1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Final 5 Frölunda - Färjestad

« · 707645 · » Till forumet

Sv: Final 5 Frölunda - Färjestad
FreddanVF: Hoppas dom avgör på Tisdag.. tycker FBK tjänar guldet mycket mera än Frölunda iallafall
Kommentera

Modoante: Ja Salo hade ju ett fantastiskt lag framför sig senast i LLA... Missade du den matchen? Sen släppte han in 2 mål på 3 matcher mot Linköping. Han är bra. Han har roligt nu. Det hade han inte i Modo. Därför som han trivs och spelar bättre men det kan ingen inse.

Känns fel att ha denna diskussionen här så avslutar den nu. Men så tycker jag.
Kommentera

mattias - 74: andas, andas...
Kommentera

mattias - 74: förstår att du är sur nu mattias, när ditt favvolag loosar mot ditt hatlag numero uno... men låt det inte gå ut över mig bara är du snäll.
Kommentera

Projta: Ja men som någon sa. Det finns ingen rättvisa i hockey. Det laget som vinner är helt enkelt bäst. Så må bästa laget vinna.
Kommentera

Dawidovski: Vilka har Leksand förlorat mot?? För det är hans favvolag nämnligen....
Kommentera

Dawidovski:

Om du läser längre ner så skrev jag att rätt lag vann, jag bara protesterar mot att du kan försvara ledins gre j på SALO!!
Kommentera

Modoante: "Krizan är ljusår bättre än Salo skulle inte byta Krizan mot Salo."

håller med fullständigt ante.
Kommentera

FreddanVF: jasså?
Kommentera

FreddanVF: nä, tyckte bara det såg snällare ut än vad många vill få det till.
Kommentera

Dawidovski: Visst jag vet inte vad reglerna säger. Men jag har för mig att en målvakt är tacklingsbar utanför målgården. Men lite orutinerat av Ledin att gå på så hårt på bortaplan i en fullsatt hall med all fokus som är. Han vet att han kommer åka ut. Sen tror han väl han kan skylla bort allt på i stridens hetta å allt. Dumhet säger jag. Hade det hänt åt andra hållet hade jag blivit förbannad på den som gjorde det.

Korkat.
Kommentera

FreddanVF: Du har helfel.

En målvakt är inte tacklingsbar bara för att han befinner sig utanför sitt målområde. Ett straff för interference eller charging skall utdömas varje gång en motståndare tar onödig kontakt med målvakten.
Kommentera

FreddanVF:

Det var väldigt onödigt av Ledin, absolut. Han hade säkert fått höra ett och annat om ni satt en kvittering i slutet. Men nu blev inte så fallet och därför passar jag på att hylla hela FBK och inte minst den undanskymda målisen Hento som gör en riktigt bra match!

Nu tar vi hem skiten på tisdag!
Kommentera

Frisco: mja men då får vell tjockisen akta på sig då, för där kommer Ledin ;)
Kommentera

Frisco: Som jag sa...

"Visst jag vet inte vad reglerna säger. Men jag har för mig att en målvakt är tacklingsbar utanför målgården"

Alltså jag sa klart och tydligt att jag inte visste. Ändå har jag helfel. Jag har för mig sa jag. Men det var tydligen fel. Skulle inte dra det så långt som helfel. Jag sa ändå att det var utvisning så, so what liksom?
Kommentera

FreddanVF: det skrev jag också när det hände, nämligen "smart ledin..."

gillade absolut inte det tilltaget, kunde kostat segern.
Kommentera

Dawidovski: Skön och rättvis seger ikväll, då står det otrolig nog 3-2 i matcher till FBK då mot vf. Detta trots att FBK inte kunde vinna i gbg enligt majoriteten och detta trots att FBK är ett krislag.

Alltid skoj med skrällar, men denna var en av de skönare, nu gäller det att jobba ännu hårdare på tisdag och ta fortsätta mala på mot detta duktiga frökundalag som har 3 farliga kedjor som gäller att passas samt en av världens bästa målisar i form av Salo.

Hårt jobb och lite medstuds så kanske kanske detta kan gå vägen.
Kommentera

Per Ledin ber om ursäkt för sitt agerande i gårdagens finalmatch...se länk!
Kommentera

Jag får sticka in huvudet och gratulera till segern, nu har Ni bara att spela hem guldet på tisdag....

Kommentera

Sibbe: Det är ju stort av den gode Ledin,men jag tror tyvärr rubrikerna från hökarna imorrn(kvällspressen) kommer att handla om när han gapade några mindre väl valda ord till Videodomarn.....
Kommentera

Bissett19: Inte så fina ord, men knappast de värsta, men tv4 vill ju såklart inte banda något av allt som skriks från förlundabåset, det skulle ju svärta ner deras image.

Roligast var när Norda gjorde 5-3 idag och det tog nästan en minut innan kommentatorerna kunde prata igen när de svalt gråten och torkat tårarna.
Kommentera

Min fråga är så här rent allmän...

