1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Final 5 Frölunda - Färjestad

« · 707956 · » Till forumet

Sv: Final 5 Frölunda - Färjestad
eltifoso: Enligt regelboken så ska allting som sker efteråt tas tillbaka. För dras tiden tillbaka så har det ju inte hänt? Men det är väl en bedömningssak. Om spelaren i fråga skadat en spelare så är det väl så att matchstraffet gäller... jag vet inte?...
Kommentera

Fysisk hockey: Klockan dras tillbaka och inget mål hade godkänts förutom det som godkändes av måldomaren då.

Det hade varit intressant om ett matchstraff hade hunnit utdömas under samma tid, tas det straffet tillbaks också då i samband med att klockan dras tillbaka?
Kommentera

Sibbe:

Det låter sunt, men om det hade godkänts. Då hade VF förlorat tid för att kvittera, eller drar de tillbaks klockan...
Kommentera

Fysisk hockey:

Antar att samma sak gäller för FBK som VF. Alltså hade det blivit mål efter situationen hade det dömts bort om det blev mål i första läget. Men om videogranskning visade att det inte blev mål, som i detta läge, hade målet godkänts...

Bara ett antagande som sagt men de verkar vara det enda rimliga...
Kommentera

En undran från igår, nån på forumet kanske vet? Spelet fortsatte efter den tveksamma målsituationen i början av matchen. Om FBK hade gjort mål efter den här situationen hade det dömts bort, men om VF hade gjort mål hade det också dömts bort? (hela pucken var inte inne, bäst att förtydliga annars så huggar några VFare direkt).
Kommentera

Paddan: Det är väl han som är avstängd av era moderatorer vilket kanske förklarar att diskussion om MoDo försegår här när Dawe är inblandad. Nä nu är det dags för en 9-e hålare måste skynda på så att jag hinner runt innan det blir mörkt.
Kommentera

Svanru: Tja, något måste jag ju hitta på för att slippa ta mig an studierna som väntar ;) Fast nu var det ju Dawidovski som nämnde något om en  avstängning på MoDospelare som jag aldrig tidigare hört talas om.
Kommentera

mok:

Ja de var som sagt bara en tidsfråga. Skratta eller gråta, vad ska man göra?

Skönt att höra att Mats och Håkan försvarar Ledin indirekt genom att ge kritik till TV 4.
Kommentera

Bissett19: Inte oväntat så var det från Småland också, var det inte någon i HV's publik som polisanmälde Lintner också för några år sedan.
Kommentera

Bissett19: Inte så oväntat, väntade bara på att nån skulle göra det. Brukar alltid bli livat när nån skriker tattare.
Kommentera

Sibbe: O nu är det nån jeppe som polisanmält Ledin oxå.......se länk!!
Kommentera

Paddan: Det är intressant vilket intresse vårt kära lag har för MoDoiterna. Har ni det tråkigt nuförtiden :-)
Lumber Jack: Jag försvarar inte Ledins ordval men inte för inte är han oerhört nyttig för vårt lag.
Kommentera

Ytterligare ett kompetent avsnitt av Magazinet Live Final är ute! Intervjuer med bl.a. Prestberg, Hamr, Mattsson och Ledin...
Kommentera

Dawidovski: Måste i sådana fall varit en konstig avstängning eftersom de båda två spelade samtliga finalmatcher det året.
Kommentera

Presskonferens idag i ärendet Per Ledin...se länk...
Kommentera

Dawidovski:

"Fyra spelare tränade inte i går och alla är tveksamma för spel. Wahlberg hade feber även i går, Hlinka är axelskadad, Lintner höftskadad och Öhman problem med sina ljumskar."

Skrivet 2002-04-05

Kommentera

Dawidovski:

MODO Hockey har idag förlängt kontraktet med vår Slovakiske landslagscenter
MIROSLAV HLINKA.
Kontraktet gäller för säsongen 2002/2003.

- Hlinka har under hela slutspelet visat vilken duktig center han är och han kommer att växa in ytterligare i den "svenska kostymen" nästa säsong, säger MODO Hockeys sportchef Bengt Hedin.

- Centerrollen är en svår och ytterst viktig position, varför det känns oerhört skönt att Hlinka valt att stanna hos oss, fortsätter Hedin.

Hlinka åker nu vidare för spel med det Slovakiska landslaget och
uppladdningen inför VM i Göteborg!

