1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19051 inlägg · 1109 ämnen

Final 5 Frölunda - Färjestad

« · 708089 · » Till forumet

Sv: Final 5 Frölunda - Färjestad

250kg kärlek:

I NHL så står det kameror precis överallt. Mellan båsen står ofta en kommentator. Spelare och domare bär ibland myggor som registrerar vad som sägs på och utanför isen.

Hittills har jag aldrig sett någonting liknande det som Färjestadbåset hävde ur sig i går.

TV4 är en pajaskanal. Sändningarna är dåliga och kommentatorerna en katastrof. Men det är trots allt inte de som fick Ledin att skrika "Tjockis" och "Hörru, tjocka jävla tattare!" utan det är han själv som skriker det. Och väljer TV4 att inte sända sådant, då är de, ur ekonomisk synvinkel, rent ut sagt korkade.

Canal+ eller vilket bolag som helst i Staterna, hade definitivt fått med det där också.

Kommentera

Dawidovski:

Låt dem hata oss. Vi kommer skåla, sjunga och dansa hela natten imorgon när guldet kommer hem till oss igen.
Kommentera

mattias - 74: Undrar varför 95% av sveriges befolkning började hata ledin när han gick till oss?
Kommentera

250kg kärlek: Jag menar alltså att det känns som att man i NHL-sändningarna har en mer professionell inställning till det hela, hmm... då var vi framme vid C+ igen... men jag tycker att de tar idrotten mer på allvar än vad TV4 gör. För TV4 känns det som att man är mer intresserade av att vara kontroversiella än att göra en bra produktion.
Kommentera

Dawidovski:

Dom flesta började väl hata ledin när det stod klart att han skulle gå till er. I alla fall de som höll på Luleå, för det fanns säkert en del av dom som tyckte han var gud i LHF!
Kommentera

250kg kärlek: "Jag tycker bara att det massmediala uppbådet stirrar sig blind på det som säljer. Klart att kanalen vill tjäna slantar på sin sändning. Men man ska inte göra det på att stoppa upp en mikrofon i näsan på någon som är inne på sin tredje 20-minutare och inte riktigt kan hålla sina tyglar. Det är fegt."

Bra skrivet!
Kommentera

Fysisk hockey: Lite off-topic, men ändå.

"Om TV4 får fortsätta med sina pajassändningar så lär det inte dröja..."

Jag har en polare som jobbade på TV 4 för sisådär 3 år sedan (dock inte med sport). När han fick jobbet frågade jag honom om det ingick en clownnäsa i anställningen. Den blick jag fick var obetalbar. :-)
Kommentera

Paddan: Nej nej, jag idiotförklarar inte tittarna. Jag tycker bara att det massmediala uppbådet stirrar sig blind på det som säljer. Klart att kanalen vill tjäna slantar på sin sändning. Men man ska inte göra det på att stoppa upp en mikrofon i näsan på någon som är inne på sin tredje 20-minutare och inte riktigt kan hålla sina tyglar. Det är fegt.

Jag vet inte vad du talar om när du snackar NHL (jag har själv upplevt en NHL-match vid två tillfällen i mitt liv). Dock tycker jag att mer fokus bör läggas på laget/enskilda individen än en massa snack runt om.
Kommentera

mattias - 74: Åhh vad härligt att den myten äntligen spräckts!

Jag som trodde att ALLA hatade ledin, eller åtminstone 95% av sveriges befolkning som jag fått höra.
Kommentera

250kg kärlek: Fast, bara för att det är kommersiell teve så behöver man ju inte i princip idiotförklara tittarna. Väntar bara på att Janne "Loffe" Karlsson... eller om det är Ekwall som tagit över den rollen... ska dyka upp och börja kasta falukorv och grönsaker till publiken.

Känns som man har tittat lite för mycket på Letterman och lite för lite på hur man exempelvis förhåller sig till sportsändningar i exempelvis NHL.
Kommentera

250kg kärlek:

Ja imorgon skall jag avnjuta matchen hos en kompis som är luling så jag antar ju vilka han håller på * suck * Han avgudar dessutom Ledin sedan dennes tid i klubben :)
Kommentera

mattias - 74: Om detta är kommersiell teve betackar jag mig. Då föredrar jag hellre en halvfull Edström bakom mikrofonen i direktsändning på någon unken fotbollsplan i mellersta Norrland. Där finns känslan i alla fall.

