FreddanVF: Krizan hade ett för dåligt spelande lag framför sig i slutspelet helt enkelt.Salo har varit bra men om frölunda ska ha nån chans på tisdag så måste Salo spika igen hela matchen och inte bara en period.
Dawidovski: Egentligen så hoppar han in i tacklingen mot Salo så det är automatiskt 2 minuter charching (hjärnsläpp på stavningen). Men det missade du väl också Dawidovski.
Modoante: Ja alltså tydligen är Salo bättre än Krizan. Den som har gjort en såkallad Salo i det här slutspelet är ju just Krizan när han släppte in en puck mellan benen just i Karlstad från LÄNGRE avstånd än Salo.
mattias - 74: Just när han körde på salo, jag tyckte inte att det var så farligt som alla säger, visst ledin träffar salo lite, men knappast så hårt att han borde ramla för det.
mattias - 74: Det är sådant man vill se i en SM-final, kanske lite väldigt dum tidpunkt att göra det på. Men sånna saker får ju garanterat en match att tända till ordentligt.
mattias - 74: Jo, men det är väl detdär "målet" som väger över lite till Frölundas fördel. Men det var väl iofs inte Lahtis fel. Men hemmafuntionär som måldommare? Dags att införa en riktig måldomare.
Men vafan håller Salo på med? Slashingar och rapp så fort någon stöter till han, sen går han till Lahti och grinar. Ogillar han bara mer och mer.
mattias - 74: Nu förstår jag faktiskt Kåberg och Ledis uttalanden i dagens tidning. Kanske inte just dom 2 i dagens match. Men nog åker FBK:arna ut lite väl enkelt titt som tätt.
det var en klubba i ansiktet på Nordström i andra skedet. Jag gillar inte heller Nordström men man måste se vad det är som orsakar dom olika händelserna...
Domaren släpper pucken efter fem sekunder som regeln säger när FBK spelarna står klara men inte VF spelarna... MEn när FBK spelarna vägrade komma ut på isen för att det debatterades om ett mål när VF spelarna var uppställda ja då släpptes inte pucken. Skamligt.