Skrivet på modohockey.se 2002-04-08

Kommentera

Paddan: japp, wahlberg menade jag!

Tror båda blev avstängda av modo, dels pga. att wahlberg gått ut med nån flytt till annan klubb, och att då modo-ledningen tyckte att det störde slutspelet för modo!

Tror det var likadant med Hlinka.
Kommentera

Dawidovski: Jag som hade för mig att Wahlberg (som jag antar att du menar) var småkrasslig under finalerna och därför inte medverkade och att Hlinka blev skadad. Fast jag kanske minns fel.
Kommentera

Sibbe: "Bara att acceptera, tycker klubben agerat utmärkt i ärendet men en avstängning från FBKs sida vore det mest korkade jag sett i mitt liv. Ett eventuellt guld betyder mer. En tillsägning och krav om ursäkt tycker jag var lagom. Bra agerat av Loob!"

Eller så kan man göra som modo gjorde i finalen 02 mot FBK, man stängde av slovaken Hlinka och svenske passningskungen som lirade i bry denna säsong? (kommer inte på namnet nu...)

Att göra det i avgörande finalmatcher var oerhört korkat tycker jag, men det gick ju som det gick också för modo, och ingen tackade väl modo för det agerandet heller, så vad det ska vara bra för i avgörande matcher det vet inte jag.
Kommentera

Poffa: Ok, då vet vi, nog om det.
Kommentera

Dawidovski:

Det är bara vad du tror.

Kommentera

Poffa: Jag frågade för att du rent allmänt verkar hata allt och alla gällande Färjestad.
Kommentera

Poffa & Lumber Jack:

Håller motvilligt med er =)

Naturligtvis ska det tas till hårdare straff när det skriks åt en funktionär. Det var oerhört korkat gjort och det fattar han faktiskt själv också...

Förstår dock hans frustration men Ledin är som han är, adrenalinet pumpar över och han slänger ur sig saker som han skulle kunnat låta bli. Men det enda han vill är ju att FBK ska vinna...

Bara att acceptera, tycker klubben agerat utmärkt i ärendet men en avstängning från FBKs sida vore det mest korkade jag sett i mitt liv. Ett eventuellt guld betyder mer. En tillsägning och krav om ursäkt tycker jag var lagom. Bra agerat av Loob!
Kommentera

Sibbe:

Om jag får svara så säger jag så här:

Jag hade blivit upprörd och tyckt det var otroligt dåligt. Sådan ord ska leda till 10 minuter för missconduct. Skillnaden är dock att det skriks mellan spelare, något som förmodligen är vanligare än många tror. Här skrek Ledin det hela mot en funktionär, vilket i mina ögon är betydligt värre. Därför borde det vara ett hårdare straff än om det skriks mellan två spelare.

Mitt sätt att se på det hela.

Kommentera

Sibbe: Nej. Men det hade inte varit snyggt. Trash talk hör till, inte att skrika en massa skit åt funktionärer som gör sitt jobb. Utmärkt dessutom.
Kommentera

Lumber Jack:

Skulle du vara lika upprörd om Lundqvist "stå upp din j*vla f*tta" hade fångats av kameror?
Kommentera

Dawidovski: Ingenting, det hela är utrett.

Jag tycker att Ledin ska stängas av för barnsligt och omoget, för att inte säga direkt stötande uppträdande. Han drar inte bara ned sig själv och sin klubb i rubriksnusket utan även svensk hockey i stort. Vore det lite ruter i Färjestad skulle man föregå förbundet och satta honom brevid truppen.

Du tycker att det räcker med lite gymövningar och en tillsägelse över telefon. Vi har inte samma syn på hur mycket man får skämma ut svensk hockey utan att kraftfulla reprisalier utfärdas helt enkelt.
Kommentera

Dawidovski:

Du är helt otrolig. Jag frågade allmänt, redan igår, till alla och envar om någon kunde svara på denna fråga. Som motfråga undrade du om jag ville ha Ledin avstängd och jag svarade NEJ!!! Sedan förklarade jag frågan igen, så att alla skulle förstå.

Ditt svar då blev: "Vi diskuterade inte samma sak, så varför frågade du mig om ledin?"

Om vi inte disskuterade samma sak, varför undrade du om jag ville ha Ledin avstängd?

Läs igenom allting, när du då tror att du förstår sammanhanget... Läs igen.

