1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Final 1, FBK - VF

« · 703604 · » Till forumet

Final 1, FBK - VF
Aaaaaaaaah, det känns härligt att få starta en final-tråd!

Det här blir meget tufft, men känslan säger att det inte är någon omöjlighet med ett guld efter vad man sett av FBK, och även VF, i detta slutspel.

Det kommer att bli många sköna diskussioner på jobbet.

Jag startar med ett tips på 4-1 till FBK.
Kommentera

Sv: Final 1, FBK - VF
Bengt:

Ja finaltrådar är alltid lika sköna att se =)

4-2 i matcher till FBK tror jag, siffrorna på söndag blir dock mindre, 3-1 FBK...det är två väldigt bra målvakter i final i år igen...
Kommentera

Sibbe: Denna final kommer bli nått som går till historien skulle jag tippa den makalösa vänningen av oss och VF som vände 1-3 mi matcher. Oj oj vad detta kan bli spännande
Kommentera

Japp håller med er andra det lär bli en spännande o intressant final. Tror faktist vi vinner med 4-1 i Matcher. Tror att vi i FBK lever på denna matchserie som har varit bra spelmässigt. samt att FBK har 3 bra liner som kan producera. Frölunda lever mycket på att vissa spelare ska avgöra..

men det lär bli tajta matcher och det är FBK:s tur i år...
Kommentera

fredrik1: Jag har inte hämtat mig än efter min mindre hjärtinfarkt igår :-)
Tunga tankat byttes mot hysterisk glädje i min familj igår dock med ett undantag. Nu sitter här massor av skrövlande Götebörgare och ylar om silvret till Karlstad. Jag för min del är helt nöjd iår med finalplatsen fast det vore ju en fantastisk extra bonus om de geck o täppe te truta på skrövlera.
Kommentera

Svanru: Underbart att några redan börjar snacka om extra bonus om ni vinner hit och dit. Lika mycke bonus för oss som er skulle jag vilja påstå.
Kommentera

fredrik1: Så du anser inte Frölunda har 3 bra kedjor som kan avgöra? grundar du detta på semifinalsserien eller vad grundar du det på? I vilket fall som helst verkar du inte ha koll....
Kommentera

mok: Håller helt med mok, frölunda har fyra kedjor som alla är hyperfarliga och jag är helnöjd bara det inte blir 4-0 i matcher. Skoj med final, men så mkt mer är kanske inte att hoppas på mot detta kompletta göteborgslag som dessutom är regerande mästare.
Kommentera

eltifoso: Vet inte om du driver med mej eller inte men jag satsar på att du är djupt ironisk i ditt inlägg :)
Kommentera

mok: Ni blev 2:a i grundserien vi blev 4:a. Alla har nervärderat vårt lilagula lag därför får ta på er favvostämpeln varest ni vill eller inte.

Nu är det snart dags att åter åka te backen för fjärde gången iår, äta reinkött, dricka jäger samt en massa hojt och naturligtvis spana in hockeyn på dumburken.
Kommentera

Svanru: ja helvete va nervös man var i slutet..
Kommentera

Svanru: Nedvärdera vet jag inte om nån gjort däremot skrivit att ni underpresterat vilket ni bevisar nu att ni gjorde eftersom ni fått igång spelet. Vi har nog endast favvo stämpeln för att vi har fördel av hemmaplan inget annat. Ni slog ju ut dom som ni kallade suveräna HV då kan ni ju inte vara fyskam eller?

Underligt att ni alltid vill påskina att ni slår ur underläge.
Kommentera

mok: ni är förmodligen favoriter dels för hemma favör och kanske också bättre placering i tabellen
Kommentera

Fredberg: Det är ju FBK som har hemmafavör.
Kommentera

Frisco: Icke sa nicke vi har 4 hemmamatcher och FBK 3 om det går hela vägen till 7 matcher vill säga.
Kommentera

Fredberg: Ja men ni piskade ju upp serievinnarna så där färsvann den fördelen skulle jag vilja säga. :)
Kommentera

mok: Ja, men vart börjar matchserien?
Kommentera

Frisco: Inomhus!
Kommentera

Frisco: I Karlstad men när man snackar om hemmafavör så har ju Frölunda fördelen att ha avgörande på hemmaplan om det blir 7 matcher samt match nummer 4-5 hemma.
Kommentera

mok: Ja men det är fel ord med hemmafavör. Börjar man hemma så har man ju fördel till att börja med.

punkt.
Kommentera

Frisco: Bjäbba :)
Kommentera

mok: Dags att tippa första finalmatchen. Ser man historiskt på våra möten i finaler så brukar FBK vinna en och Frölunda ÅTTA så någon seger känns ju nite läge att tippa direkt. Håller Salo nollan igen, ja det lutar nog åt det.

