1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18997 inlägg · 1109 ämnen

FBK-VF

« · 1007865 · » Till forumet

Sv: FBK-VF
Bengt: Absolut, med framgång kommer publiken. Men innebär det med automatik att VF har en medgångspublik? Förnekar du att VF alltid har haft mycket publik eller? Att konstant ha mycket folk i arenan år efter år är inte medgångspublik enligt mig...

Sen så har ju populäriteten för hela hockyn ökat sen 01/02, så det är ju inte bara VF...

Att publiken kom förra säsongen trots att det gick väldigt knackigt och med missat slutspel samt att man fortsatte komma denna säsong trots knackigt spel, en hel del storförluster och nollade på hemmaplan och ta sig till slutspel med inte alltför god marginal är inte medgångeri enligt mig.

Snarare bör fbk fundera på sin medgångspublik
Kommentera

mok:

Så du tycker att det är helt OK att kasta in prylar på plan? Hoppas att hockeyn lär av fotbollen och tar i med hårdhandskarna.
Risken är att det kommer att ske ikväll också om/när FBK blir tillbakapressade. Antar att du försvarar det då med...
Kommentera

Fysisk hockey: Tror ingen tycker att det är bra att kasta in bröte på isen. Personligen tycker jag att det är lägre än Glocalnet...

Men om det skulle hända i Lila Arena under liknande omständigheter som då det hände i Frölundaborg så skulle jag inte bli förvånad. Det var ju trots allt en ganska så extrem situation...
Kommentera

skalpjägaren:

Hockeyn har blivit så amerikaniserad och handlar bara om pengar. Grundspelet är på 55 matcher, klart som fan att folk ledsnar, sen kan man ju inte sticka under stolen med att Karlstadpubliken (läs slipsnissarna) är kräsna och bortskämda.
Det här är bara början på ett ras som kommer drabba flera klubbar om de ledande inte tänker om. Tack o lov har de tagit bort vargeländet, men vissa lag har ju fortfarande skiten kvar, t o m i klubbmärket (FRÖLUNDA INDIANS). PINSAMT!
Kommentera

Klinth:

Menar du med "extrem situation" att Fröluna INDIANS-spelare blev utvisade???
Kommentera

Fysisk hockey: Plockar man så friskt så får man räkna med reaktion, det var vad jag menade. Frågan är om du diskuterar allar bara tjötar?
Kommentera

Klinth:

Så Frölunda INDIANS-spelarna ska inte plockas ut om de gör något regelvidrigt. Eller ska det vara som när jag gick i plugget under 80-talet att man bara delade ut max 2 femmor i betyg per klass sedan var kvoten fylld...
Kommentera

Fysisk hockey: Åh, herregud, så du är alltså äldre än tolv? Svårt att avgöra av inläggen att döma..
Kommentera

Linnea:

Och ditt inlägg var konstruktivt...Ja tjena. Dags att föra en saklig debatt eller?

Hoppas att det är nerverna...
Kommentera

Fysisk hockey: Klart att dom ska, men man måste ändå räkna med en reaktion när utvisningarna kommer på ett sådant sätt, och så tätt.
Kommentera

Klinth:

Att folk reagerar och lever med, hör hockeyn till. Och blir självklart inte mindre en lördagkväll med en massa "glada i hatten"-människor ihoppackade som triggar varandra. Men att gapa och skrika till att kasta mobil!! och paraply är ett ganska långt steg. Tyvärr så "lyckades" dessa idioter med sina tilltag. FBK tappade sitt spel och Frölunda INDIANS-spelarna fick samla krafter. Risken är återigen, som jag skrev tidigare, att detta kan sättas i system. Muppar finns i våra led också. Jag har hört rykten, sant eller inte men att det kommer kanske kastas paraplyer från de "våra" idag om liknande situation uppstår. Not so good...
Kommentera

Fysisk hockey: Mmm, men där har vi väl varit överrens hela tiden? Att kasta in prylar på isen är att räkna som en obra övning när man tittar på hockey, och något som bör tas avstånd ifrån.

Men det var inte på grund av ett paraply som FBK förlorade senast. Frölunda var helt enkelt mer sugna på att vinna just den matchen, och utklassade Färjestad.

