1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18997 inlägg · 1109 ämnen

FBK-TIK

« · 818002 Till forumet

FBK-TIK
Ja då hade vi besegrat timrå då.
Nog för att jag tycker vi slapnade av lite men sådant händer vi klarade av de i alla fall skönt de :)
Kommentera

Sv: FBK-TIK
Sinuhe: Japp, och Tribuncovs såg ju rätt stabil ut för att vara en premiär!

Roliga intervjuer med Motin på C+sport, Calle uppmanade Motin att tro mer på sin offensiva förmåga, o att våga transportera puck mera offensivt!

Matte lirade i tröja nr. 75 eftersom Färjestad har 75 års jubileum.
Kommentera

Dawidovski: MM inte klagar man på Motin heller är grymt impad av han. Tribuncovs kan man ju inte kräva mer av än vad han preserade i dag eftersom de som sagt var premiären. Nä blir nog bra de här ska vi se :)
Kommentera

Dawidovski: Nya spelare brukar ha en förmåga att vara bra på premiärmatchen det är framöver nu han får bevisa lite mer.
Kommentera

mok: Premiärmatch?
Kommentera

Portello: Skulle tro att mok syfftar på Atvars Tribuncovs första match för FBK .
Kommentera

Alisandali: Absolut tur nån e på hugget :)
Kommentera

Sedan gjorde vi vårt 5000:e mål i ES vilket också är värt att notera. Hur många lag har ens gjort hälften :-) Någon initierad Brynäsare eller MoDoit kan säkert svara. Jag undrar fortfarande det där med Pölsa?
Kommentera

Svanru:

Japp, MoDo är cirka 700 mål efter.
Brynäs ungefär 500..

Däremot så har
IF Björklöven
Timrå IK
Västerås IK
Skellefteå AIK
Linköpings HC
Mora IK
Rögle BK
Örebro IK
Hammarby IF
Väsby IK

all gjort färre än 2000 mål.

Något mer du ville veta?

;-)
Kommentera

Gidde:

Jovisstja, Pölsa!

Där har jag tyvärr inget svar, men jag har för mig att jag läst det någonstans men inte lagt det på minnet...
Kommentera

Gidde: Har för mig att Kickan i Luleåboken förklarade det en gång i tiden med att tecknen för ordet "pölsa", när man teckentolkar för döva (Braillesystemet), är identiska eller iaf starkt påminner om tecknen för ordet "Brynäs".
Kommentera

Huge:

Kan nog stämma, båda är ju i alla fall lika gråa, tråkiga och intetsägande ;-)
Kommentera

Svanru: I min maratontabell har Färjestad nu 4989 gjorda mål på 1310 matcher. Men du räknar väl med ett dussin straffvinster och kommer upp i 5001.
Övriga noteringar behöver inte nämnas. Man ska undvika att försöka uppdatera en maratontabell under löpande säsong.
Kommentera

Gidde: Tillbaka från lunchen. Det inmundigades, just det; pölsa, potatis och rödbetor. De som inte har vett att uppskatta pölsa bör lära sig veta hut! ;-)
Kommentera

mok: Visst är det så, men han sa innan matchen att han inte sovit så mycket de senaste dagarna, ändå gjorde Tribuncovs en helt ok debut!

Jag tror att han bara kommer bli bättre o bättre längre fram, var ju nästan tur att vi hade han igår, för annars hade väl Rhodin o niskala fått mer tid i boxplay, och då hade garanterat timrå gjort minst ett mål till...
Kommentera

mok: "Nya spelare brukar ha en förmåga att vara bra på premiärmatchen det är framöver nu han får bevisa lite mer."

Du menar ungefär som eran nya finska back? (kommer inte ihåg vad han hette just nu...)
Kommentera

Dawidovski: Här kan man faktiskt vara lite mer generell i sin frågeställning.

Det här funkar även att säga: "Du menar ungefär som eran ______ ______? (kommer inte ihåg vad han hette just nu...)"

I tomrummet kan man ange vilket namn man vill bara man har tillgång till namnen på spelartruppen.
Kommentera

Dragan 2k: ok? tänkte att nån FRÖ it kanske kunde namnet på finnen, men tydligen hade ni sämre koll än mig på eran spelartrupp...

Obs. Jag orkade inte leta reda på namnet, sen förstår jag inte varför du var tvungen att dra det under näsan på det viset?
Kommentera

Dragan 2k: Eran finske back som var bra i första matchen heter Ari vallin!

Så nu fick vi det ur världen också, sen kanske jag har upplyst några göteborgare på köpet också!
Kommentera

« · 818002