1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7

« · 526873 Till forumet

Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Svanru: Håller med dig:-) nu struntar vi i alla (utgångna) supportrar, och koncentrerar oss på det troliga finalspelet istället:-)
Vi är Bääääääääääääääääääääst.
Kommentera

Dawidovski: Det är ju bra att DU tycker det. Men det finns ett litet hot som finns lite söderut. I denna stad som ligger lite mera söderut, finns en sak som jag inte tror du vet om, nämligen Ödmjukhet.
Kommentera

rullis: Vi måste ju få vara glada över en seger, eller? snacka inte om ödmjukhet med mig, finns få som är så ödmjuka som mig!
Jag har sagt hela tiden att FRÖ kommer att vinna SM-guld, och det står jag fast vid, jag kommer bara bli så fruktansvärt nöjd med att Färjestad troligen tar sig till sin 5e raka SM-final, inte ens överlägsna FRÖ kan ta det ifrån oss. Som sagt, jag räknar med att det blir väldigt tuffa och jämna matcher mot FRÖ i finalen, (om FBK tar sig dit) troligen samma stuk på matcherna som mot DIF nu i semin, jag blir nöjd om vi tar 1 seger mot FRÖ i en ev, final, då har ju FBK gjort det bättre än sist vi var i final mot FRÖ.
Kommentera

Dawidovski: Uj vad du var försiktig. Visst är VF storfavoriter och det passar oss utmärkt men guld skall hem.
Kommentera

Svanru: Tycker inte man kan snacka om storfavorit längre nu när FBK fått upp farten, tror detta blir en lång finalserie med intressanta matcher. För nu förutsätter jag helt enkelt det blir final för oss båda. För 3-0 underläga har bara vänmts 2 gånger i hockey historien och att SSK eller DIF skulle klara det ser jag som uteslutet. Väl mött i finalerna!
Kommentera

Svanru: Oja glömda... Guldet skall hem .. till Götet igen!
Kommentera

mattias - 74: Det är märkligt, att när man börjar prata om att Leksand också minsann kan spela fult med höga klubbor och köra in motspelare i sargen med huvudet före, då orkar du inte ta diskussionen. Men här går det bra att hela tiden ta upp ämnet...
Kommentera

mok: Du menar nu när FBK fått upp fulspelet?
Kommentera

HasseBasse:

Vi diskuterar väl Färjestad i den här gb:n och inte Leksand! Jag tycker inte Leksand spelar speciellt fult mot Malmö som elitfoso anser, alla lag spelar mer eller mindre lite över gränsen ibland men Färjestad har väl spelat över gränsen i de flesta matcher i slutspelet! det tror jag vi kan vara överens om!

Nordström försavarade sig med att klubban åkte bara opp jag råkade ha opp den! tittar man noga så ser man att han trycker till med klubban och jag tycker 2 matcher är alldeles för lite för den typen av förseelse! En klubba i ansiktet är ju oförsvarbart men Nordström är ju känd för att vara en hyvens kille ;)
Kommentera

« · 526873