1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

Frölunda vill härma FBK

« · 690806 Till forumet

Frölunda vill härma FBK
Jag trodde inte vad jag läste i dagens Göteborgs Posten. Frölunda hör och häpna med sin kritikerrosade juniorverksamhet vill göra en FBK.
I hockeysnack har vi FBK:are slagits för den modellen FBK har valt med juniorlag upp till J 18 samt att övriga spelar i sina hemmaklubbar eller i FBK´s juniorlag Skåre, som är förstärkt med 7-8 seniorer. De bästa går vidare via Bofors och sedan förhoppningsvis till FBK.

Nu vill VF göra samma sak. De har sökt dispens för att deras J-20 lag skall spela i Div 1. Visst är det härligt att vår framåtanda sprids till andra lag :-)

PS Jag skall försöka hitta länk till artikeln eller om någon vill hjälpa mig?
Kommentera

Sv: Frölunda vill härma FBK
Svanru: Frölunda vill väl inte göra exakt samma sak som ni gör? Frölundas J-20 är för bra för J-20 serien och därför vill dom ha hela J.20 laget i Division 1. Ni pyttsar ju över en del spelare till ett lag där det finns annat än J-20 spelare.... liiite skillnad.
Kommentera

Svanru: Tror det är bra ju fler föreningar som inser att det är mer utvecklande och härdande för talangfulla 18-20åringar att lira seniorhockey.
Kommentera

eltifoso: Visst kan det vara bra för 18-20 åringar att spela seniorhockey, men då är Frölundas variant definitivt att föredra.

Som det ser ut är det ett tiotal juniorer i Skåre, resten då ? dom som är senare i utvecklingen vad händer med dom ? hur många lägger av i förtid då dom ser att det kommer att bli svårt att platsa i ett seniorlag. Vi behöver fler som spelar hockey , inte färre.

Att slussa iväg delar av J-20 laget till seniorhockey är inte bra för Svensk hockey och där smiter FBK från sitt ansvar
Kommentera

Svanru: Haha, ja vi FBKare visste ju att det skulle bli så här förr eller senare, så oväntat var det ju inte.
Kommentera

mok:

Jag tycker inte det är någon större skillnad förutom att VF har J20-laget intakt. Tanken är ju fortfarande den samma.
Kommentera

Bengt:

Men som någon skrev nedan så är ju skillnaden trots allt rätt stor. Frölunda vill låta sitt J20-lag spela i en seniorliga medan Färjestad inte har något J20 utan låter vissa av spelarna spela med klubbar i trakten.

Det kan väl knappast handla om ett helt lag till antalet spelare som spelar under FBK-flagg så att säga?
Kommentera

« · 690806