Kommentera

Lumber Jack: Ja, och det tycker jag ni fått svar på av mig och sibbe, vad vill du mer höra?
Kommentera

Poffa: "Vem har frågat dig om Ledin? Nu yrar du värre än vanligt."'

Ja, du själv gjorde ju det!

citat"Jag undrade om det var skillnad på att skrika till videodomaren, jämfört med att skrika till någon av de tre på isen."
Kommentera

Poffa: Jag har precis lika stor rätt som alla andra att svara på vad folk skriver här, är det du som bestämmer det?
Kommentera

mattias - 74: Menar bara att om pucken glidit 2-3 mm längre in, så hade det solklart dömts mål.
Kommentera

Dawidovski: Du kan givetvis inte göra något, men Loob och resten av ledningen och det är vad som har diskuterats.
Kommentera

Sibbe: Precis, men somliga verkar ha svårt att hänga med.
Kommentera

Dawidovski:

Vem har frågat dig om Ledin? Nu yrar du värre än vanligt.

Kommentera

Lumber Jack: om det funkade bra eller inte har jag inte sagt nåt om eller? omöjligt för mig att göra nåt åt ledins buffliga agerande, eller hur?
Kommentera

Dawidovski:

Det döms inte mål om det saknas 2 - 3 mm heller, ingen del av pucken får ha kontakt med mållinjen!
Kommentera

Lumber Jack: ok, bryr mig inte om vad du tycker i fallet, det är ointressant för oss FBK-supportrar.

ett par centimeter? prova med 2-3 mm, då hade det garanterat dömts mål.
Kommentera

Dawidovski:

Det hör till saken att han inte var i det styrkerummet, men jag tycker organisationen visat vad dom tycker om Ledins agerande på många sätt. Inte minst Loobs samtal till Ledin med krav om ursäkt och skärpning.
Kommentera

Poffa: Och? om jag har brytningsfel eller inte, har inte du med att göra!

Vi diskuterade inte samma sak, så varför frågade du mig om ledin?

Frågade bara om du ville få honom avstängd, sen verkar det som att det är mer ok att skrika till videodomaren än de 3 på isen, för annars hade väl ledin och halva FBK fått matchstraff va? eller är detta ytterligare en del i mutskandalen, där FBK mutat domarna?
Kommentera

Dawidovski: Ja, det har ju funkat bra. Ledin har inte skämt ut sin förening (och sig själv) på nästan ett dygn...
Kommentera

Lumber Jack: Man har redan visat att det finns lite ruter i FBK, genom att förbjuda ledin att träna med laget, samt att låsa in honom i styrkerummet!

Sen att man bänkar en spelare som patera till fördel för Mikael Johansson är också ett bevis för ruter.
Kommentera

Dawidovski: Med en annan och felaktig kameralins kanske det hade kunnat dömts mål, alt. att pucken hade glidit ett par centimeter till.

Det är helt ointressant utifall att många i FBK tror att pucken var inne, det är måldomaren som avgör och därmed punkt. Igår är den enda gång jag sett ett lag spårat ur efter en målkamerabedömning.
Kommentera

Dawidovski:

Tveksam? Hur mycket brytningsfel har du? Och nej, jag försöker inte få Ledin avstängd. Jag undrade om det var skillnad på att skrika till videodomaren, jämfört med att skrika till någon av de tre på isen.

Kommentera

mok: Hento måste vara den målvakt som sysslar med klubbviftningar minst i ES.
Kommentera

Lumber Jack: Råkar vara att så att just denna situation var oerhört svår att avgöra för många om den var inne, så jag förstår fullständigt M.johanssons frustration, det ser heltklart ut som att den är inne när man ser bilderna först! tänk då att johansson inte hade några reprisbilder att tillgå, heller inga bilder rakt uppifrån! det är ju självklart att han trodde det var mål!

Själv har jag aldrig sett en så tveksam situation, med en annan måldomare hade det säkert kunnat blivit mål.
Kommentera

Dawidovski: Vore det lite ruter i Färjestad skulle man själva stänga av honom.
Kommentera

Poffa: Vill du ha ledin avstängd?
Kommentera

Sibbe: ja tycker de är dags att stänga av Ledin.....han har gått över gränsen för många gånger nu.... och att attakera videodomaren som han gjorde i går kan dom gått å väl ge han ett par matcher för
Kommentera

« · 707956 · »