Bengt: Absolut, med framgång kommer publiken. Men innebär det med automatik att VF har en medgångspublik? Förnekar du att VF alltid har haft mycket publik eller? Att konstant ha mycket folk i arenan år efter år är inte medgångspublik enligt mig...
Sen så har ju populäriteten för hela hockyn ökat sen 01/02, så det är ju inte bara VF...
Att publiken kom förra säsongen trots att det gick väldigt knackigt och med missat slutspel samt att man fortsatte komma denna säsong trots knackigt spel, en hel del storförluster och nollade på hemmaplan och ta sig till slutspel med inte alltför god marginal är inte medgångeri enligt mig.
Bengt: Det är klart att mindre folk kommer om det går knackigt i ett antal säsonger framöver inget underligt med detta. Men är fortfarande lite fascinerad att det vart så bra publiktillströmning denna och förra säsongen och det beror nog inte på övertro.
men undrar mer varför FBK tappat då ni ligger med i toppen och kommer en bit i slutspelet. Så bortskämda?
"vilka medgångare menar du? de som alltid är där, oavsett resultat, kräftgång eller om man går (gick) till slutspel eller inte?"
Nu ska ni inte klappa er alltför mycket på ryggen.
Så sent som säsongen 01/02 så var VF:s publiksnitt 8421. Säsongen därpå så fick flera av juniorerna sitt genombrott och VF gick som tåget och lyckades knipa sitt första guld på 38 år. Vips så var publiksnittet uppe i 9966. Var kom dessa 1500 från?
Säsongen efter guldet så var snittet uppe i 10942.
Framgångarna fortsatte med ett guld 04/05 och snittet gick upp till 11676.
Som du ser så kom publiken med framgången som för alla andra, så det är inget unikt med VF:s publik.
Att de fortsatte komma i samma utsträckning efter förra säsongens debacel är nog resultatet av en övertro på det egna lagets förmåga. Vänta och se om VF cementeras runt platserna 7-8 i ett antal säsonger framåt, då lär även deras publiksnitt börja dala.
Fastän att dom hade betalat domare Andersson i natura så lyckades dom inte vinna. Vem som stod för betalningen, ja det skanderades ju över hela Frölundaborg. Jörgen Jönsson e homose.....
Fysisk hockey: Ja, det kan väl erkännas att det är lite pinsamt med sådana grejer, dock så kan jag väl tycka (helt objektivt) att domarn blåste lite väl mycket emot oss...
Du har fortfarande inte svarat på frågan. Vilka menar du är medgångare och hur då?
Bokade också biljetter till torsdagsmatchen och blev helt chockad över att det var så mkt lediga platser, jävligt skummt tycker jag. Man är ju van att behöva kämpa lite för att få biljetter. Och sen så har jag nog aldrig varit på en tristare arena. Speakern påstod att dom hade sveriges bästa ståplats, visst dom var många men dom når ju för fan inte ut. Läste ngnstans här på nätet om en fbksupporter som hade varit på matchen och han säger att det var den grymmaste stämmningen i år. Ha vilket skämt!
Primadonnor ?? Knappast nån klubb i hela sverige som vill ha en sådan som Prestberg som gnäller så fort nån petar på honom. Missad semi i år och missat slutspel nästa säsong och FBK som förening sjunker mer och mer. Jag njuter :)
Svanru: Frölunda har ju lite samam syndrom som FBK i år vad gäller spelet. Svajande, inget hjärta som du säger o vi tog ju oss inte ens till slutspel förra säsongen. Trots detta drar VF mycket publik. Är det så att ni är alltför bortskämda med seriesegrar och finaler o kaffesumpen?
mattias - 74: Nej Christer Sjögren såklart! Han äger(som alla säger) melodifestivalen. Sjögren kommer ju vinna eurovisionen lätt om vi skickar honom. Hehe...
Danne_l: Tyvärr är det flera som jag som inte har någon tilltro till laget iår. Vi förväntar oss tyvärr snabb respass. Säsongen har varit oerhört ojämn och inget hjärta i laget och efter den totala kolappsen efter den första semin förra året krävs nog ett antal matcher med betydligt större fightingkänsla och nerv för att locka tillbaka publiken, som inte har hockeyn som huvudintresse.
Jag förstår inte vad som händer i Karlstad. Bokade precis lite sittplatser till matchen på tisdag och det var inga som helst problem att få fyra biljetter på långsidan. Verkar inte vara något hockeysug alls?
mok: Jag är alltid ödmjuk som alla Wermlänningar sedan kan vi inte hjälpa att vi håller på en mycket framgångsrik förening som skapar avund i resten av Sverige :-) Däremot tror jag inte att vi har en chans iår till Guldet :-(
Svanru: Parollen aldrig hata, bara älska är Goa Gubbars.... Inte att förväxla med övriga Göteborg. GG alltså en liten liten klick med en väldigt stor trumma som har en liten bosättning på sektion B i Scandinavium. Vi andra är helt normala även om vi inte kör med gamla utslitna valser som "hata hata hata diverse stad, lag".
mattias - 74: Det är väl skönt att ni två står för humorn och den konstruktiva debatten. Glöm dock inte bort parollen aldrig hata bara älska. (kommer från något västkustkt lag Borås HC tror jag) :-)
Svanru: Det går ju att vara kaxig nu. Men Svanru, det är bara att inse att förfallet har inletts. FBK tappar i kvalitet. Ingen final ifjol till exempel. FBK tappar publik, FBK går minus och tvingas beta av lite kapital. Det går snabbt när snöbollen väl satts i rullning. Så du kanske ska börja träna på att vara lite ödmjuk ;)
mattias maaaaaaaaaaaaaatttttttttttttttttttiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaas vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr ääääääääärrrrrrrrrrrrrrr duuuuuuuuuuuuu. Förbereder du trähästgaloppen eller :-)
Svanru: Ni har några fler silver också. Sedan vi började mötas i SM-finaler så har ni väl bara ett guld och vi två? Ska vi leva i det förflutna så kan ni ju kaxa upp er. Med tanke på vad ni visade upp i första perioden i Borgen så är jag inte speciellt rädd. FBK såg mer ut som små skitnödiga småbarn som inte visste var dom skulle ta vägen. Och Wallins lilla panik i målgården där han blockerade pucken med handsken var ju ett bevis för det.
Sen så har ju populäriteten för hela hockyn ökat sen 01/02, så det är ju inte bara VF...
Att publiken kom förra säsongen trots att det gick väldigt knackigt och med missat slutspel samt att man fortsatte komma denna säsong trots knackigt spel, en hel del storförluster och nollade på hemmaplan och ta sig till slutspel med inte alltför god marginal är inte medgångeri enligt mig.
Snarare bör fbk fundera på sin medgångspublik