Suddenförlust senast men jag både hoppas och tror att vi kan ta ledningen i matchserien igen idag. Det absolut viktigaste är att vi får utdelning i första perioden då vi antagligen kommer föra spelet (om matchutvecklingen nu blir som sist). Dessutom är det naturligtvis väldigt viktigt att Hento håller minst samma klass som Salo. Jag tippar 2-3, FBK-vinst.
Måste även ge en stor eloge till wolfpack som var bästa klack igår, den "magiska" Frölundapubliken var väldigt tysta långa stunder, inte minst i första perioden....
ps. biljetterna till final 6 i Karlstad tog slut på mindre än....1 minut!!!
möjligt att ni vinner men det lär inte vara pga att fbk är uttröttat. Vi rullar på 4 kedjor, ni oftast på 3, det bör således vara ni som är det tröttare av två lag. Men sånt känner man inte riktigt efter när det gäller så mkt som det gör..
Sibbe: Om FBK gör en likadan start som igår så får VF det grymt svårt om de nu spelar lika uselt som igårdagens match. Tror på en jämn match men hoppas innerligt att VF tar hem det idag med, men man kan inte spela dåligt och vinna två sm-finaler på rad, eller?
piff: "men man kan inte spela dåligt och vinna två sm-finaler på rad, eller?"
Jo, FRÖ kan det mot just FBK, på något vis sitter det i skallen på FBK-spelarna, FRÖ åker runt och glider, men vinner ändå matcherna... känns sjukt faktiskt.
mok: Tycker att det ser ut så, man har ett psykologiskt övertag på FBK, det övertaget har man haft i flera år nu, och då funkar det faktiskt att åka runt och mysa, men ändå på nåt vis, vinna matcherna. sjukt som sagt.
Dawidovski: Vi åkte omkring å gled i final 1 och förlorade. I final 2 vann vi rättvist. I final 3 åkte vi omkging å gled och förlorade, i final 4 gled vi omrking i en period. Sen var det ganska jämt. Vi vann i Sudden. Jag tycker inte vi har "åkt omkring och glidit" i mer än final 3 i LLA. Där kan vi tacka Salo för spänningen.
Inte så konstigt med Ledin om han åker ut, han är ju en sopa och allmänt ful på isen. Kåberg däremot tycker jag mig se lite mer hockey i nu än tidigare..
Sibbe: ne de var dom inte.... men de roliga var att dom i likhet me ledin & kåberg hörde till dom största busarna... skillnaden är väll att ledin och kåberg inte slåss med klubban på samma sätt
Ja det var första perioden det. Bra spel, riktigt bra spel och jag tycker det är två jämna lag på isen. Tycker dock FBK har ett litet övertag eftersom FBK haft fler klara chanser. Salo storspelar som vanligt och vi måste få ledningen känns det som, annars blir det tufft!
Sibbe: Jag har sett flera gånger att dom dömt mål när pucken inte riktigt varit över mållinjen i andra matcher genom åren, så jävla typiskt att det inte blev mål, bara för vi möter FRÖ, salo har ju sånt jävla flyt så det finns ju inte på världskartan ju... Robins stolpträff var ju också helt otrolig, synd att inte FRÖ fick sig ett litet straff där för den dåliga isen.
mattias - 74: HAn sa väl några fler ord... bland annat tror jag han nämnde sitt eget smeknamn därefter. Vilket kan ni ju lista ut själva. Men skriver jag det lär jag ju bannas. Det börjar på F och är ett smeknamn på kvinnans kön. Oftast nedsättande.
Dawidovski: När den var inne? haha Hörde du inte domarbasen. HELA pucken måste vara inne den får INTE ha NÅGON KONTAKT med linjen. Du är ju mer färgad än någon annan. Gå å kamma dig.
FreddanVF: Lätt som fan för dig å säga som kan glädjas åt segrar varje dag trots att ditt lag inte lirar bra hockey varje dag. Tycker det är så sjukt orättvist att inte vi leder matchserien, och att inte vi leder matchen! fast du kanske tycker att frö vart bättre i första? och att ett ledningsmål för FBK vore totalt orättvist?
Dawidovski: Vad är rättvisa??... Du får se när matchserien är slut om det bästa laget har vunnit. Jag kan inte hjälpa att ni har så förbannat kass målvakt som släpper in det mesta som kommer på honom. Du säger ju själv att FBK har allt. Alltså borde det lilla som Frölunda skapar gå in på Hento. Jag har aldrig förstått varför han är så hyllad. Han är för liten för att spela Butterfly.
Dawidovski: Jag är färgad men jag är stor nog att erkänna vad som är rätt och fel. Och jag vill inte vinna på fusk men det vill tydligen du. Att det ska vara mål även om den stannar på linjen eller hur?
mattias - 74: Det hörde man däremot förra året när Jonathan Hedström stod och skrek just "f'tta" till Marcus Nilson i Djurgården Vad nu detta har med Per Ledin och puckar som inte är över mållinjen att göra?
Dawidovski: Tja, det finns ju en massa is mellan linjen som är målad på betongen och pucken också, så med andra ord borde alla målsituationer godkännas eftersom pucken aldrig kan ligga på linjen.
FreddanVF: Han tycker att det är fel att rätt regler ska gälla mot Frölunda. För i hans tycke, dömmer domaren mål när pucken inte är inne mot andra lag. Han ska nog vara glad över alla dessa felaktiga mål i stället för att klaga den här gången.
Suddenförlust senast men jag både hoppas och tror att vi kan ta ledningen i matchserien igen idag. Det absolut viktigaste är att vi får utdelning i första perioden då vi antagligen kommer föra spelet (om matchutvecklingen nu blir som sist). Dessutom är det naturligtvis väldigt viktigt att Hento håller minst samma klass som Salo. Jag tippar 2-3, FBK-vinst.
Måste även ge en stor eloge till wolfpack som var bästa klack igår, den "magiska" Frölundapubliken var väldigt tysta långa stunder, inte minst i första perioden....
ps. biljetterna till final 6 i Karlstad tog slut på mindre än....1 minut!!!