eltifoso:
Tjockis skreks ju till en spelare. Det är inte det snacket som jag pratar om. Inte heller att Ledin eller Joel Lundqvist kastar skit på varandras flickvänner. Det är snacket mot domarna. Jag tror faktiskt inte att det händer speciellt ofta att man skriker nidningsord till domaren.
Man klagar på domslut, men man skriker nog knappast tjockis eller idiot till en domare, för då kan jag nästan lova att man får sig en tia.
eltifoso:
Nu tror jag ju personligen att det väldigt sällan skriks sådana saker till domare. Och görs det det så lär spelaren åka ut, oavsett om det är Ledin, Jönsson, Salo eller Johan Davidsson.
Min fråga är så här rent allmän...
Kan domaren tilldöma någon form av matchstraff i efterhand för det Ledin skriker? Om du hånar en domare (av de som är på isen) så ska det automatiskt vara minst 10 minuter. Men det han skriker skulle förmodligen ge 10+10 och automatiskt GM.
Alltså, räknas måldomare/videodomare som vilken domare som helst på isen?
Jag får sticka in huvudet och gratulera till segern, nu har Ni bara att spela hem guldet på tisdag....
Du har rätt, Salo är en lindrigare modell av Norrena...
Personligen är jag trött på killen. Många klagar på att FBK gnäller men Salo är bra duktig han med. Snackar med domarbasen i hopp om att ge Frölunda övertag i nästa match. Det jävligaste är att han lyckas!
Sen att påstå att tränarna ligger bakom det så kallade hånet...löjligt!
Lägg ner Salo! Du är en alldeles för duktig målvakt för att hålla på så...