1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

FBK J18

« · 676641 Till forumet

Sv: FBK J18
knaskamilla:

Jaaaa, för bövelen, det är Ö-viks blivande guldkust. Kanonfina hus och lägen... :D
Kommentera

Bengt: Mål av både Emil Bejmo och Johan Erkgärds när Sverige idag vann mot Tjeckerna med 4-1.
Kommentera

eltifoso:

Härligt! Grabbarna visar att de kan. :)
Kommentera

eltifoso:

Kollar lite stats vilket visar att Erkgärds gjort två mål på två matcher och Bejmo har 1+1.
Kommentera

Bengt: Dessutom blev Martin Johansson utsedd till bäste svensk i gårdagens match, har för mig att han dessutom gjorde mål. Nu pratar jag om det äldre juniorlandslaget iofs, inte samma som Beijmo Erkgärds och de övriga FBK'arna är med i.
Kommentera

eltifoso: Dags för match i serien igen efter landslagsuppehllet.

En grymt svår bortamatch mot en av favoriterna till guldet ivår, nämligen HV71. Matchen startar 1300 och kommer bli intressant att se hur länge FBK orkar stå emot deras offensiv.
Kommentera

eltifoso:

Tyvärr blev det två förluster, men sett till skotten och målen så var det två jämna matcher.
Kommentera

Bengt: Stark seger igår mot Brynäs och därmed klart för kvartsfinal även denna säsong, ska snart åka ner till LLA och kolla sista matchen hemma mot duktiga Stocksund. Vore gott med seger och därmed iallafall ha chansen på en andraplats och hemmafavör i slutspelet.

Återkommer om tid finns med ett intryck från arenan.
Kommentera

eltifoso: Hemma efter två perioder där FBK enkelt körde över Stocksund, stod 6-0 när jag lämnade och när Frölunda vann sin match är i praktiken andra platsen säkrad, för jag tror inte FBK tappar in 6 mål i sista.

Levein har jag skrivit om tidigare, han har varit i Skåre under hösten men är tillbaka nu, han är helt enkelt en klass bättre i det mesta han företar sig, skoj också att se 90:an Sätterman ta för sig ordentligt.
Kommentera

eltifoso:

Härligt att höra att pojkarna sköter sig!
Kommentera

eltifoso:

8-0 blev det till slut.

En slutlig andraplats fyra pinnar efter HV71.

Poängkung blev Peter Wennerström med följande stats, GP: 14 G: 10 A: 10 TP: 20.

Han hamnade på samma poäng som vinnaren av den totala poängligan, men blev tvåa pga färre gjorda mål.
Kommentera

Bengt:

"Nu är det klart med kvartsfinalspelet i J18 SM. För vår del innebär dagens resultat att det blir Södertälje vi möter borta nu på onsdag. Returen spelas hemma på lördag. En eventuell tredje match spelas också den hemma, iså fall på söndag.
Hela kvarsfinalspelet ser ut som nedan. Det lag som börjar borta har fördel av att en eventuell tredje och avgörande match spelas hemma.
Frölunda HC- Djurgårdens IF
IF Malmö Redhawks-Modo Hockey
Leksands IF-HV 71
Södertälje SK -Färjestads BK
Samtliga dessa matcher spelas onsdag den 15 mars med retur lördag 18 mars och ev. avgörande match söndag den 19 mars (öh)"

källa: www.farjestadsbk.se
Kommentera

eltifoso: Bara några timmar kvar nu, skulle vara skoj om FBK till skillnad mot Frölunda vann sin första match i detta J18slutspel.
Kommentera

eltifoso: FBK's laguppställning, några minuter kvar nu.

18. STERNER, Robin

4th Line

28. HÖGMAN, Johan
13. FALK, Marcus
15. BJÖRKLUND, Henrik

10. TÅNG, Henrik
7. STRÖMVALL, Linus

3rd Line

19. SÄTTERMAN, Emil
22. LEVEIN, Niclas
12. THORELL, Gustaf

11. JONSSON, Per
4. MOTIN, Johan

2nd Line

27. ERKGÄRDS, Johan
20. BEJMO, Emil
24. WENNERSTRÖM, Peter

16. KARLSSON, Markus
3. LIND, Fredrik
1st Line

Goalkeepers
1. ELM, Daniel

25. HERMANSSON, Alexander
Kommentera

eltifoso: 1-1 efter 2 spelade perioder. Kanske kanske orkar FBK stå emot i tjugo minuter till, vore mumma med seger inför de två hemmamatcherna.
Kommentera

eltifoso:

1-1 efter full tid...skotten 45-32 i FBK-favör...
Kommentera

Sibbe: Huvva, spännande att de verkligen lyckas rubba även SSK på bortais. Bara att hoppas att turen är på vår sida denna match då, oavsett så är det ett bra styrkebesked inför de kommande matcherna.

Kom igen nu Levein, häng en i första bytet
Kommentera

eltifoso:

Vinst!!!

Henrik Björklund gör målet 11.37 in i sudden...
Kommentera

eltifoso: 71.37 1 - 2 EQ FBK 15. BJÖRKLUND, Henrik
(7. STRÖMVALL, Linus)

Riktigt riktigt starkt gjort, SSK är erkänt duktiga. Ska bli skoj att se lördagsmatchen kl15, pallra er dit nu ni som bor i karlstad.
Kommentera

eltifoso:

Jag som bor i Gbg och till på köpet jobbar på lördag kräver att du ger en fullödig rapport. :)
Kommentera

3-3 och förlängning. Spännande!
Kommentera

Förlust sju minuter in i förlängningen. Den avgörande matchen spelas i morgon kl 11:40 i LLA.
Kommentera

1-0 till FBK.
Kommentera

Nu är det 2-0. Hoppas det håller ända i mål. :)
Kommentera

5-2 till FBK och nu blir det semi.
Kommentera

Bengt: Hur ska du ha det? 3-1 eller 5-2?
Kommentera

Paddan:

Med 5-2 så menade jag slutresultatet i FBKs J18-semi mot SSK.
Kommentera

J18-kvart menar jag givetvis.
Kommentera

Bengt: Hehe, förlåt, tydligen jag som inte riktigt vaknat än.
Kommentera

« · 676641