1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

FBK Stjärnorna missnöjda med tränarna!!

« · 612726 · » Till forumet

Sv: FBK Stjärnorna missnöjda med tränarna!!
Alisandali:

Här är längre version av artikeln (se länk).

Hot och hot går ju att diskutera, fyndig rubrik iaf...
Kommentera

Sibbe:

Deal, vi möts på vägen;)
Kommentera

Danne_l och Mattias: Spekulationerna som Aftonbladet och Expressen är rena gissningar och detta är ett vanligt fenomen hos senasationsjournalistikstidningsjournalister, som vill röra om i grötan för att ha någonting att skriva om. Vad jag vet har ingen av spelarna eller tränarna har varit ute och beklagat sig.

Danne L appropå fans så all heder åt VF´s , som nästan alltid är ett trevligt umgänge innan och efter matcherna oavsett resultat. Sedan ditt påstående om att vi inte går på matcherna i GBG är detta kvalificerad BS problemet vi har är att vi inte är lika organiserade som t ex TIK´s eller era fans och de lyckligt lottade som får tag i biljetter hamnar utspridda i hela hallen. Undantaget är Wolfpack som brukar röja i ena kurvan.

Mattias skönt att du fick luft nu igen.

PS för den som inte orkar räkna är det 44 bokstäver i ett av HS historiens längsta publicerade ord.
Kommentera

Svanru: Visst sitter det spridda FBK supportrar i Scandinavium när det är match men tror Danne mer menade att det sällan är något drag på "bortasektionen" i Scandinavium när FBK kommer på besök. Sällan WP iaf i större skara kommer på besök vilket är trist.
Kommentera

mattias - 74: Du tycker ju inte någon spelare är bra i FBK så i dina ögon har väl laget överpresterat? För min del så är en fjärdeplats väntat, det syntes redan under försäsongsmatcherna att det blir ett mellanår, även om vissa trodde jag överdrev. Men sånt syns. Wow vilken kris *skratt* HV var 10:a förra året, någon som gråter för det nu, alla lag dippar, frölunda åkte väl i semi för två år sen, linköping har inte ens varit i semi någon gång än. Om ett lag för första gången sen 2000 inte går till final är det inte kris, det är fullt normalt.
Kommentera

eltifoso: Varför är en 4e plats väntad tycker du och hur kan man redan efter försäsogen se att det blir ett mellanår? Tycker försäsongen oftast inte säger direkt mycket.

Kris att inte gå till final.... nej absolut inte det är väl ändå att ta i. Men med dom högt ställda förväntningarna många har åp FBK så tar nog dom görna ordet kris i munnen när ni ännu inte plockat så många poäng mot topp-trion. Men sen är det ju ett tag kvar innan det gäller med...
Kommentera

mok: Exakta placeringen är svår att se, men man ser om det är harmoni och hur spelet ser ut, att FBK tagit lite poäng mot topplagen är på intet sätt nytt, har sett ut så i stort sedan säsongen 2002/2003. Kom fyra redan förra året, och hade väl inte en bättre trupp iår. Hade inte link och tik åkt redan i kvarten hade inte FBK överlevt semin ivåras, den finalen var en ren bonus.

Konstigt det där med vad andra har för förväntningar, jag tycker det enda man läser om FBK är att de är dåliga, gnälliga, överskattade, veka, ruffiga, hakande med mera med mera, så lagets prestation hitills kan ju inte vara en överaskning för alla motståndarsupportrar.
Kommentera

eltifoso: Man läser mycket en del är sant annat inte :) Men att FBK ligger såpass mycket "efter" topptrion är iaf lite förvånande för mej för trodde dom skulle haka på mer.
Kommentera

Sibbe: "En klack som lyfter fram sitt lag trots stort underläge målmässigt är väldigt ovanligt, men WP visar klart att man stöder laget i både med- och motgång."

Håller med! Såg matchen i sön mot HV, och jag blev grymt impad av Wolfpack!!! dom hejjade på som galningar trots att det inte fanns en tillstymelse till bra spel, och HV hade ju dessutom en läskigt bra kontroll på matchen.