Tiderna förändras, i morgon är en annan dag.
Kommentera

250kg kärlek:

Skall bli intressant och se om dom har samma koncept i Fotbollen som drar igång nu! Kanske har en tv monitor mellan avbytar bänkarna och springer och frågar bollkallen vad han tycker om matchen!!
Kommentera

mattias - 74: Nej för tusan, säg inte så, skulle inte vilja tappa ledins energi från isen.
Kommentera

Dawidovski:

Wikegård kallade Ekwall för puderfejs i tv.!!
Kommentera

Dawidovski: Wallin skrek ut sin glädje (med ord du inte skulle delge dina barn). Om jag säger så.
Kommentera

mattias - 74: Nje, tror inte det. Men om TV4 tar bort den där jättedumma delen då man går ner till Ekwall och vill höra folkets röst (vilket alltid, godtyckligt plockas fram av Ekwall himself), O C H tar bort alla jävla onödiga mikrofoner så har kanalen kommit en bit på vägen.

Det är inte för inte man mer än gärna sänker volymen på teven och lyssnar på radiosporten. De är i alla fall nyanserad och koncentrerad av det som händer på isen.
Kommentera

mattias - 74: Puderfejset?
Kommentera

Frisco: Själv så hörde jag inget skrik ifrån walle på tv4, trots att min volym var ganska hög, så nu frågar jag dig, hur kan du då höra skillnaden mellan målskrik och hånskrik?
Kommentera

Bengt: Var det meningen att man skulle värva Patera också, eller var man tvungen att ta honom för att få Sevc till klubben? Sevc är jag ganska imponerad av, även om man ibland retar upp sig på att han blandar suveränt spel med ovårdade utvisningar och stundtals rena filmningar. Men ni ska se att Patera börjar producera poäng igen bara han får en Hackmankastrull på huvudet ;)
Kommentera

250kg kärlek:

Ekwall och ledin kanske skulle byta syssla imorgon ??
Kommentera

Paddan:

Äh, Patera är en räka på 80 kg fördelat på 187 cm. Det han är är kort och gott gammal och trött. :)

Tur att Perra sett detta och gett Micke chansen istället.
Kommentera

Paddan: Ekwall har som vanligt blivit mejlbombad, varje gång man går ner till honom. Tyvärr verkar mejlbombningen inte hålla särdeles hög kvalité.

Det är riktigt, riktigt dålig kvalitta på den sekvensen. Sämre än det övriga.

Det vill inte säga lite.
Kommentera

Bengt: Hmm, har du då inte glömt Pavel Patera? ;)
Kommentera

Fysisk hockey: Fokus i finalmatcherna är inte själva spelet utan det som händer runt om. Det stör mig något fruktansvärt. Är det inte Andreas Johanssons framtand som skapar rubriker är det Jönssons bojkott av kanalen som gör det. Det liknar mer och mer en såpa. Som någon sade tycker jag att Canal + (nej, jag jobbar inte där) skulle ta över sändningarna.

Att förstora upp Ledins uttalanden, som TV4 gjort, bevisar bara intresset av att få uppmärksamhet. Uppmärksamhet säljer, något som fyran förstått. Fokus försvinner från själva hockeyn på isen. Något som känns jättetråkigt. Åtminstone för dem som bänkat sig framför teven för att se just hockey.
Kommentera

Paddan:

"Sen skulle jag rösta in Vladimir Krutov i FBKs spelartrupp."

Då har ju även FBK en tjockis i truppen. :)
Kommentera

Paddan:

Haha
Kommentera

250kg kärlek: Då skulle jag i sådana fall för evigt rösta ut Patrik Ekwall från alla sportsammanhang, samtidigt som jag skulle vilja ha Calle Johansson som ständig bisittare.

Sen skulle jag rösta in Vladimir Krutov i FBKs spelartrupp. 

Kommentera

250kg kärlek:

Om TV4 får fortsätta med sina pajassändningar så lär det inte dröja...
Kommentera

250kg kärlek:

Undrar hur många som skulle rösta på puderfejset ??
Kommentera

Fysisk hockey: Njae, snarare utröstad. Jag väntar fortfarande på när makten hos media tar överhanden så man som TV-tittare kan rösta ut den man gillar minst. Det vore grejer det.
Kommentera

Frisco:

Och då ska man bli avstängd?
Kommentera

Dawidovski:

Om du går in på stats.swehockey.se och sedan klickar på Divisions/Elitserien/2001-2002/SM-slutspel så får du upp en ruta. Där kan du klicka på Play-off round games. Då får du upp 15 speldagar. De tre sista, 13, 14 och 15 är de matcherna. Klickar du på resultatet av dessa matcher får du upp online-fönstret och kan se händelser och lineups.

Hlinka är med i alla tre. Wahlberg stod över match två på grund av "småskavanker".

