1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Jag säger bara fan va lågt MoDo!

« · 520366 · » Till forumet

Sv: Jag säger bara fan va lågt MoDo!
Kronblom: Vet inte vad det har med saken och göra. Ska han straffas för vad han har gjort, eller vad är det du menar?
Kommentera

Talisman: Ja förmodligen är det väl så.
Kommentera

Paddan: ok jag håller inte riktigt med dig men men. Man kan väl uppleva saker olika
Kommentera

Paddan: Du är precis lika patetisk som alla MODO-supportrar, jag förstår inte varför man ska kalla motståndarna för äckliga, idioter m.m. Men jag antar att det är något ni har ärvt från Skägget.
Kommentera

Talisman: Tja, jag tror inte han räknade med att få Christian Berglunds kroppstyngd över sig när han vände på sig i varje fall. Märkligt också att Svartvadet har en sån föraning om vad som ska hända att han kan hinna ställa sig precis rätt så att Berglund ska få precis rätt utvisning. Fast om han vet vad som ska hända så varför då i sådana fall stanna kvar och riskera en skada eller liknande, vore ju mer logiskt att förflytta sig därifrån. Men, nej allting ingår givetvis i de hemska modoiternas plan för att få bort såna där äckliga FBKare från isen.
Kommentera

Talisman: Oj förlåt! Berglund är en hundvalp.
No. Name Team Pos. GP PIM 2 5 10 20 Avg
12 Berglund, Christian Färjestads BK LW 48 97 31 1 1 1 2,02
Ingen duvunge precis
Kommentera

mangesss: Hahaha.. precis.. jag ägde;)
Kommentera

MartinGerber:

Jasså, var du där? Tyckte nog jag såg dig där längst bak i FBK´s zon
Kommentera

Talisman: En MoDo supporter kanske;)
Kommentera

MartinGerber: Kul att det finns nån som är på min sida.
Kommentera

Paddan: Undrar vad han räknar med att hitta inne i sargen eftersom han uppenbarligen tänkte stå och titta på den.
Kommentera

Talisman: Din berättelse stämmer.. jag var också där och såg matchen.
Kommentera

Kronblom: Det är tur att du är så "jätterolig", det uppskattas. Eftersom du antagligen inte såg matchen så kan jag berätta för dig vad som hände. Berglund jagar Svartvadet efter sargen och ska precis sätta in en tackling på honom när han vänder ryggen ut mot isen, och givetvis ca 1 meter från sargen för att få Berglund utvisad mer än 2 minuter för boarding eller nåt liknande.

Men eftersom du uppenbarligen har specialstuderat matchen mellan FBK och MODO istället för att se ditt eget lag förlora så antar jag att du är av en annan åsikt.
Kommentera

Talisman: Det där som du kallar för att "ställa sig med ryggen mot insen(sic)" handlar väl snarare om att Svartvadet vänder upp för att försöka hitta någon spelbar lagkamrat. Inte direkt så att han står still vid sargen och väntar på att Christian ska tackla honom.
Kommentera

Talisman: Ok då förstår jag! Man får alltså tackla 1 meter från sargen och det betraktas inte som vårdslöst spel. Tack för informationen.

Det är mycket jag lär mig idag!

Hygglo grabbar att ni delar med er av den info'n
Kommentera

Kronblom: Svartvadet är fullt medveten om att någon är efter honom, varför skulle han annars plötsligt tvärnita. Och varför ska han till skillnad från dom flesta andra ställa sig med ryggen mot insen och inte rikta en axel ut mot isen för att kunna sätta en offensiv tackling eller nåt liknande. Så han får skylla sig själv.
Kommentera

knaskamilla: Såja, jag har inte undvikit nåt, jag skrev om calle steen i ett tidigare inlägg.
Kommentera

Dawidovski: Tackar, tackar, jag är ganska stolt faktiskt över det undvikandet. Har inte så mycket att kommentera mer än att jag tyckte att det borde ha varit en utvisning på Timander för det han gjorde. Det är dock långt ifrån det fulaste jag sett på isen.
Kommentera

Dawidovski:

Du undvek skickligt att förklara vad som hände när Steen gjorde illa axeln. Bra gjort. 

