Då vart det jag som fick rätt till slut...:-P Fast det satt hårt åt innan rättvisa till slut kunde skipas.
En väldigt underhållande match, tuff och jämn, precis som jag trodde på förhand. Starkt av HV att kunna vinna trots att man får skador på två backar, båda råkade ut för efterslängar av Färjestadspelare, något jag tycker det var lite väl mycket av emellanåt.
Färjestad är, precis som förra året, väldigt starka framåt, men också väldigt sårbara för kontringar. Alla HVs mål kom efter frilägen eller två mot en situationer och den stora skillnaden mot förra året är att det inte finns någon Gerber som gör de där omöjliga räddningarna. Wally var duktig, men någon Gerber är han inte.
2 mot 1 lägen båda två. Första gick Davidsson själv och hade väl mer eller mindre ett friläge. Backen gick på pass. Andra serverade Hassinen Huusko på bladet, omöjlig att missa. Precis före första målet hade HV missat ett 2 mot 1 läge där passen var för dålig, man tycker att FBK borde varit varnade, men HV kontrade sönder dem matchen igenom.
Eftersom man inte har samma säkra sista utpost som förra året undrar jag om inte Färjestad tvingas göra avkall på sin frejdiga offensiv så småningom. Det funkar inte lika bra i år.
Vi får väl vänta och se när det gäller Wallinheimo. Vad jag såg i matchen mot TIK så var det mycket slarv av FBK:s försvar. Nonchalanta pass som ett flertal gånger resulterade i kontringar.
Det blir ju så på något sätt. Färjestads spel bygger ju på att hela laget rör sig framåt när man har pucken, första passen blir oerhört viktig och likaså individuella misstag av backar. Kan man nypa pucken där så har man ofta en bra möjlighet till kontring. Förra året spelade det ju inte så stor roll, Gerber nöp ju lejonparten av lägena och spelarna kunde spela ut vilket minskade misstagen ännu mer. Kanske att man har fått en liten osäkerhet i laget som man inte hade ifjol? Men jag håller med, det är lite tidigt för att dra för stora slutsatser.
de va ju inget vidare. 4 p på 3 matcher..synd att HV kvitterade när 1.11 va kvar och vann sen i öt..men sånt får man ta... tycker nästan att Wally måste höja sig några steg för att det ska bli en säsong där vi hamnar på topp-3... var inte han grym på frilägen?
Jo, grym på frilägen var ju vad som påstods att han skulle vara. Han visade bra tendenser i matchen mot TIK med några fina räddningar. Vi får hoppas att det blir mer av den varan lite oftare.
BJ: På tal om Wally. Visste ni att han var en j##el på att teka ....... Av 5 tek har han vunnit 3 o förlorat 2 = 60% vunna :-)))) Allt enligt swehockey.se