Kan domaren tilldöma någon form av matchstraff i efterhand för det Ledin skriker? Om du hånar en domare (av de som är på isen) så ska det automatiskt vara minst 10 minuter. Men det han skriker skulle förmodligen ge 10+10 och automatiskt GM.

Alltså, räknas måldomare/videodomare som vilken domare som helst på isen?

Kommentera

Poffa: Det borde han kunna tycker jag. Men då skulle han ha att göra, då det skriks så konstant från båda båsen, men tv4 väljer ju såklart att bara sända ut det som Ledin säger, det ger mer rubriker på så vis.
Kommentera

eltifoso:

Nu tror jag ju personligen att det väldigt sällan skriks sådana saker till domare. Och görs det det så lär spelaren åka ut, oavsett om det är Ledin, Jönsson, Salo eller Johan Davidsson.

Kommentera

Vad är "väldigt sällan" jag lovar dig om de sände ut vad som skeks i båsen så skulle uppståndelsen över ordet "tjockis" skrattas åt. VIlket det iofs redan görs förutom på vissa redaktioner.
Kommentera

eltifoso:

Tjockis skreks ju till en spelare. Det är inte det snacket som jag pratar om. Inte heller att Ledin eller Joel Lundqvist kastar skit på varandras flickvänner. Det är snacket mot domarna. Jag tror faktiskt inte att det händer speciellt ofta att man skriker nidningsord till domaren.

Man klagar på domslut, men man skriker nog knappast tjockis eller idiot till en domare, för då kan jag nästan lova att man får sig en tia.

Kommentera

Poffa: Kan lova dig att det skriks värre än så, till och med domare skriker ju idiot åt spelare, så vad får dig att tro att det inte är likadant åt båda håll när inte mickar är inkopplade?
Kommentera

eltifoso:
Å en annan kan inte somna, surt. Blir tungt att ställa dygnet rätt igen nu.

Men vilken inställning, vilken vilja och vilken arbetsmoral det finns i laget alltså! Det är en fröjd för ögat att se hur hårt de kämpar. Det kan inte finnas någon som tycker att "hjärtat och viljan fin.." ska upp igen nu.

Undrar hur Patera tänker nu när han inte ens platsar, för visst får väl Micke J fortsätta?
Kommentera

Sannes: Tror du FBKarna tror att dom vinner på tisdag? Dom har ju skrivit ner sej själva här inne under hela slutspelet så dom tror väl alla VF tar 2 raka nu. :)

För övrigt tycker jag Kåberg och Ledin åker o kramar varandra rätt mycke på isen.... :)
Kommentera

mok:

...Salo är en gnällkärring.
Kommentera

Fysisk hockey: Och?
Kommentera

mok: Ser ju frölunda som stora favoriter, men det har skett överaskningar förr i slutspelet.

Ronaldinho kramas också enhel del på planen.

Bra match av frölunda igår faktiskt om jag inte skrivit det innan, riktigt bra spel bara små marginaler som gör att FBK vann.
Kommentera

eltifoso: Kan fortfarande inte förstå hur frölunda kunnat vara stora favoriter sedan ni dängde ut HV men det är ju en annan sak.

FBK var snäppet bättre igår och resultatet helt rättvist. FBK kommer med mer fart och fler folk in i anfallszon och fåt kontroll på spelet snabbare. Frölunda dänger mest ner puckar men jagar inte ikapp och kan etablera tryck i zon. Bara att erkänna att FBK är vassare på nästan allt just nu och att Kåberg faktiskt är en stor del i detta,
Kommentera

Jag måste sammanfatta gårdagens drabbning efter att ha jublat halva natten och sett matchen på video 2 gånger.
1. Mål eller inte mål det var frågan i period 1. Den person som Ledin skrek till är inte en domare utan en VF supporter med säsongskort som har fått till uppgift att kolla målkameran. Av någon anledning visar man aldrig dessa bilder, som kunde rensat luften, utan endast TV4 som är från en burkameran med ca 45 graders vinkel mot pucken istället för rakt ovanifrån. Appropå ordvalet från Ledin var det en ren och skär svärmorsdröm jämfört med de uttrycksätten som kom ifrån de storsvulstiga VF fansen på läktarna, som inte klarar en motgångar.
2. Hånet av Jönsson som spelare ter sig numera rent löjligt. Bättre spelare har vi inte sett sedan Loobs storhetsdagar och då menar jag alla svenska spelare.
3. Ledin och Kåberg samt i viss mån Wallin: Härlig inställning, underbara fighting face, kämpar så det blöör. Tack för att ni finns i FBK.
4. Skall bli spännande att läsa Expressen idag. Hitentills trots stor dominans av FBK i 3 matcher av 4 har naturligtvis VF spelarna fått lägre matchbetyg. Kanske beror detta på att de har samma ägare som kitsliga TV4.
5. Tack alla VF fans på läktarna för hetsen och nästan hatet mot oss FBK:are. Det gör oss ännu mer motiverade. Dock det finns några trevliga undantag.
6. Sist och inte minst viktigt DET ÄR INTE KLART ÄN.
Kommentera

