Dawidovski: MM inte klagar man på Motin heller är grymt impad av han. Tribuncovs kan man ju inte kräva mer av än vad han preserade i dag eftersom de som sagt var premiären. Nä blir nog bra de här ska vi se :)
Sedan gjorde vi vårt 5000:e mål i ES vilket också är värt att notera. Hur många lag har ens gjort hälften :-) Någon initierad Brynäsare eller MoDoit kan säkert svara. Jag undrar fortfarande det där med Pölsa?
Gidde: Har för mig att Kickan i Luleåboken förklarade det en gång i tiden med att tecknen för ordet "pölsa", när man teckentolkar för döva (Braillesystemet), är identiska eller iaf starkt påminner om tecknen för ordet "Brynäs".
Svanru: I min maratontabell har Färjestad nu 4989 gjorda mål på 1310 matcher. Men du räknar väl med ett dussin straffvinster och kommer upp i 5001. Övriga noteringar behöver inte nämnas. Man ska undvika att försöka uppdatera en maratontabell under löpande säsong.
Gidde: Tillbaka från lunchen. Det inmundigades, just det; pölsa, potatis och rödbetor. De som inte har vett att uppskatta pölsa bör lära sig veta hut! ;-)
mok: Visst är det så, men han sa innan matchen att han inte sovit så mycket de senaste dagarna, ändå gjorde Tribuncovs en helt ok debut!
Jag tror att han bara kommer bli bättre o bättre längre fram, var ju nästan tur att vi hade han igår, för annars hade väl Rhodin o niskala fått mer tid i boxplay, och då hade garanterat timrå gjort minst ett mål till...
Nog för att jag tycker vi slapnade av lite men sådant händer vi klarade av de i alla fall skönt de :)