Kommentera

Dawidovski: Målglädjen skrek alla andra spelare ut. Detta var inte målskrik utan hånskrik. Stor skillnad.
---
I final 1 var Wahlberg utvisad en gång. I final 3 gjorde Hlinka mål och Wahlberg utvisad en gång.
Kommentera

Dawidovski:

Det låter allvarligt.
Kommentera

Frisco: ja, 2002 års finaler.
Kommentera

Frisco: Är du säker?
Kommentera

Fysisk hockey: Han skrek ut sin målglädje i ansiktet på salo.
Kommentera

Dawidovski: Är det 2002 års finaler du snackar om?

Hlinka var med i alla 3 finalerna och Wahlberg var med i final 1 och final 3.
Kommentera

Dawidovski:

Vad gjorde han mot Salo?
Kommentera

Paddan: Dom blev väl bänkade, dom var iaf inte med och lirade i 1 eller 2 av finalerna iaf, det är jag helt säker på.
Kommentera

Poffa: ok, 1 poäng till dig.
Kommentera

Tror ni Wallin blir avstängd för det han gjorde mot salo?
Kommentera

Det Ledin vräkte ur sig i går och häromdagen är naturligtvis inte bra. Ledin, som alltid spelar med känslorna utanför matchtröjan, får verkligen bekänna färg när medierna hittat en ny infallsvinkel att följa matcherna. Som jag förstått det så finns det inga gränser för hur ordbajset flödar fritt på isen, mellan spelare. Jag vill inte alls försvara Ledin och hans vokabulär, dels mot Salo men också mot måldomaren. Men är det konstigt att en hetlevrad spelare, som Ledin, uttrycker sig på det sätt han gör? Sändningarna från finalerna börjar f-n i mig likna en sändning från Big Brother. Ju mer tuttar och sex, desto bättre. Ju mer ordbajs som TV4 kan återge, desto bättre.

Nej, låt hockeyn stå för underhållningsvärdet. Det som sägs under match, på isen och vid sidan från de aktiva, let it be.

Det är som pappa brukade säga ibland: Rena rama sandlådan. Och nu är det vuxna människor vi talar om.

Huga.
Kommentera

Frisco: Ja för jag kom just på att man kan ju inte få en utvisning efter eftersom det är vid första avblåsningen som målet granskas. Alltså är det ju bara en avvaktande utvisning :-)
Kommentera

FreddanVF: Här får du svar på dina frågetecken.

Svenska Ishockeyförbundet Seriebestämmelser 2005/2006
Tävlingsavdelningen Fastställda 2005-05-16
31 2005-06-23
Exempel:
Situation 1
Det är en tvivelaktig situation vid målet men spelet fortsätter. Under första spelstoppet efter
situationen görs en videobedömning. Bedömningen visar att det är mål. Mål tilldöms, klockan
ställs tillbaka och alla utvisningar utdelade under tiden, startar när spelet fortsätter vid den
tillbakasatta tiden.

Situation 2
En tvivelaktig situation vid ena målet men spelet fortsätter och mål görs i det andra målet,
vilket orsakar spelstoppet. Det görs en videobedömning av den tvivelaktiga situationen
(begärd av domaren eller videomåldomaren). Bedömningen visar att det är mål vid det första
tillfället. Mål tilldöms. Klockan sätts tillbaka till tiden för det tvivelaktiga målet och målet
som orsakade spelstoppet avslås.

Situation 3
En situation liknande nummer 2 ovan men samma lag gör mål igen. En videobedömning visar
att laget gjorde mål vid första tillfället, men spelet fortsatte. Mål tilldöms vid tiden för det
första tillfället. Klockan sätts tillbaka och spelet fortsätter från tiden för det första målet.
Kommentera

Vet att många hyser agg mot TV 4 men jag kan inte låta bli att kommentera veckans lista i dagens sporten, den va rätt rolig faktiskt...
Kommentera

eltifoso: Jo lite off... Men skulle vara intressant å veta. Får väl se om Ekwall är intresserad av ett sånt mail.
Kommentera

Fysisk hockey: Ja faktiskt, men om han blåser av och ett lag missar att göra mål då? Sen visar det sig under granskningen att det inte var mål?

FreddanVF >> Vete katten hur de gör om det blir skada och matchstraff. Fast hela denna diskussionen är ju ruggigt off topic så kanske lika bra att sluta eller ta ny tråd.
Kommentera

eltifoso:

Regeln verkar inte vara genomtänkt. Det kan ju uppstå många olika situationer under den här tiden. Jag tycker nog att domaren borde ha känsla och blåsa av, för att undvika ev. tveksamheter och incidenter.
Kommentera

« · 708089 · »