Kommentera

Kronblom: Den statistiken om något bevisar väl hur förfördelade FBK's ishockeykämpar är av domarna. Väntar in avstägningsdomen nu också allt under 10 matcher skulle förvåna mig när skägget och Hedin har talat till nämnden.
Kommentera

Paddan: Du undvek skickligt att kommentera Timanders uppåthugg på prestberg. Bra gjort.
Kommentera

Dawidovski: FBK har 3 spelare av 7 i busligan. Du vet att det är 12 lag va?
Tuff vet jag inte!
Kommentera

Tigern: Jag var inte där och visslade ut foppa, skulle aldrig göra det´mot en så stor spelare! ta och ladda för kvalserien nu;)
Kommentera

Kronblom: Är absolut ingen grishockey det handlar om här, det är tuff hockey.
Kommentera

Dawidovski: håller fullkommligt med dig!
Kommentera

scim: Timanders jätte hugg var mycket fulare än både berglunds och norddas tilltag.
Kommentera

Efter den här säsongen måste det bara vara Karlstadbor som fortfarande håller på Färjestad, men spelet kan väl inte bli annat än fult med en ass. coach som är dömd för misshandel. Grabbarna ska väl ändå ha en eloge för att de verkar se upp till sin coach. Det finns andra lag som också kan spela fult, men inte så konsekvent som Färjestad. Incidenterna med Nordström och Berglund tänker jag inte gå in på, olyckor eller ej har jag ingen åsikt om. Shit happens, jag är bara inte ett dugg överraskad att FBK är inblandat
Kommentera

Paddan:

Jag vet i alla fall inte, eftersom jag inte såg matchen. Bra att du påpekade det. Kanske Dawidovski kan berätta det för mig?

Kommentera

Dawidovski: Hmm, undrar om det kanske är så att ingen jävel vet vad som hände i situationen när Calle Steen tydligen skadade axeln och det därför inte är så himla lätt att kommentera.
Kommentera

Dawidovski:

Timanders höga klubba var en solklar utvisning, det kan ingen ha missat.

Men så mycket mer var det inte.
Kommentera

Dawidovski: Nej men du skrev så här "-Nordström är en bra spelare, som dom flesta ES-lag inte skulle tacka nej till.
Eller är det en ny trend på gång i svensk hockey, att man vill ha spelare som är skridskodansöser?" Spelar väl ingen roll hur duktig man är man måste väl ändå uppföra sig då man är en förebild för unga.

Nordström sätter upp klubban för att skydda sig (?) sen att det råkar vara foppa är väl en ren bonus för fbk.
Peter Nordström är väl ingen liten junior spelare som inte klarar en propp eller?

Sen så förstår jag inte hur man som hemma publik kan bua alt. vissla ut en spelare som blir skadad?
Kommentera

Dawidovski: Wow vilken merit att leda busligan!
Kommentera

MartinGerber:

Men herregud, kolla reportaget på TV4 från ikväll så ser du tydligt vad som hände i bägge situationerna.

Kommentera

Dawidovski: Frustration?, nja är man inte bättre än så, så ska man inte till semin. Du behöver inte bli sur för att jag inte gillar grishockey!
Kommentera

knaskamilla: Konstigt att ingen av modoiterna har tagit upp nånting om vad modospelarna gjort? Calle steen gjorde illa axeln igår, och Timanders uppåt-yxhugg är nog bland det fulaste jag har sett!
fast det är lätt att blunda när det är det egna laget som gör nåt, eller hur?
sedan räknas väl inte timander situationen heller, eftersom att FBK leder busligan hittills va? modo har ju lite att ta igen va?
Kommentera

MartinGerber: Man ser ganska tydligt på TV4:s egen kamera vad som händer.
Kommentera

knaskamilla: Ja hej på dig också! Om du inte var där kan du inte veta hur det gick till eftersom inga kameror lyckades få en bra vinkel på incidenten! För tidningar vet man ju sedan tidigare kan ljuga;)
Kommentera

Kronblom: Skriv av din frustration över att timrå går kräftgång nån annanstans va! kan inte vara så kul att ligga under med 3-1 mot DIF?
men jag hoppas ni vänder på serien,för jag vill ha timrå i semifinal.