Niklaz ska ha mycket beröm också för sin enorma pondus när han leder klacken.
Kommentera

FBK har tagit över MOODOs överskattningsstämpel sedan förra säsongen. Dom måste Jobba hårdare som ett lag!!
Kommentera

Bonuz: Jag kan hålla med dig till viss del.. nu hade ju modo väldigt mycket bättre spelare förra året än vad FBK har nu! men som sagt, till viss del.
Kommentera

eltifoso:

Du kan inte avgöra vilken placering ditt lag skall få efter försäsongen. Då skulle Leksand vunnit Sm guld i så fall... Jag gillar visst vissa spelare i FBK! Har aldrig sagt att jag inte gillar nån spelare...
Kommentera

Dawidovski:

Du glömmer att alla andra lag också hade väldigt mycket bättre spelare än vad de har nu.

Kommentera

Dawidovski: Du är ju rätt partisk i detta ärende om man säger så :) Men det e la inte konstigt att WP håller igång även om dom ligger under nu för det går ju ändå inte helt tokigt för laget. Dom skulle mer få bekänna färg om dom var i samma knipa som Leksand... då skulle det inte vara lika fullsatt o muntert på läktarna.
Kommentera

mok:

Nej men dom vill inte erkänna det.. Men när kommer Färjestad och ligga sist efter 18 matcher... Så skall jag bjuda alla Hs are på en öl :-)
Kommentera

mattias - 74: *skratt* Jojo
Kommentera

eltifoso:

Ironi min vän men jag skall då ta en sj i alla fall :-)
Kommentera

Poffa: Nix, jag har inte glömt det Poffa! men nu handlade det väl om FBK har tagit över modos stämpel från förra året? När man nu kan se vissa likheter.. Modo hade en jättebra trupp som gick på tomgång... Årets FBK har inte en lika bra trupp som modo hade då, men vi har en av ES bästa trupper, och JA, FBK har underpresterat rejält hittills.
Kommentera

mok: Nä, precis samma visa skulle det vara i Götet om FRÖ låg där Leksand ligger nu.
Kommentera

Dawidovski:

Färjestad har en av seriens bästa trupper. Och dom ligger topp fyra, inga konstigheter som jag ser det.

Alla lag hade tappat publik i ett sådant läge. Men kom ihåg att på den tiden Frölunda låg där nere och harvade så hade dom likförbannat ett publiksnitt på runt 10,000.
Kommentera

Danne_l: Det har du väldigt rätt i! det kommer jag ihåg också, FRÖ har fan alltid haft fullt i alla år i Scandinavium.
Kommentera

Dawidovski:

Uppenbarligen HAR du ju glömt det, annars skulle du väl inte försöka slingra dig undan den jämförelsen med att säga att MODO hade en bättre trupp förra året än vad FBK har nu?

Kommentera

Vad spelar matrialet i truppen för roll om inte man kan spela som ett lag? Modo hade toppspelare som alla väntade på att de skulle prestera och lagspelet blev lidande.
Kommentera

Dawidovski: Jag skrev redan i ett tidigare inlägg att alla klackar tappar när det går dåligt för laget frågan e bara hur mycket.... och jag anser att WP och publiken i karlstad tappar mycket.
Kommentera

Danne_l: Nja det var änna att ta i . Jag minns en match mellan VF och Vita hästen det var garanterat inte 10 000 på läktarna den matchen. Matchen var så dålig att stora delar av publiken krävde pengarna tillbaka.
Varför var jag där då jo företaget jag jobbade på då hade en sk loge i och jag fick en fribiljett
Kommentera

Svanru: Tror du gillar Frölunda därför var du där..., haha ne men visst går siffrorna upp och ner för alla lag men Frölunda har om man ser ändå haft en god tillströmning genom åren sen att vissa matcher är undantag är ju ingen hemlighet.
Kommentera

Svanru:

"Ett publiksnitt runt 10 000", garderade mig ganska friskt där;)
Var ju givetvis säsonger med mindre bra noteringar också, men det var väl främst när dom var nere i Div 1.
Kommentera

Danne_l:

