Dawidovski:
"Fyra spelare tränade inte i går och alla är tveksamma för spel. Wahlberg hade feber även i går, Hlinka är axelskadad, Lintner höftskadad och Öhman problem med sina ljumskar."
Skrivet 2002-04-05
Dawidovski:
MODO Hockey har idag förlängt kontraktet med vår Slovakiske landslagscenter
MIROSLAV HLINKA.
Kontraktet gäller för säsongen 2002/2003.
- Hlinka har under hela slutspelet visat vilken duktig center han är och han kommer att växa in ytterligare i den "svenska kostymen" nästa säsong, säger MODO Hockeys sportchef Bengt Hedin.
- Centerrollen är en svår och ytterst viktig position, varför det känns oerhört skönt att Hlinka valt att stanna hos oss, fortsätter Hedin.
Hlinka åker nu vidare för spel med det Slovakiska landslaget och
uppladdningen inför VM i Göteborg!
Skrivet på modohockey.se 2002-04-08
Sibbe:
Om jag får svara så säger jag så här:
Jag hade blivit upprörd och tyckt det var otroligt dåligt. Sådan ord ska leda till 10 minuter för missconduct. Skillnaden är dock att det skriks mellan spelare, något som förmodligen är vanligare än många tror. Här skrek Ledin det hela mot en funktionär, vilket i mina ögon är betydligt värre. Därför borde det vara ett hårdare straff än om det skriks mellan två spelare.
Mitt sätt att se på det hela.
Dawidovski:
Du är helt otrolig. Jag frågade allmänt, redan igår, till alla och envar om någon kunde svara på denna fråga. Som motfråga undrade du om jag ville ha Ledin avstängd och jag svarade NEJ!!! Sedan förklarade jag frågan igen, så att alla skulle förstå.
Ditt svar då blev: "Vi diskuterade inte samma sak, så varför frågade du mig om ledin?"
Om vi inte disskuterade samma sak, varför undrade du om jag ville ha Ledin avstängd?
Läs igenom allting, när du då tror att du förstår sammanhanget... Läs igen.
Dawidovski:
Vem har frågat dig om Ledin? Nu yrar du värre än vanligt.
Dawidovski:
Tveksam? Hur mycket brytningsfel har du? Och nej, jag försöker inte få Ledin avstängd. Jag undrade om det var skillnad på att skrika till videodomaren, jämfört med att skrika till någon av de tre på isen.