Men nu är det 2 x hemmamatch för Färjestad och där är dom inte lika tama. Och Frölunda måste vinna minst en borta, bästa chansen har dom nog i kväll.

Säga vad man vill, men det är slutspel...
Kommentera

Fysisk hockey: Nej jag försvarar inte att man kastar in saker på isen det hör inte hit men hela den saken blev ganska uppforstorad av media som vanligt. Så himla farligt var det inte men även dom som kastades in var givetvis för mycket.

Sen klubbnamn som du är inne på... FHC heter föreningen. Frölunda Hockey Club och inget annat. Sen håll dej på en vettig nivå istället för att håna namnet Frölunda Indians.
Kommentera

Fysisk hockey: Jag tror folk helt klart övertolkar betydelsen av avbrottet. Visst. Frölunda fick fräscha spelare. Färjestad likaså.

Men samtidigt var det låååååång tid i 5-3 som man inte utnyttjade. Samtidigt är Färjestads excellenta spel i powerplay som bortblåst. Antingen är man sönderläst eller så har boxplayspelet hos Frölunda givit frukt.

Jag läser det officiella som skrivs på FBK:s hemsida. I mina ögon helt klart en efterhandskonstruktion av Färjestads PR apparat. Inget konstigt med det. Det hade stått likadant hos Frölunda om det drabbat oss.

Oavsett vilket var Fröllunda taggade som tusan. Om det rörde på sig och var klädd i vit tröja skulle det bara käkas upp.

Nu får vi se om Färjestad agerar på samma intensiva och ursinniga sätt som Frölunda gjorde i lördags.
Kommentera

Fysisk hockey: Jag tror visst det är nåt fel på ditt tangentbord. Det verkar som om caps lock automatiskt aktiveras varje gång du skriver indians. eller vänta nu, det kanske inte är tangentbordet det är fel på...

Att kasta in saker är givetvis fel, men att "skylla" en förlust på ett avbrott när man inte kan förvalta 5-3 spel samt en straff kanske man inte ska vinna... Vad vet jag?

Att det sen skulle sättas i system tror jag inte ett dugg på. Du låter bara bitter just nu.

Hockeyn handlar mycket om pengar i dag, men det måste det göra då ingen vill spela gratis och ordet klubbkänsla har en helt annan innebörd idag än för 10-15 år sen. Jag kan dock hålla med om att det gått lite för långt med biljettpriser o.s.v. Sen spelas det alldeles för många matcher...

Det där raset förstår jag inte riktigt vad eller hur du menar. Kommer hockeyn gå under för att vi har en indian på tröjan?
Kommentera

Nu jäklar... :-)

För det första är det ingen bortförklaring för förlusten. Visst hade brejket inverkan på power-playspelet, men slutresultatet, tveksamt. VF, (känns det bättre, MOK ) är grymt starka i "borgen" och var enormt taggade i lördags. Gillar bara inte tilltaget med att kasta in saker på isen. Har inte läst FBK:s officiella, kan ej uttala mig.

Håller inte med om att massmedia inte har förstorat upp saken. Jämför med Bajen som skvätte öl på Höiland på söderstadion, då var det UPPFÖRSTORAT.

Jaja, ny match ikväll och nya diskussioner imorgon antar jag. Men slutspel är slutspel. Nu vill jag se ett bestämt och tufft spelande FBK. För en förlust ikväll, då ser det mörkt ut. För inte kan väl FBK vinna i paraplyernas borg...
Kommentera

Nä men amerikaniseringen...
Kommentera

mok:

Hmm...vettig nivå. mok, rätt man att uttala sig...tveksamt.

Vill bara citera dig från ett tidigare inlägg till mig.

"Fysisk hockey: Kan du inte krypa tebax under den gråsten du kom ifrån?"