Stadens population måste naturligtvis också tas i beaktning. Därmed har exempelvis Leksand väldigt bra publiksiffror, samtidigt som DIF:s är värdelösa!
Kommentera

Sibbe:

Det finns vissa som sviker även Leksand när det går dåligt... Men Jag tror att Även om Leksand skulle få spela Ks vilket inte är klart på långa vägar så vet jag att Ejendals är fullsatt varje match :-)
Kommentera

Sibbe: Visst måste populationen tas med i beräkningarna så även vilka andra sporter i staden som attraherar folk.
Kommentera

Danne_l:

Säsong Publiksnitt
99/00 8455
00/01 8161
01/02 8421
02/03 9966
03/04 10942
04/05 11676

Man kan väl konstatera att det blev en viss ökning av publiktillströmningen i samband med första guldet på över 30 år. Framgång föder som på alla ställen ökat intresse.
Kommentera

Bengt:

Fast dom siffrorna är ju från elitserien allihop. Men ändå:)
Kommentera

Danne_l:

Jo, men det är lite svårare att få fram tidigare än så. :)
Kommentera

Sibbe:
Samtidigt gäller att ha i åtanke att Djurgården inte på något sätt är enda elitlaget i staden.
Dessutom så är intresset för hockey minimalt i huvudstaden och jämför vi med t.e.x fotbollen så hade Djurgården ett snitt på 14 075 personer.
Kommentera

Frasse: Precis det man måste se på oxå vad som finns för andra lag och sporter i staden på relativt hög nivå. Vet ju själv många i GBG som satsar fullt på fotbollen tills den är slut och sedan går på hockey.
Kommentera

Poffa: Look, jag konstaterade bara att så var fallet! tror du inte förstår principen i det här fallet! ok, jag försöker igen; Ett lag fullt av stjärnor (modo förra året) ett lag fullt av bra spelare (FBK denna säsong) Modo underpresterade rejält förra säsongen pga liknande orsaker som har fått FBK att underprestera en hel del denna säsong.
Kommentera

Dawidovski:

Det är ju du som inte förstår principen. FBK, som är betydligt sämre än fjolårets MODO, underpresterar mot ett motstånd som är betydligt sämre än fjolårets Elitserie. Med andra ord så är det exakt samma sak, inte till viss del som du försöker försköna det hela till.
Kommentera

Poffa: Hur kan något bli exakt samma sak som är olika?
Kommentera

eltifoso:

Enkelt. Slå 10/20 och 35/70. Två olika saker är i slutändan exakt samma sak.

Kommentera

Poffa: Ja resultatet är det samma, men inte förutsättningarna.
Kommentera

eltifoso:

Nä, det är ju det jag försöker säga också. Men Davve försöker ju säga att både förutsättningarna OCH resultaten är olika.

Kommentera

Poffa:

Det går rykten om att Per Bäcker kommer byta klubb då han knappt får nån speltid, vad vet ni om det?
Kommentera

Poffa: Ja jag såg det, nu har jag inte läst hela tråden. Men om FBK åker ut i kvarten i vår (Om de nu skulle ta sig till slutspel) så är det ju inte alls samma "skräll" som när Modo gjorde det. Guldet var ju bara att hämta hem när man läste i tidningarna hela våren, sommaren och hösten.

Känns ändå som en ointressant diskussion, det är bara ett lag som inte är missnöjda när säsongen är slut. Det laget som vinner, alla andra är mer eller mindre missnöjda, thats it.

Seabiscuit>> Ja Bäcker vill nog bort, hoppas det finns någon klubb som kan ta hans kontrakt så inte FBK behöver betala honom något mer i år.
Kommentera

eltifoso:

Mora lär ju vara intresserade... skulle MIK få honom har de en bra spelare..
Kommentera

mattias - 74: Vilken skulle det vara?
Kommentera

Poffa: Ok du har rätt.
Kommentera

eltifoso:

Bäcker!!
Kommentera

mattias - 74: Bäcker är ingen bra spelare!!! alldeles för långsam på rören... tja, han är fan inte bra på nånting.
Kommentera

Dawidovski:

ok... kanske han lyckas i mora vem vet.
Kommentera

« · 612726 · »