Då var det dags för nästa dubbelmöte, denna gång står DIF för motståndet och vi börjar på hemmaplan. Efter debaklet i Mora känns det som att denna match är en måstematch, vinner vi inte denna match blir iaf jag väldigt orolig inför framtiden. Noteringar inför matchen:
* Varken Hento eller Heino gjorde storstilad insats senast, Hento fortsätter dock vakta kassen.
* Bäcker var inte med senast och är ett frågetecken även nu (inflammation i en fot).
* Djurgården har tagit poäng i fem av de sex senaste matcherna.
* Färjestad har vunnit en av de fem senaste matcherna.
* Falks medverkande i matchen är ett frågetecken.
* Alexander Ribbenstrand är tillbaka efter skada.
* 9-1 (trän.match), 7-1, totalt alltså 16-2 är resultaten lagen emellan denna säsong.
Mot Mora var i princip allt under all kritik, det var första matchen där målvakterna inte var godkända. Mot Djurgården lär spel i numerärt överläge avgöra, att det blir många utvisningar är ingen högoddsare. En seger känns oerhört nödvändig, Luleå och andra lag flåsar i nacken och vi tappar poäng på topptrion. Mitt tips:
Ditt tips är helt korrekt när den andra perioden är färdigspelad. PP har varit avgörande, DIF har dragit på sig många utvisningar medan Alanko är den ende FBK-syndaren.
1-0 gjorde Högga 59 sekunder in i andra perioden, 2-0-målet lossades från Tottos klubba och 3-0 målet kom i pp från Mattes klubba.
Skotten är 23-17.
Hoppas detta håller i sig. Jag ser hellre att vi vinner med 3-0 än 5-1, håll nollan!
Oerhört skönt att seger inkasserades idag, ännu skönare att Hento fick hålla nollan direkt efter den dåliga insatsen i Mora. Höglund och Totto får guldstjärnor idag, kul!
* Varken Hento eller Heino gjorde storstilad insats senast, Hento fortsätter dock vakta kassen.
* Bäcker var inte med senast och är ett frågetecken även nu (inflammation i en fot).
* Djurgården har tagit poäng i fem av de sex senaste matcherna.
* Färjestad har vunnit en av de fem senaste matcherna.
* Falks medverkande i matchen är ett frågetecken.
* Alexander Ribbenstrand är tillbaka efter skada.
* 9-1 (trän.match), 7-1, totalt alltså 16-2 är resultaten lagen emellan denna säsong.
Mot Mora var i princip allt under all kritik, det var första matchen där målvakterna inte var godkända. Mot Djurgården lär spel i numerärt överläge avgöra, att det blir många utvisningar är ingen högoddsare. En seger känns oerhört nödvändig, Luleå och andra lag flåsar i nacken och vi tappar poäng på topptrion. Mitt tips:
4-2