Vettig nivå.
Kommentera

Fysisk hockey: Yes det var ett uttalande som mer pekade på din nivå mer än min men nu börjar det ju närma sej :)
Kommentera

lu93rowa:

Färjestad spelar inte fult, dom spelar fin och frejdig ishockey :-)
Kommentera

mattias - 74: haha jaja fulaste hockeyn i elitserien
Kommentera

mattias - 74:

Och Läxand spelar i Allsvenskan, HALLELUJA !!!
Kommentera

Fysisk hockey: Kan ju inte direkt påstå dagens match var ful, tyckte nästan den var alldeles för lugn lagen väntade ut varandra och FBK fick övertaget i mål och kunde leva på det.
Kommentera

mok: Men int såg jag några paraplyer idag inte men ett antal solparasoller. Jag håller faktiskt med Fysisk hockey i ett antal punkter. Ni har några anhägare som förstör det har vi också =skall bekämpas. Fick VF någon fördel av avbrottet otvetydligt. För det andra att kalla puckots överfall från båset för en smekning håller förhoppningsvis ingen riktig hockeyälskare med om lika lite som Wernbloms överfall att sedan jämföra kamp på isen med påhopp från läktaren eller båset är patetiskt.
Tyvärr tror jag fortfarande att vi inte klarar kvarten men det spelar ingen roll för vi åker ändå ut i semin. Laget har för många sjuka, skadade och halvskadade för att orka hela vägen om så vore fallet är bragdguldet solklart FBK´s
Sola skiner i Karlstad men det är iskallt i GBG ( iaf i morgon)
Kommentera

Svanru: Du e ju patetisk. En liten örfil mot en tackling i ryggen rakt in i en vägg. Var är skaderisken störst? Hallå kom in i matchen. Spelar ingen roll om man gör det på isen eller från båset. Det hör hemma precis lika lite på en ishocheyrink. Kanske var därför som Micke Johansson fick vandra ut i omklädningsrummet? Eller?...
Kommentera

Fysisk hockey:

Läxand ?? Hör du till den där katergorin som inte kan stava ordentligt ??

Och JA vi spelar i As just nu men imorgon startar Kvalserien och förhoppningsvis så spelar vi i ES kommande säsong , Skraj ??
Kommentera

mattias - 74: Jag måste svara istället för Fysisk H.
"Skraj" det skapade det största garvet idag nej du Mattias LIF kommer aldrig att vinna Guld igen lika lite som att Fagersta, Clemensnäs, Surahammar, Avesta, Teg, Team Boro, Arboga eller Vita Hästen kommer att göra det.
Ni är på gång att slå VF´s rekord på 38 år så känn stoltheten det är bara 4 år kvar :-)
Kommentera

FreddanVF: FreddanVF: Wikegård var klockren i sin topplista i gårdagens hockeykväll
"GRINIGA GUBBAR"

Sedan har du den lilla skillnaden att Mattias fick sitt straff och FBK spelade med en man mindre vilket gynande VF liksom det skapade spelavbrottet emedan puckots överfall enbart bestraffades i efterhand med ett alldeles för lågt straff. Det boirde liknats med danskens inhopp på Parken och med samma bestraffning.

Bli inte allt för grinig nu utan ni vinner säkert denna kvartsfinal så du får bli en go gubbe igen.
Kommentera

Svanru:

Vet du inte att alla är rädda för Leksand =)
Kommentera

Svanru: VF fick säkerligen en fördel av avbrottet inget snack om saken efter det tog vi ju över mer och mer. Men FBK borde satt några av lägena i 5-3 och sin straff så går inte bara skylla på det. Skönt att vi verkar ha en sak gemensamt iaf... båda tror lika lite vi tar oss till semin. Där väntar HV... o tack o hej! Väl mött!
Kommentera

Svanru: Du kan inte likna detta med Dansken. Det är ju inte alls samma sak. För att det ska bli som Danskens fall, så innebär det ju att Linnea måsta ta sig ner på isen från läktarplats och golva fröken Wallin. Då, och först då, hade det varit jämförbart med Dansken.

3 matchers avstängning för en smäll som knappt gett 2 minuter om han bara varit på isen istället för i avbytarbåset, det är klart kännbart. Och det gynnar Färjestad.
Kommentera

mattias - 74:

Sorry och göra dig besviken. Jag kommer ALDRIG vara skraj för LEKSAND.
Kommentera

mok:

Gårdagens match var ingen höjdare. Två jämna lag och matchen kunde ha slutat hur som helst. En lam tillställning, utan slutspelskaraktär. Det fula var bara nog den avundsjuka Leksingen som såg...
Kommentera

Fysisk hockey:

Har jag skrivit nånting om att ni spelade fult igår ? Jag såg inte ens eran match igår. Läs om läs rätt
Kommentera

mattias - 74:

Okej, du generaliserade. Men det gällde tydligen inte igår...
Kommentera

Fysisk hockey:

Nej Jag vet ju inte hur ni spelade igår därför kan jag ju inte säga att ni spelade fult.
Kommentera

Fysisk hockey: Hoppas på lite mer match idag om dom orkar trampa igång något av lagen vill säga.
Kommentera

mok: Kan bli en Frölundaanstormning om dom nu bestämt sig för att avgöra matchserien i Göteborg ;-)
Kommentera

Hoppas att alla tar med paraplyer ikväll. De kan komma till användning om orken börjar tryta. :)
Kommentera

Svanru: Jag är inte grinig. Det är du som lipar hela tiden och kallar Micke Holmqvist för "puckot". Vad är isf inte Rickard Wallin som trots att alla sett det redan fortfarande åker omkring med sina höga armbågar. Sedan läste jag någon intervju på färjestads hemsida med Wallin om vilka skydd som satt sämst/bäst. Wallin tyckte armbågsskydden satt sämst. Dom åkte ner hela tiden. Undra varför?....

Sen att Wikegård kallar hockeypubliken i Göteborg för griniga gubbar är en helt annan sak. Hade Wikegård hårdstuderat det justitiemord som pågick nere i Göteborg så hade han säkert inte varit av samma åsikt. Jag menar hallå vi snackar en slutspelsmatch som ser precis likadan ut hela tiden ut men där Frölunda får 10 utvisningsminuter plus ett straffslag mot sig dom 10 första minuterna. Varav 3.03 i spel tre mot fem. Thomas Andersson hade gett sig fan på att ni skulle få ett handikapp.

Lika grinigt härinne som på isen, det är slutspel det är hett. Det här är livet.
Kommentera

FreddanVF:

Hoppsan, här var det hett. Det blir lite fånigt att du kallar det justitiemord, på vilket sätt var det det?

Och när man läser ditt tidigare inlägg angående Andersson, Jönsson och natura. Så vet i fan om man ska gå in i en diskussion med dig... PATETISK
Kommentera

Nedan är det som jag syftar till:

"" Fastän att dom hade betalat domare Andersson i natura så lyckades dom inte vinna. Vem som stod för betalningen, ja det skanderades ju över hela Frölundaborg. Jörgen Jönsson e homose.....
FreddanVF @ Nol 2008-03-16 00:33 ""
Kommentera

Fysisk hockey: haha kul läsning :p
Kommentera

Uddan:

Han måste vara någon tragisk 80-tals DIF-wannabee.
Kommentera

Fysisk hockey: jasså de tror du.. :)
Kommentera

Uddan:

Ganska uppenbart...27 år..lol
Kommentera

Fysisk hockey: *Skratt*
Kommentera

Herr Holmqvist lär inte vara populär idag. Kommer ihåg honom när han var i FBK i unga år. Närmare likhet med "Bambi på hal is" får man leta efter.
Kommentera

Fysisk hockey: Aha puckot har ett namn :-)
Kommentera

Det märktes tydligt att VF inte orkade. FBK startade frejdigt och VF orkade inte åka skridskor och drog på sig utvisningar. 2 individuella misstag som VF var snabba att utnyttja gjorde att de ledde oförtjänt med 2-1. Men FBK:s vilja var större och de vann helt rättvist. Men nervositeten var stor de sista minuterna. VF har ett par effektiva gubbar som man aldrig vet vad de kan hitta på, men igår var de inte på tårna och FBK spelade taktiskt och jäkligt bra försvarsspel.
Härligt att se att Matte har vaknat till liv och att nr 21 är sitt forna gamla jag.

Nu ska vi ner till paraplyernas borg och försöka knyta ihop säcken. Svår uppgift, men inte helt omöjlig. Kan vi bara stå emot de första minuterna så tror jag vi tar dem. Säg 4-2 till FBK. Fyran i tom kasse och paraplyerna haglar...

(Nu ska det bli intressant och se hur lång tid det tar innan VF-maffian kommer in och kommenterar inlägget. Tippar på att det kommer handla om hemmadomare o.dyl... )
Kommentera

« · 1007865 · »