Bengt: Dessutom blev Martin Johansson utsedd till bäste svensk i gårdagens match, har för mig att han dessutom gjorde mål. Nu pratar jag om det äldre juniorlandslaget iofs, inte samma som Beijmo Erkgärds och de övriga FBK'arna är med i.
eltifoso: Dags för match i serien igen efter landslagsuppehllet.
En grymt svår bortamatch mot en av favoriterna till guldet ivår, nämligen HV71. Matchen startar 1300 och kommer bli intressant att se hur länge FBK orkar stå emot deras offensiv.
Bengt: Stark seger igår mot Brynäs och därmed klart för kvartsfinal även denna säsong, ska snart åka ner till LLA och kolla sista matchen hemma mot duktiga Stocksund. Vore gott med seger och därmed iallafall ha chansen på en andraplats och hemmafavör i slutspelet.
Återkommer om tid finns med ett intryck från arenan.
eltifoso: Hemma efter två perioder där FBK enkelt körde över Stocksund, stod 6-0 när jag lämnade och när Frölunda vann sin match är i praktiken andra platsen säkrad, för jag tror inte FBK tappar in 6 mål i sista.
Levein har jag skrivit om tidigare, han har varit i Skåre under hösten men är tillbaka nu, han är helt enkelt en klass bättre i det mesta han företar sig, skoj också att se 90:an Sätterman ta för sig ordentligt.
"Nu är det klart med kvartsfinalspelet i J18 SM. För vår del innebär dagens resultat att det blir Södertälje vi möter borta nu på onsdag. Returen spelas hemma på lördag. En eventuell tredje match spelas också den hemma, iså fall på söndag. Hela kvarsfinalspelet ser ut som nedan. Det lag som börjar borta har fördel av att en eventuell tredje och avgörande match spelas hemma. Frölunda HC- Djurgårdens IF IF Malmö Redhawks-Modo Hockey Leksands IF-HV 71 Södertälje SK -Färjestads BK Samtliga dessa matcher spelas onsdag den 15 mars med retur lördag 18 mars och ev. avgörande match söndag den 19 mars (öh)"
Sibbe: Huvva, spännande att de verkligen lyckas rubba även SSK på bortais. Bara att hoppas att turen är på vår sida denna match då, oavsett så är det ett bra styrkebesked inför de kommande matcherna.
Jaaaa, för bövelen, det är Ö-viks blivande guldkust. Kanonfina hus och lägen... :D