Tipset blir 0-4 och 1-0 i matcher till frölunda efter söndagens batalj.
Kommentera

eltifoso: Hahah ja så kan man ju oxå resonera :)
Kommentera

tror på"fröl",de har 1 mkt bättre sltsplsmlvkt.de kmmr att avgöra i lndn.
Kommentera

Det verkar hittills som att det här med utvisningar kan straffa sig för VF.
Kommentera

Bengt: Kan man lugnt säga :)
Kommentera

mok: Nu kommer "Tre Kronor" vändningen
Kommentera

FreddanVF: Ja det gjorde den med men kom av sej lite. Men så mycke mål i en final. Trodde jag aldrig.
Kommentera

mok:

Släpp inte Jönssonligan fri! :)
Kommentera

Bengt: Hehehe här räds vi inte utklädda vargar :)
Kommentera

Då var det väl bara att gratulera till segern - som trots allt kändes rättvis.
Kommentera

Bengt: Härligt att sitta i fjällen och se en så övertygande seger att de sedan skapade lite spänning är ju inte helt fel. Lite tröttsamt var det dock att höra gnället på domarna, från de sk. expertkommentatorenas sida, att de favoritserade FBK. Jag lovar att ingen av oss fyra inbitna FBK:are som såg matchen tyckte detsamma utan faktiskt tvärtom eller hur.

Jag jublar och imöra åker den lilaguladressen på i backen gu va gött för det gäller att glädjas medans man kan.
Kommentera

Svanru:

Jag fick inte se så mycket av matchen, men det jag såg av Salo gjorde att det känns som att ögat ställer till det för honom. Han fumlade en del.
Kommentera

Bengt: Första matchen avklarad, starkt att vända ett underläge till seger av FBK.

Annars är det inte så mkt att orda om Salo är otät efter isen men det visste väl helahockeysverige om redan, ingen hemlighet att han inte täcker upp där nere.

Domarinsatsen miserabel.

Goa gubbar hade några riktigt schyssta trummor.

1-0 FBK stod upp riktigt bra idag.
Kommentera

eltifoso: Starkt att vända ett 0-1 underläge i LLA? Nja... Det var väl mer en tidsfråga med tanke på Frölundas spel i början. Jag tycker det var starkare av Frölunda att komma från 1-5 till 4-5. Men men...
Kommentera

eltifoso:

Salos försök till räddning på Nordas 6-4 var i klass med målvakten i HC Z. Han likson tippar sig åt sidan istället för att göra en splitt med benskydden.
Kommentera

eltifoso: Fanken hade Goa Gubbar med sej trummor... det var oväntat :)
Kommentera

Bengt:

Underbart härligt med 1-0 i matcher måste jag säga, ett måste för att inte halka efter direkt. En övertygande seger men det var ju onödigt att bjuda in Frölunda på det sättet man gjorde, dock starkt att inte släppa hela övertaget när Frölunda väl var igång i början av tredje...

Nu drar vi till GBG och blir det seger i final nummer 2 börjar jag på allvar drömma om SM-guld =)
Kommentera

Sibbe: Drömmer hoppas jag du gör redan :)
Kommentera

Sibbe:

Psst, ni är gjorda för att ta silver. Så är det. Tyvärr, så blir det även i år. Att du inte lärt dig det än?:)
Kommentera

mok:

Ja men inte på allvar =)

Har alldeles för bittra minnen för att låta mig själv bli lurad igen ;)
Kommentera

Danne_l:

Nä jag är lite trögfattad, tur det, därför lever jag kvar under året 2002 då FBK mosade allt och alla. Det är min ständiga bild av Färjestads BK :)
Kommentera

Sibbe:

Det är väl så det ska vara:)
Kommentera

Danne_l:

Fan, jag ska fixa punka på alla bilar vid Borgen på tisdag, förutom de som har en FBK-dekal på sig... :)
Kommentera

Bengt:

Med punka är det svårt att hålla sig på vägen. Risken att köra över lila/gul-klädda är väldigt stor...:)
Kommentera

Sibbe:
Håller med Danne att FBK är silvrets lag, iaf så länge en viss Per Hållberg finns i laget. Den stackarn, kan inte vara kul att ha sex(?) sm-silver...
Kommentera

Grattis till dagens seger!
Kommentera

Sibbe: Ja du har ju erfarenhet som heter duga kanske :)

Har nån av er FBKare som skall ner på tisdag vart i Borgen nångång?
Kommentera

Nån här som vet hur många biljetter ni FBKare får till matcherna i Frölundaborg?
Kommentera

piff:

157, plus/minus moms.
Kommentera

« · 703604 · »