1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Hoppas på södertälje i kväll

« · 510132 Till forumet

Hoppas på södertälje i kväll
Ja vi får hopaps på Södertälje i kväll så vi får behålla 3 platsen i tabbelen.
Kommentera

Sv: Hoppas på södertälje i kväll
Sinuhe: Jo precis, men det ser tungt ut just nu...
Kommentera

Dawidovski: Ja tyvärr gick de åt fanders men men nya tag på torsdag
Kommentera

Sinuhe: Det lär nog bli 7-0 till Timrå på Torsdag också, annars blir jag besviken.
Kommentera

Redhat: Hehehe, roligaste idag:) Nja, jag tror inte att timrå vinner med 7-0 imorgon! dom kanske vinner, men inte med 7-0...
blir nog en bra mycket jämnare match imorgon.
Kommentera

Dawidovski:Det blir säkert stentufft, bägge lagen vill nog visa vem som bestämmer i slutspelet.
Kommentera

Redhat: Vi lär inte mötas förrän i finalen.
Kommentera

Redhat: Ja du allt annat än en seger till FBK finns inte och ni bestämmer i slutspelet skulle inte tro de va haha årets skämt va haha.
Men du vet de va vinner vi i kväll blir de inte roligt för dig faan vad jag skall reta dig deå de kan du skriva upp :D längtar så efter segern.
Och du vet de va att mina pojkar vågar inte annat än att vinna i väll för jag komemr skrika halsen av mig för att dom skall göra sitt bästa...
*hoppas jag*

Dawidovski: Redhat säger bara så där för att han är orolig att han inte skall kunna tärra mig tillbaka. Rädd att han ska få äta upp orden om SM-Guld till TIK men de vet ju alla vi som håller på andra lag än TIK att det aldrig kommer att inträffa :D
Kommentera

Sinuhe: TIK vinner SM Guld lika troligt som om FBK gör det :)
Kommentera

mok: Ops änna vad du har blivit styv i korken då. Vad vad det som fick supportern till flugviktsgänget att kaxa upp sig mot oss bastanta Wermlänningar, knappast att ES-seger = SM guld eller.
Kommentera

mok: Enligt dig kanske visst jag kan väll säga att jag inte vet vilka som vinner SM men kan oxå säga det att det spel och de svaga intryck som TIK har visat många matcher efter nyår gör mig ganska säker på att laget inte klarar de.
Kommentera

Svanru:

Dessvärre har det ju varit så de senaste åren, men det ska vi vända på nu ;)

Segern mot TIK i sudden satt riktigt bra! Spelar Gerber såhär i slutspelet luktar det guld om de lilagula...
Kommentera

Sinuhe: med den ryggsäckshockey fbk visar upp ska det mycket till om det ska bli final, möter man ett lag med fyra jämna femmor har man ingenting att hämta... är övertygad om att tik med ordinarie manskap maler ner fbk i längden.
Kommentera

Sibbe: All heder åt Gerber, han räddade er ikväll!
Färjestad spelade onödigt grisigt för att vara ett topplag i hockey, jag ser hellre skridskoåkning än armbågstacklingar och där finns en avgörande skillnad mellan FBK och Frölunda.
Kommentera

orion: All heder åt Kipper, han räddade faktiskt TIK ikväll också! utan honom hade ni nog loosat i ordinarie tid med ett par mål.
Kommentera

Dawidovski: kan du inte vara något mer allvarlig?
Kommentera

Ambroo: Jag måste ju få säga min version av matchen eller? nog för att jag är lite färgad, men vem är inte det som supporter?
Kommentera

Dawidovski: Noterar att du berömmer vår målvakt, men inte kritiserar vårt lag för grisspel, märker du nån nyansskillnad i våra inlägg?
Kommentera