Timrå lirar bättre än FRÖ just nu:)
Kommentera

Tigern: Menar du att Norddas "attack" var jävligt ful?
Tom. de mest enögda modo supportrarna här säger ju att nordström inte borde få nån avstängning.
Kommentera

Dawidovski:
Min första tanke var att det skulle vara ganska roligt att se Lille-bror med sina 40 nhl lirare åka ut i kvarten. Men nu kan jag tycka att det skulle vara i fairplay. Gillar inte Modo så där jättemycket, men dom har en trevligare hockey ivarjefall
Kommentera

Dawidovski:
Det har väl inget med hur bra man är, beter man sig som ett AH så rättfärdigar det inte ens hockeykunnande eller hur.

Det har vi ju sett en del "bevis" på inom svensk hockey på sistonde..
Kommentera

Fasen. Man får nog boka om sina planer imorgon och kolla på denna match mellan MoDo och Färjestad. Det kan blir en elektrisk stämning. Hoppas nu att man har en bra domare.
Kommentera

Dawidovski: Wow, vilket bra svar!
Kommentera

Kronblom: Nordström gör mål ibland också, som i våras när han ordnade förlängning i Timrå, *asg*
Kommentera

MartinGerber: Regelrätt tackling vet jag ju inte om jag kan hålla med om iom att det är en ganska så våldsam tackling emot sargen och det kallas boarding enligt regelboken!!!

Men visst fan e dom löjliga modo....det måste jag ju hålla med om!!!
Kommentera

Kronblom: Jaha, har du klivit upp från soffan nu kronblom?
Nordström är en bra spelare, som dom flesta ES-lag inte skulle tacka nej till.
Eller är det en ny trend på gång i svensk hockey, att man vill ha spelare som är skridskodansöser?
Kommentera

Talisman:

Vilka "alla" säger det? Det är väl för övrigt ruskigt mycket konstigare att det finns folk som förnekar att det var en crosschecking.

Jaha. Svarten får skylla sig själv. Så klart. För Berglund kunde ju inte ha låtit bli att tackla honom i ryggen? Nej, det kunde han förstås inte, för han är ju en idiot.

Kommentera

Talisman: -"När det gäller Christian Berglunds tackling på Svartvadet så får Svartvadet skylla sig lite själv, han gör som dom flesta andra, ställer sig en meter från sargen med ryggen mot isen."
Ja visst, då är det ju helt rätt att tackla in han i sargen så att hjärnskakning är ett faktum!
Jo tjenare!
Kommentera

Det är väl ruskigt kostigt att alla säger att Peter Nordström gjort något jättefult. Det finns inga riktigt bra bilder på händelsen, så hur kan nån ens uttala sig.

När det gäller Christian Berglunds tackling på Svartvadet så får Svartvadet skylla sig lite själv, han gör som dom flesta andra, ställer sig en meter från sargen med ryggen mot isen. Om han bara hade fortsatt längs sargen eller tvärvänt med en axel in mot isen istället för ryggen så hade allt gått bra.

För övrigt är det Bengt Hedin i MODO som har skickat in anmälan på Norda och Berglund.
Kommentera

Dawidovski: Du är rolig du!
Alla vet ju att Nordström får hjärnsläpp ibland. Litar till fullo på diciplinnämdens beslut. Men FBK gör det bra.

Länge leve grishockeyn!
Kommentera

« · 520366 · »