Dawidovski: Vad är rättvisa??... Du får se när matchserien är slut om det bästa laget har vunnit. Jag kan inte hjälpa att ni har så förbannat kass målvakt som släpper in det mesta som kommer på honom. Du säger ju själv att FBK har allt. Alltså borde det lilla som Frölunda skapar gå in på Hento. Jag har aldrig förstått varför han är så hyllad. Han är för liten för att spela Butterfly.
Dawidovski: Jag är färgad men jag är stor nog att erkänna vad som är rätt och fel. Och jag vill inte vinna på fusk men det vill tydligen du. Att det ska vara mål även om den stannar på linjen eller hur?
mattias - 74: Det hörde man däremot förra året när Jonathan Hedström stod och skrek just "f'tta" till Marcus Nilson i Djurgården Vad nu detta har med Per Ledin och puckar som inte är över mållinjen att göra?
Dawidovski: Tja, det finns ju en massa is mellan linjen som är målad på betongen och pucken också, så med andra ord borde alla målsituationer godkännas eftersom pucken aldrig kan ligga på linjen.
FreddanVF: Han tycker att det är fel att rätt regler ska gälla mot Frölunda. För i hans tycke, dömmer domaren mål när pucken inte är inne mot andra lag. Han ska nog vara glad över alla dessa felaktiga mål i stället för att klaga den här gången.
Dawidovski: Varför du ska vara glad åt alla felaktiga mål du skrivit att ni blivit tilldömda? Jo, för att ni kanske vunnit någon match ni inte vunnit annars. Bonuspoäng m a o.
Dawidovski: Då har du varit lite otydlig i ditt svammel: "Jag har sett flera gånger att dom dömt mål när pucken inte riktigt varit över mållinjen i andra matcher genom åren, så jävla typiskt att det inte blev mål, bara för vi möter FRÖ" Det där sista tolkar jag som att när ni möter andra lag, så döms det mål. Du får vara lite tydligare i ditt skrivande, men det kanske inte är din starka sida. I så fall är du ursäktad.
Tur att Färjestad möter Frölunda då, så att domaren slapp ta ett felaktigt beslut.