Ambroo: Menar på att FBK på spelade grishockey vad F**m gjorde då era spelare?
vakna upp och öppna ögonen innan du säger nått!
Min sammanfattning av gårdagens match.
1:a perjoden FBK dominerar stort men Tik har fått in första pucken men sedan när vart hockey rättvist.
2:a perjoden båda LAGEN SPELAR SKIT! Jag undrade vart dom gjort av siktena på klubborna givna målchanser men inge mer mål än FBK 1-1 puck, men samtidigt målvakterna briljerar.
FBK spelar bra i PP samt BP men TIK åstakommer inte mycket i dessa formationer. Å Berglund snackar till sig 10 min extra klantigt och dumt.
3:dje perjoden jag undrade vad pausvilan hade varit till för inget bättre hockeyspel nu heller från något av lagen *suck* att resultatet 1-1 står sig matchen igenom de står ju klart efter några minuter spelarna vet inte vart dom skall passa pucken, man passar första bästa spelare sedan om de är en TIK spelare eller en FBK spelare spelar tydligen ingen roll.
Sudden: Chanser åt båda hållen men TImrå känns lite avvaktande men Chara avgör och ger FBK bonuspoängen.

Dom som får godkänt i denna match är målvakterna helt klart dom bästa spelarna på plan chara kämpade bra han oxå men resten nää.
Och dommaren *suck*
Helt totalt värdelös fast kan väll inte säga att något av lagen fick fördel av de men men får inte en dommare bli hockeyspelare måste han ju ta uppmärksamheten på andra sätt.

Nej inget av lagen var nå bra i går kväll varken TIK eller FBK
Jag färväntar mig mer av båda dessa lag
Kommentera

Sinuhe: Känns ändå skönt att vi börjar stå upp med fysisk hockey nu inför slutspelet. Vår kvartsfinal mot DIF eller MoDo är liksom inte gööör enkla. Vi lär få kämpa tappert för att ta oss till semi seger med 4-3. Sedan ser jag fram emot en semi mot VF i den härliga arenan Frölundaborg. Den fighten lär sluta med 4-3 seger till FBK. Då har vi bara LHC kvar i finalen och de kör vi över med 4-1 i matcher. Sedan åker jag till törget i Karlstad och jublar. Låter väl bra eller hur?
Kommentera

Svanru: Frölundaborg ja där blir det tryck av om det blir semifinaler :)
Kommentera

mok: Stallflickorna har väl företräde till ert tempel även i år eller?
Kommentera

Svanru: Självklart är det så även i år. Hörde dock på radio att det snackas att dom skall försöka finna nya tider för detta eller nya lokaler framöver. Får la se hur det går med det. Nu brukar ju iaf VF komma så långt i slutspelet så det drabbar dom.. förr var det ju inte så :)
Kommentera

Sinuhe: aha, du är tjej...
Kommentera

orion: Ja, jag märker att ni gnäller på mest allting när ni förlorar, men inte lika mycket gnäll efter en vinst dock! fast det är väl ganska vanligt i dom flesta supporter skaror?
Kommentera

Ambroo: Okej vad är de för fel med de då?
Kommentera

Svanru: Jo visst har du rätt och jag hoppas att du har rätt i dina spekulationer om SM-Guldet att det kommer hem till Karstad igen.
Men samtidigt så kräver jag så mycket mer av vårat lag dom spelade bra i första mot Timrå sedan lät dom sig styras av timrå och de vart rent ut sagt kattskit i spelet
Kommentera

Sinuhe: Inget fel i det i sej, det är bara det att jag fick vatten på kvarn, med tanke på att det är kraftig fjortisvarning på dina inlägg...
Kommentera

Ambroo: jasså du säger de ja vad säger jag då är jag en fjortis... hmm nej skulle inte tro de men skulle man så där tänka efter så kanske de skulle vara ganska skönt som man hade de då när man var 14 bodde hemma hos mamma slapp jobba slapp ta ansvar gick i skolan måndag till fredag om man orkade, inget jobb inga räkningar ingen bil man kunde bara kräva. Livet är ju inte riktigt så nu.
Kommentera

Sinuhe: Att benämnas som fjortis har ingenting med åldern att göra, det är ett sätt att leva, en personlighet och livsstil.
Kommentera

Ambroo: Jasså du säger de men hur kan man ha en personlighet och en livstil när man inte kan göra de man gjorde när man var fjorton?
Låter snarare som att du kanske är i de stadiet och vill komma därifrån fortare än vad som är möjligt
Kommentera

Sinuhe: Ännu ett bevis på din charmerande mogenhet.
Kommentera

Ambroo: Nää du nu är du ute och cycklar de var bara ett tolkande på ditt inlägg
Kommentera

Sinuhe: cycklar?
Kommentera

« · 510132