Jag trodde inte vad jag läste i dagens Göteborgs Posten. Frölunda hör och häpna med sin kritikerrosade juniorverksamhet vill göra en FBK. I hockeysnack har vi FBK:are slagits för den modellen FBK har valt med juniorlag upp till J 18 samt att övriga spelar i sina hemmaklubbar eller i FBK´s juniorlag Skåre, som är förstärkt med 7-8 seniorer. De bästa går vidare via Bofors och sedan förhoppningsvis till FBK.
Nu vill VF göra samma sak. De har sökt dispens för att deras J-20 lag skall spela i Div 1. Visst är det härligt att vår framåtanda sprids till andra lag :-)
PS Jag skall försöka hitta länk till artikeln eller om någon vill hjälpa mig?
janersa: Det är så kul att se glädjen för Lagace att han håller nollan från utespelarna fantastiskt. Han gjorde nog en av årets bästa räddningar i första. Nu håller tummarna att vi börjar få ordning på försvarsspelet även om det såg svajigt i första.
I hockeysnack har vi FBK:are slagits för den modellen FBK har valt med juniorlag upp till J 18 samt att övriga spelar i sina hemmaklubbar eller i FBK´s juniorlag Skåre, som är förstärkt med 7-8 seniorer. De bästa går vidare via Bofors och sedan förhoppningsvis till FBK.
Nu vill VF göra samma sak. De har sökt dispens för att deras J-20 lag skall spela i Div 1. Visst är det härligt att vår framåtanda sprids till andra lag :-)
PS Jag skall försöka hitta länk till artikeln eller om någon vill hjälpa mig?