredrikM: Imponerar inte? Vi leder j userein.... Vi har en svacka nu, det har ni oxå haft. Men efter jul uppehållet kommer VF vara på topp igen, var så säker.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FredrikM: Så du tycker fbk imponerar mer då, 2-2 hemma mot brynäs?
Kommentera

Sv: FBK-BIF
FredrikM:Frölunda kommer igen efter jul.Och Färjestad är ju inte heller direkt på topp.
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Oj... det börjar hetta till... känns nästan som om det redan var slutspel...
Hur som helst så går allt i vågor... och de fyra lagen i toppen avlöser varandra med att rida på vågtoppen... just nu har VF dalat lite och Timrå verkar ta över pinnen.... HV piggnade till vilket även FBK gjort... det är i alla fall mellan dessa det står...
Jag är inte så överraskad av Timrås framgångar... däremot mer över DIFs motgångar och Leksands framgångar....

Det blir bara roligare ju längre serien pågår....

Och man får säga vad man vill om Jönsson... men han har vaknat nu och slutspelet kommer... då är han på topp... var så säker...
Kommentera

Sv: FBK-BIF
Lunkster: ja Jönsson var inte alls bra inledningsvis på säsongen men han har jobbat upp sig o blivit bättre o bättre. O efter det att han lämna över kaptenrollen till Clabbe har han fått ordning på sitt spel ordentligt. Så jag e övertygad om att han kommer producera mkt efter uppehållet, riktigt mkt!
Kommentera

« · 172683