Svanru: Målbilderna visas ju aldrig så det är inget att snacka om själv trodde jag 100% att den var inne men stog nog sämre än TV4 kamera för att bedömma detta tror nog att snubben som spanade på bilderna agerade proffsigt. OCh sen att skrika sådanna saker som Ledin gör är högst korkat att inte han eller Johansson som åkte och grinade på domaren länge fick 10 min är ett under. Men vad skrek VF fansen på läktaren som var värre?

Vilket hån av Jönsson? Måste missat nått.....
Kommentera

mok: Hånet av Jönsson var inte från igår utan från
bl a från omröstningen om ES mest överskattade spelare många sk experters tyckande om JJ etc etc.
Kommentera

Svanru: Aha du syftade på det trodde det var något jag missat under match eller i media under finalserien men det förklarade ju saken. Kan ju bara säga att Jönsson är ju inte direkt kass just för tillfället :)
Kommentera

Delar av det som skreks igår av storsvulstiga VF fans, som inte klarar motgångar, lämpar sig inte i tryck.
Kommentera

Svanru: Men inget var ändå mer patetiskt än FBK-bänkens upptädande mot matchfunktionärerna efter icke-målet. Mattias Johansson såg en aning skamsen ut när han intervjuades. Ledin visade ytterliggare en gång vad han är för typ, eller som Taavola skulle ha uttryckt det, "inte många högskolepoäng där". Skäms man inte som supporter när ens lag och ledare gör bort sig fullständigt?
Kommentera

Lumber Jack: Jag hade skämts om Ledin hade vart i mitt lag frågan är om Ledin får nytt kontrakt till nästa säsong? Ett sånt hjärnsläpp är inget bra att ha i laget.
Kommentera

Jag förstår frustationen från FBK´s ledning vid situationen av det bortdömda målet. Det sitter två sk funktionärer som desperat pillar på sina mobiler och inte får kontakt med säsongskortsinnehavaren. det är skandal om något. Nog om det nu ladder vi öm för final 6
Kommentera

Svanru: Det är effektiv speltid. Tiden stod stilla då.
Kommentera

Frisco: Jag menar situationen som helhet amatörmässigt agerande från funktionärerna att inte ha kommunikation med videodomaren
Kommentera

Svanru: Förstår fustrationen?

Målkamerabedömning görs, supervisorn signalerar inget mål och då godtar man det. Så gör ALLA lag, det är aldrig något snack. Aldrig hör man något i stil med:

" -Den är ju inne... Hörru, din tjocka jävla tattare!
- Jävla idiotjävel! Du är så jävla patetisk!"

Skäms du inte över beteendet?
Kommentera

Lumber Jack: men är det ingen som tänkt på att TV4 kanske inte borde vissa allt som sägs som dom råkar filma? tycker TV4 kan ta och hålla sig borta från spelar båsen dom har ingenting där att göra!
Kommentera

Dargor: Det förändrar inte Färjestad och Ledins patetiska uppträdande.

Ska vi kanske förbjuda publik också, samtidigt som vi förbjuder medias närvaro?
Kommentera

mok: Per Ledin och Emil Kåberg är nästan lika viktig för Färjestad som Jönsson/Nordström dom skapar så mkt oreda i motståndar laget så att tom klacken tappar fokus dom buar så fort Ledin/Kåberg får pucken istället för att heja fram sitt eget lag då har man lyckats bra, sen tycker jag Salo faktiskt får skylla sig själv för han är inte så oskyldig som många tycker han gör precis som Norrena slår med klubban viftar med handskarna i ansikten minns jag inte fel så gjorde han en ful sak i match 5 som han hade kunnat få matchstraff för när han stötter klubbskafftet i magtrakten på en spelare så det är jämt skägg sen att Ledin gör mindre bra uttalanden är en sak media skriver så mkt som inte borde komma utanför rinken!
Kommentera

Lumber Jack: men vad har media att göra i båsen? sen att kalla nån får tjockis är väl inte hela värden men det med tattare är väl inte det bästa sätt att uttrycka sig på det håller jag med om!
Kommentera

Dargor:

..,.,.,,och.,.,

Kommentera

Dargor: Var rätt förbannad på Salo i gårdagens match när han viftar med klubban som du säger i situationer när det absolut inte behövs. BLir han pååkt eller liknande kan man förstå att målvakterna gör sådant men var för mycke sådanna grejer igår ett under han inte åkte ut nångång för det. Salo är dock inte i nätheten av Norreba livsfarliga vifningar och Hento är inte så snäller han heller.
Kommentera

« · 707645 · »