1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 19601 inlägg · 1110 ämnen
Ämnet är raderat

Final 2

Sv: Final 2
knaskamilla: Nämen det kan jag ju inte göra. Det är ju som att bli köpt av Bengt Hedin. Å dessutom utan några som helst förmåner :)

Lövva:

Ja, och vi vill inte köpa dig heller. Så det så! ;)

knaskamilla: Nog vet jag att ni vill. Fast självklart mörkar ni ju det. Det vore ju som att erkänna att ni hade vilja köpa Bulan när han var i sina bästa dar :)

Lövva:

Hmm. Kan du spela hockey? Är du kanske bra i mål? Isf skulle vi kunna vara lite intresserade.

knaskamilla: Stod Innebandy målvakt en gång. Zacke stod i det andra laget. Vi vann med typ 15-10 eller något sånt....men då hade både jag å Zacke fått i oss en hel del öl i kroppen. Men fakta kvarstår ju att jag släppte in mindre mål än honom. Tror han är lite sur för det än idag :)

Lövva och knaskamilla: kan ni skriva nåt om hockeymatchen istället för att prata om innebandy här på våran GB, jag föreslår brevfunktionen om ni vill snacka om nåt annat än Final 2.

Dawidovski: Chara må anses som världens bäste back, han är möjligen världens längste...men fult som fan spelar han, punkt! Han har gett Crosscheckingen ett mänskligt ansikte!

Dawidovski: Överfall....njaa. Åkerström crosschekar Nordgren på hans klubba. Klubban "styrs" upp i Nordgrens ansikte och tar väldigt illa. Solklart matchstraff jovisst. Men det var ju inte avsiktligt vilket vissa vill få det som. Sen att det finns Timråiter som kallar Åkerström för en sann "huggar-back" är ju bara skrattretande. 20 år i Elitserien, endast två matchstraff. Det första matchstraffet kom efter en brottningsmatch mot Anderas Phil. Inga handskar snörda. Å det andra mot Timrå som sagt.

Men jag håller med domarn, det var ett matchstraff. Det råder det inga som helst tvivel om. Men att kalla det för överfall är ju bara löjligt.

orion: Jag har redan sagt att dessa 2 spelade fult i den här matchen, vad vill du att jag ska säga mer? att polen är ett litet land som inte producerar så mycket hockeystjärnor?

Lövva: Ok, det var en bra förklaring av dig, nu är jag nöjd med dig och ditt svar.

Lövva: Fy fan ni FBK:are borde skämmas för att ni håller på FBK så jävla fullt som spelade idag!! visst dom brukar alltid spela fullt men idag va det lite för mkt kanske

Leksand4Life: En liten upplysning.Lövva är inte FBK:are.

Som en avslutning till match 2 läs Jörgen Kalitzki´s Rinkside på FBK´s hemsida. (länk ovan) han ger en bra bild av matchen förhoppningsvis bättre än envisa cykloper från Ångermanland och andra delar av Sverige.
Inget snack att VF var det bättre laget och det är inte bara duvungar i VF .

PS Att det heter Värmland är naturligtvis för att sola skiner och det alltid är varmt. Någon Cyklop kan väl berätta varför det heter Ångermanland, vad är det någon ångrar eller är det en kollektiv ångest ? :-)

Svanru:

Ack, du obildade.

Ångermanland: Landskapets namn har inget med skuldkänslor att göra, utan kommer av ett gammalt ord för trånga sund. Samma ord förekommer i många norska ortnamn, till exempel Angered (nu en del av Göteborg), Hardangervidda och Stavanger. Ett roligt (fiktivt?) svenskt ortnamn som innehåller samma led är Kråkångersnoret.

Poffa: Tack för svaret samt erkännandet att du har cyklopiska tendenser :-)

Poffa: Dessutom har väl "Sola" i Karlstad inget med jättelampan på himlen att göra. Följaktigen heller inget med Värmland som namn att göra.
"Sola" var väl en lokal celebritet av kvinnligt kön, om jag inte har helt fel...

"Kråkångersnoret" låter isf som en tautologi, dvs tårta på tårta, då ordet "nor" också betyder just smalt sund.

Eller så är det ett sund där kråkorna snorar.... :-)

Svanru:

Äsch, det här med cyklopsnack är något som blivit så uttjatat att det numer är som en sliten väst som man tar på sig på morgonen. Allt för att andra hockeyfans runt om i Sverige skall slipa axla det oket. Vi vet ju att det bara är vi som klarar av att bära det. Säger man cyklop åt någon annan än en MODO-it så ser man direkt hur axlarna sjunker som en sten, huvudet börjar hänga och stegen blir stapplande.

Huge: Jodå du har rätt även om jag ville skämta lite i dagens övriga ledsamheter.
Sola i Karlstad var servitris på Stadshotellet. Hon blev kallad sola pga att hon alltid var go och gla.

« · 533100